Η Audi προτού παρουσιάσει την 4η γενιά του A8, η οποία βρίσκεται στην αγορά εδώ και 2 χρόνια, είχε ανακοινώσει πως το αυτοκίνητό θα εξοπλίζεται με αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 3. Ωστόσο κάτι τέτοιο τελικά δεν θα συμβεί, μιας και η γερμανική εταιρία έχει εγκαταλείψει την ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας, που την ονομάζει Traffic Jam Pilot, αφού μέχρι σήμερα δεν υπάρχει το απαιτούμενο νομοθετικό πλαίσιο.

Η Audi, κατά την παρουσίαση του νέου A8 το 2017, ανέφερε πως το μοντέλο διαθέτει αυτόνομες λειτουργίες και μπορεί να κινηθεί πλήρως αυτόνομα στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητες έως 60 χλμ. Αρχικά θα ήταν διαθέσιμη η αυτόνομη τεχνολογία για χρήση στις εθνικές οδούς, στο σταμάτημα/ξεκίνημα του αυτοκινήτου σε συνθήκες κυκλοφορίας και στην αναζήτηση μιας θέσης στάθμευσης. Το σύστημα Traffic Jam Pilot χρησιμοποιεί έναν σαρωτή λέιζερ και σε συνδυασμό με το ραντάρ και με άλλους αισθητήρες υπερήχων μπορεί να οδηγήσει μόνο του το αυτοκίνητο, με τον οδηγό να μπορεί να κάνει άλλα πράγματα, όπως π.χ να βλέπει τηλεόραση, αλλά και να το παρκάρει, χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται μέσα του.

Με την Audi να ετοιμάζει ήδη το facelift του A8 και να το παρουσιάζει εντός του 2021, η γερμανική εταιρία κάνει γνωστό πως το Traffic Jam Pilot δεν θα τοποθετηθεί στη τρέχουσα γενιά του A8. Όπως δήλωσε ο Hans-Joachim Rothenpieler, επικεφαλής του τεχνολογικού τμήματος της Audi:

Δεν θα δούμε το Traffic Jam Pilot στο δρόμο στην τρέχουσα γενιά του Audi A8, επειδή το πολυτελές μας σεντάν έχει ήδη περάσει ένα σημαντικό μέρος του κύκλου ζωής του. Επί του παρόντος, δεν υπάρχει το νομοθετικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 και δεν είναι δυνατή η αναγνώριση τέτοιων λειτουργιών οπουδήποτε στον κόσμο σε ένα αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής.

Το ενδιαφέρον της αυτοκινητοβιομηχανίας γύρω από τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 έχει υποχωρήσει σημαντικά.

Ο Rothenpieler είπε πως εάν έβγαζαν το Traffic Jam Pilot στην αγορά και ένα αυτοκίνητο που το χρησιμοποιούσε εμπλεκόταν σε ατύχημα, τότε υπεύθυνη για το ατύχημα θα ήταν η Audi. Στο μέλλον, η Audi θα επικεντρωθεί στη βελτίωση των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού επιπέδου 2, τα οποία δεν μεταβιβάζουν καμία νομική ευθύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία σε περίπτωση σύγκρουσης.

Δεν είναι μόνο η Audi που έχει παραλείψει το επίπεδο 3 της αυτόνομης οδήγησης, μιας και πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσισαν να μην “ασχοληθούν” μαζί του, όπως πχ η Volvo και η Ford, με τις εταιρίες να εστιάζουν πλέον στα αυτόνομα συστήματα επιπέδου 4 και 5.