Μετά από ένα εκτεταμένο διάστημα teasαρίσματος, η Audi παρουσίασε σήμερα στο ετήσιο συνέδριο της στην Βαρκελώνη το ολοκαίνουριο A8, η οποία -σύμφωνα με την εταιρία- είναι η πιο τεχνολογικά προηγμένη λιμουζίνα, αποδεικνύοντας με κάθε τρόπο πόσο σοβαρά βλέπει την κατηγορία. Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο λίγο πριν το τέλος του έτους, με την τιμή στην Γερμανία για το A8 να ξεκινά από τα €90.600, ενώ για το A8 L από €94.100.

1Σχεδίαση

Η τέταρτη γενιά του A8 σχεδιαστικά αντλεί στοιχεία από τα Prologue concept και Avant Concept, με τον σχεδιασμό της, να τον επιμελείται ο αρχισχεδιαστής της Audi, Marc Lichte. Αυτό δείχνει την σχεδιαστική ταυτότητα που θα ακολουθήσουν τα μελλοντικά μοντέλα της γερμανικής εταιρίας, με το A8 είναι σημαντικά πιο κομψό από το προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας ένα σοβαρό αλλά ταυτόχρονα μοντέρνο σχέδιο, όπως ακριβώς αρμόζει στην ναυαρχίδα της εταιρείας, όντας ικανό να σταθεί με αυτοπεποίθηση απέναντι στις BMW Σειρά 7 και Mercedes-Benz S-Class.

Στο εμπρός μέρος, εντύπωση προκαλεί η μεγάλη εξάγωνη χρωμιωμένη μάσκα, με την Audi να έχει ενσωματώσει ένα σύνολο λεπτών laser οριζόντιων προβολέων στα άκρα αυτής. Παρατηρώντας το προφίλ, η Audi λέει ότι έχει σχεδιάσει μια κομψή γραμμή οροφής, χαρίζοντας στο Α8 ένα “κουπεϊδές” σχήμα, με μια χαρακτηριστική γραμμή να διατρέχει το μήκος του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος εντύπωση προκαλούν τα OLED σχεδιαστικά σώματα, τα οποία ενώνονται μέσω μιας φωτεινής λωρίδας, που εκτείνεται στο πλάτος του πίσω μέρους.

2Εσωτερικό

Στο εσωτερικό κλέβει τη παράσταση το πλήρως ψηφιακό ταμπλό, με την μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να υποστηρίζει λειτουργίες με χειρονομίες (gestures), ενώ το 3D ηχοσύστημα είναι της Bang & Olufsen. Το νέο A8 διαθέτει το αναβαθμισμένο Audi Drive Select, τετραζωνικό κλιματισμό, ενώ μέσω του ενσωματωμένου τάμπλετ, οι πίσω επιβάτες έχουν τον έλεγχο σε μια σειρά λειτουργιών, ενώ στην έκδοση Long υπάρχει και σύστημα μασάζ για τις πατούσες.

Τα καθίσματα είναι κλιματιζόμενα και ανακλινόμενα, ενώ υπάρχουν 41 διαφορετικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού, head-up display, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να χειρίζεται περισσότερες από 400 διαφορετικές λειτουργίες και φέρει και τη λειτουργία self-learning.

3Ημιαυτόνομη τεχνολογία

Η τέταρτη γενιά του μοντέλου (D5) γίνεται το πρώτο μοντέλο της γερμανικής εταιρίας που διαθέτει αυτόνομες λειτουργίες και μπορεί να κινηθεί πλήρως αυτόνομα στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητες έως 60 χλμ. Αρχικά θα προσφέρεται αυτόνομη τεχνολογία για χρήση στις εθνικές οδούς, στο σταμάτημα/ξεκίνημα του αυτοκινήτου σε συνθήκες κυκλοφορίας και στην αναζήτηση μιας θέσης στάθμευσης. Το σύστημα Traffic Jam Pilot χρησιμοποιεί έναν σαρωτή λέιζερ και σε συνδυασμό με το ραντάρ και με άλλους αισθητήρες υπερήχων μπορεί να οδηγήσει μόνο του το αυτοκίνητο, με τον οδηγό να μπορεί να κάνει άλλα πράγματα, όπως π.χ να βλέπει τηλερόαση, αλλά και να το παρκάρει, χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται μέσα του.

4Σασί

Το νέο Audi A8 χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα Audi Space Frame (ASF), η οποία κάνει χρήση carbon, αλουμινίου, μαγνησίου και χάλυβα. Είναι η πρώτη φορά που ένα πλαίσιο ASF χρησιμοποιεί τέσσερα διαφορετικά δομικά υλικά, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί 14 διαφορετικές διαδικασίες στη παραγωγή του. Το 58% του πλαισίου είναι αλουμινένιο, με το δέσιμο των μπροστά θόλων να γίνεται αποκλειστικά με μαγνήσιο και να ζυγίζουν 28% λιγότερο αν χρησιμοποιούνταν αλουμίνιο.

