Μέσα από ένα εκτενές και αναλυτικό δελτίο τύπου, η Porsche θέλησε να τονίσει την κορυφαία αεροδυναμική της νέας 911 Turbo S, δίνοντας πληροφορίες για το σύστημα Porsche Active Aerodynamics (PAA) του μοντέλου, το οποίο έκανε την εμφάνιση του για πρώτη φορά το 2014 στην προηγούμενη γενιά της 911 Turbo S.

1

O Thomas Wiegand, επικεφαλής του τμήματος αεροδυναμικής εξέλιξης στην Porsche, δήλωσε σχετικά:

Κανένα άλλο σπορ αυτοκίνητο δεν αντιδρά σε διαφορετικές καταστάσεις με τέτοια ευελιξία, όπως η νέα 911 Turbo S. Ως μηχανικοί αντιμετωπίσαμε βέβαια το γνωστό δίλημμα: να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο με χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας, ώστε να έχουμε τη βέλτιστη μέγιστη ταχύτητα και χαμηλή κατανάλωση, ή ένα αυτοκίνητο που να παράγει υψηλή κάθετη δύναμη, ώστε το τελευταίο να προσφέρει δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά; Το PAA λύνει το πρόβλημα ανάμεσα στους διαφορετικούς αυτούς στόχους υποστηρίζοντας τις διαφορετικές απαιτήσεις και ανάγκες.

Η νέα 911 Turbo S φέρει καινούρια ενεργά πτερύγια ψύξης στο εμπρός μέρος, σε σχέση με αυτά της προηγούμενης γενιά του μοντέλου. Μαζί με το ενεργό “χείλος” του μπροστινού spoiler, καθώς και την πίσω αεροτομή που παίρνει διάφορες θέσεις, η κορυφαία -προς το παρόν- 911 διαθέτει τρία ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα. Εκτός από τις βασικές αεροδυναμικές διαμορφώσεις της 911 Turbo S, το σύστημα PAA προσφέρει πλέον τρεις ρυθμίσεις, καθώς πέραν των PAA Speed ​​και PAA Performance, υπάρχει πλέον και η ρύθμιση Eco.

Επιπλέον, το PAA διαθέτει λειτουργία Wet Mode, η οποία “φορτίζει” αεροδυναμικά περισσότερο τον πίσω άξονα της 911 Turbo S, για να προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα σε βρεγμένες συνθήκες. Ακόμα, το σύστημα αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση, με σκοπό την μείωση της απόστασης ακινητοποίησης του αυτοκινήτου σε περίπτωση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης από υψηλές ταχύτητες. Εκτός αυτών, το PAA χρησιμοποιείται για τη μεταβολή της ροής του αέρα γύρω από το όχημα όταν η ηλιοροφή ή η μαλακή αναδιπλούμενη οροφή της 911 Turbo Cabrio είναι ανοιχτές. Τελικά, οι διαφορετικές αεροδυναμικές διαμορφώσεις που παρέχονται ανέρχονται σε οκτώ, με κάθε μια να εξασφαλίζει τα επιθυμητά ανά περίσταση αποτελέσματα.

2

Συνεχίζοντας, η γερμανική εταιρεία αναφέρει ότι το νέο εμπρός spoiler σε συνδυασμό με την πίσω αεροτομή αυξάνουν την κάθετη αεροδυναμική δύναμης κατά 15%, σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Αυτό επιτυγχάνεται όταν είναι ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Sport Plus και η μέγιστη τιμή της κάθετης δύναμης στον πίσω άξονα φτάνει στα 170 κιλά. Αναλόγως της ρύθμισης του PAA και την αεροδυναμική διαμόρφωση που επιφέρει κάθε ένα στο αυτοκίνητο, επηρεάζεται και ο συντελεστής οπισθέλκουσας. Η καλύτερη τιμή αυτού στη νέα 911 Turbo S όλων είναι Cd 0,33, και εμφανίζεται όταν τα εμπρός πτερύγια είναι κλειστά και αναδιπλωμένο τόσο το εμπρός spoiler όσο και η πίσω αεροτομή.

3Εμπρός πτερύγια

Μιλώντας για τα εμπρός πτερύγια που βρίσκονται μετωπικά και στα άκρα του προφυλακτήρα. Είναι ενεργά και προσαρμόζονται ανάλογα. Η Porsche αναφέρει ότι έχει εξελίξει ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας, το οποίο είναι υπεύθυνο για την επίτευξη της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ των απαιτήσεων για ψύξη, για ηλεκτρική ισχύ που απαιτείται για τη λειτουργία του ανεμιστήρα των ψυγείων και για το όφελος των πτερυγίων ψύξης για την αεροδυναμική. Αυτό σημαίνει, ότι τα πτερύγια παραμένουν κλειστά όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 70 χλμ/ώρα, προσφέροντας έτσι σημαντικά οφέλη στον τομέα της κατανάλωσης στην καθημερινή οδήγηση.

Όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 150 χλμ/ώρα, τα πτερύγια ανοίγουν με γραμμικό τρόπο, ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη αεροδυναμική ισορροπία στις υψηλές ταχύτητες. Προτεραιότητα δίνεται στο πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός, με τα εμπρός πτερύγια ψύξης να παραμένουν ανοιχτά στα προγράμματα Sport, Sport Plus και Wet, καθώς και όταν το Porsche Stability Management (PSM) είναι απενεργοποιημένο ή ο οδηγός έχει πατήσει το σχετικό κουμπί για την έκταση της αεροτομής.

4Εμπρός αεροτομή

Εκτός των παραπάνω πτερυγίων, υπάρχει ένα ακόμα ενεργό αεροδυναμικό βοήθημα στον εμπρός προφυλακτήρα της νέας 911 Turbo S, το οποίο έχει αναβαθμιστεί αισθητά σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς. Πιο συγκεκριμένα, η ωφέλιμη επιφάνεια της αεροτομής έχει αυξηθεί, ενώ η έκταση ή η αναδίπλωση της γίνεται σε πολύ μικρότερο χρόνο. Η εμπρός αεροτομή λειτουργεί με τη βοήθεια τριών ανεξάρτητων ενεργοποιητών στο μήκος της, με τους δύο εξωτερικούς ενεργοποιητές να “δουλεύουν” πάντα ταυτόχρονα. Η αεροτομή είναι κατασκευασμένη από εύκαμπτο πλαστικό (ελαστομερές), και έτσι το μεσαίο τμήμα της μπορεί να πάρει διάφορες θέσεις, όταν τα εξωτερικά βρίσκονται εκτεταμένα.

Στη βασική διαμόρφωση, το χείλος της αεροτομής είναι πλήρως “μαζεμένο” και βρίσκεται στη θέση του από την προφόρτιση του ελαστομερούς, καθώς και από μαγνήτες που βρίσκονται στο κάτω μέρος της 911 Turbo S. Ακολουθεί η θέση Speed, στην οποία εκτείνονται μόνο οι δύο εξωτερικές άκρες του spoiler, ώστε περισσότερος αέρας να διοχετεύεται γύρω από το αμάξωμα του αυτοκινήτου. Με αυτή την ρύθμιση μειώνεται το φαινόμενο ανύψωσης του εμπρός άξονα στις υψηλές ταχύτητες.

Τέλος, στη θέση Performance και τα τρία μέρη του spoiler είναι εκτεταμένα, αυξάνοντας στον μέγιστο βαθμό την κάθετη δύναμη στον μπροστινό άξονα. Σε αυτή τη θέση διακρίνεται το λογότυπο 911 turbo S πάνω στο χείλος, με το ενεργό εμπρός spoiler να αυξάνει και τη γωνία του εμπρός προβόλου και την απόσταση από το έδαφος. Αυτή βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο της στη βασική διαμόρφωση και προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα κατά το πέρασμα του αυτοκινήτου από σαμαράκια.

5Πίσω αεροτομή

Παρότι διαθέτει 8% μεγαλύτερη επιφάνεια, η πίσω αεροτομή της νέας 911 Turbo S είναι κατά 440 γραμμάρια πιο ελαφριά από την αντίστοιχη της προηγούμενης γενιάς. Ο πυρήνας της πίσω αεροτομής είναι από αφρώδες υλικό, αλλά από την πάνω πλευρά υπάρχουν δύο στρώσεις carbon (CFRP) και από την κάτω πλευρά ένα στρώμα fibreglass. Η λειτουργία της γίνεται ηλεκτρικά και πραγματοποιείται ανάλογα με την ταχύτητα και το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός.

6

Έτσι, στη θέση Eco, η πίσω αεροτομή είναι κλειστή για ένα μεγαλύτερο, σε σχέση με το παρελθόν, εύρος ταχυτήτων, ενώ στη θέση Performance II, η αεροτομή διαθέτει μικρότερο χείλος προσβολής σε ταχύτητες άνω των 260 χλμ/ώρα, ώστε να μειώνει τις αεροδυναμικές αντιστάσεις και το φορτίο που ασκείται στον πίσω άξονα. Τέλος, στη θέση Wet η πίσω αεροτομή είναι ανοιχτή και σε συνδυασμό με τη θέση της αντίστοιχης εμπρός, η αεροδυναμική ισορροπία “μετατοπίζεται” στον πίσω άξονα για περισσότερη σταθερότητα σε υγρές συνθήκες.

7

Αναλυτικά η θέση κάθε ενός από τα τρία ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα της νέας 911 Turbo για κάθε πιθανό σενάριο, αναγράφονται στον παραπάνω πίνακα.