Παρότι οι νέοι κανονισμοί της Formula 1 θα τεθούν σε ισχύ το 2022 -ενδεχομένως ακόμη και το 2023– λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού, από του χρόνου θα ισχύσει το budget cap των 175 εκατ. δολαρίων, σε μια προσπάθεια να μειωθεί το χάσμα μεταξύ των ομάδων.

Σχεδόν όλες οι ομάδες ζητούν να μειωθεί το πλαφόν ακόμη περισσότερο και νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η FIA και η FOM συζήτησαν για το ενδεχόμενο μείωσης του budget cap στα 145 εκατ. δολάρια για το 2021 και στα 130 εκατ. δολάρια το 2022.

Με τις συνομιλίες μεταξύ των ομάδων και της FIA να αναμένεται να συνεχιστούν αυτή την εβδομάδα, η Ferrari ξεκαθαρίζει πως δεν θα δεχτεί η μείωση αυτή να είναι μεγαλύτερη των 30 εκατομμυρίων, αφού ο Mattia Binotto είπε σε πρόσφατη συνέντευξή του πως το ελάχιστο όριο που θα μπορούσε να αποδεχτεί η Ferrari είναι τα 145 εκατ. δολάρια.

Η Ferrari, όπως και οι άλλες μεγάλες ομάδες δεν είναι σύμφωνες με την περαιτέρω μείωση του budget cap αφού θα τους αναγκάσει να προχωρήσουν σε εκτεταμένες περικοπές θέσεων εργασίας. Όπως είπε ο Binotto:

Το επίπεδο των 145 εκατομμυρίων δολαρίων είναι ήδη ένα νέο και απαιτητικό αίτημα σε σύγκριση με αυτό που είχε οριστεί τον περασμένο Ιούνιο. Δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς περαιτέρω σημαντικές θυσίες, ειδικά σε ότι αφορά το ανθρώπινο δυναμικό μας. Αν το όριο ήταν ακόμη χαμηλότερο από τα 145 εκατ. δολάρια, δεν θα θέλαμε να μπούμε σε μια θέση να εξετάσουμε άλλες περαιτέρω επιλογές για την ανάπτυξη του DNA μας.

Δεν είναι απλό να κάνουμε διαρθρωτικές αλλαγές απλά μειώνοντας το κόστος με γραμμικό τρόπο. Γνωρίζουμε καλά ότι η F1 και όλος ο κόσμος αυτή τη στιγμή διέρχεται μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Έτσι δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να αντιδράσουμε βιαστικά, καθώς υπάρχει κίνδυνος λήψης αποφάσεων χωρίς να εκτιμηθούν όλες οι συνέπειες.

Η Ferrari προτείνει μια λύση “δύο επιπέδων” για το budget cap, με τις ομάδες των κατασκευαστών, ή εκείνες που παρέχουν σε άλλες ομάδες ανταλλακτικά, να έχουν μεγαλύτερο όριο από τις υπόλοιπες. Η ιδέα της Ferrari ωστόσο δεν έχει κερδίσει την καθολική υποστήριξη των υπολοίπων ομάδων, με την McLaren να αντιτίθεται στη συγκεκριμένη πρόταση και να ζητά το όριο να τεθεί στα 100 εκατ. δολάρια.

Στο budget cap δεν συμπεριλαμβάνονται οι αμοιβές των οδηγών, οι αμοιβές των κορυφαίων 3 στελεχών της ομάδας, το κόστος των δράσεων του τμήματος marketing, καθώς και το κόστος φιλοξενίας που προσφέρουν στα paddocks οι ομάδες. Αυτό σημαίνει πως το πραγματικό κόστος μιας ομάδας μπορεί να ξεπεράσει τα 250 εκατ. δολάρια ετησίως. Τα 175 εκατ. δολάρια έχουν οριστεί για 21 αγώνες, ενώ με κάθε προσθήκη ενός αγώνα, το όριο αυξάνεται κατά 1 εκατ. δολάρια.

Προκειμένου η Formula 1 να διασφαλίσει ότι δεν θα ξεπεραστεί αυτό το ανώτατο όριο στο προϋπολογισμό, οι λογιστές των ομάδων θα καταθέτουν τους προϋπολογισμούς στην FIA η οποία θα πρέπει να τους εγκρίνει. Ομάδα που που πιαστεί να παραβιάζει τους κανόνες θα τιμωρείται με μεγάλο χρηματικό πρόστιμο, ενώ ο αρχηγός της ομάδας θα χάνει την άδεια του από την FIA και δεν θα μπορεί να εργαστεί σε κανένα πρωτάθλημα που διοργανώνει η FIA. Ο Ross Brawn είπε μάλιστα πως η δόλια παραβίαση τους μπορεί να κοστίσει σε μια ομάδα ακόμη και τον τίτλο που κατέκτησε.