Το πίσω δομικό χώρισμα, που διαχωρίζει την καμπίνα των επιβατών και το πορτμπαγκάζ, είναι κατασκευασμένο από carbon, έχοντας βάρος 2,6 κιλών, και παρά ότι το βάρος του αντιστοιχεί μόλις στο 1% του συνολικού βάρους της δομής του αυτοκινήτου, προσφέρει το 1/3 της συνολικής ακαμψίας του πλαισίου. Παρά τις προσπάθειες της Audi, το νέο A8 θα ζυγίζει 51 κιλά περισσότερα σε σχέση με τη σημερινή γενιά. Συγκεκριμένα, από τα τα 231 κιλά, το βάρος έχει αυξηθεί στα 282 κιλά, με την ακαμψία του μοντέλου να αυξάνεται κατά 24%.

Σύμφωνα με την Audi, οι αυστηρότεροι κανονισμοί ασφαλείας, αλλά και η πρόβλεψη για την ενσωμάτωση υβριδικών και άλλων εναλλακτικών κινητήριων συνόλων, έκαναν την Audi να αυξήσει την δομική ακαμψία του νέου A8, έτσι ώστε τόσο οι επιβάτες όσο και οι μπαταρίες να είναι ασφαλείς σε περίπτωση ατυχήματος.

Το νέο Audi A8 δεν είναι ιδιαίτερα μεγαλύτερο από τη τωρινή γενιά, με το μήκος του να φτάνει τα 5.172 χλστ., το πλάτος του 1.945 χλστ., και το ύψος του τα 1.473 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.998 χλστ. Αντίστοιχα, η Long έκδοση του μοντέλου, έχει αυξημένο μήκος κατά 130 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει το νούμερο των 3.128 χλστ. Το πλάτος παραμένει απαράλλαχτο, αλλά το ύψος είναι επίσης αυξημένο κατά 12 χλστ.

5Τεχνολογίες

Λιμουζίνα χωρίς απερίγραπτη άνεση δεν γίνεται, έτσι η νέα γενιά του A8 εξοπλίζεται με πλήρως ενεργή ηλεκτρομηχανική ανάρτηση που θα μπορεί να ρυθμίζεται αυτόματα προτού το αυτοκίνητο “πέσει” μέσα σε μια λακκούβα, κάνοντας έτσι τις μετακινήσεις των επιβατών όσο γίνεται πιο άνετες. Το σύστημα χρησιμοποιεί μια κάμερα τοποθετημένη στο μπροστά μέρος που σαρώνει τον δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο 18 φορές ανά δευτερόλεπτο.

Τα στοιχεία αυτά στέλνονται στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και έτσι ρυθμίζεται η ανάρτηση προκειμένου να εξασφαλιστεί μια “μεταξένια ομαλή οδήγηση”. Η Audi υπόσχεται πως η ενεργή της ανάρτηση “σχεδόν εξαλείφει τις δονήσεις και τους κραδασμούς από το εσωτερικό της καμπίνας”, με την κάθε ανάρτηση σε κάνε έναν από τους τροχούς να διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από ένα 48-volt ηλεκτρικό σύστημα. Εκτός από την βελτίωση της άνεσης, η ανάρτηση ενισχύει την σταθερότητα του αυτοκινήτου, ειδικά στις στροφές, κατά την επιτάχυνση και κατά το φρενάρισμα.

Παράλληλα, το νέο A8 εξοπλίζεται και με σύστημα τετραδιεύθυνσης που αυξάνει περαιτέρω την σταθερότητα στις στροφές, ενώ ο κύκλος στροφής του A8 θα είναι μικρότερος από αυτόν του A4. Η γερμανική ναυαρχίδα θα εφοδιάζεται με μια πληθώρα αισθητήρων που θα είναι σε θέση να ανιχνεύουν μια επικείμενη σύγκρουση. Σε περίπτωση επικείμενης πλευρικής σύγκρουσης με ταχύτητες άνω των 25 χλμ, η ανάρτηση της συγκεκριμένης πλευράς θα ανυψώσει το αυτοκίνητο κατά 80 χιλιοστά μέσα σε μόλις μισό δευτερόλεπτο. Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με την Audi, οι δυνάμεις από τη σύγκρουση θα κατευθυνθούν προς τα ισχυρότερα μέση του σώματος και το πλαισίου του αυτοκινήτου. Κατά συνέπεια, η επίδραση του φορτίου για τον οδηγό και τους επιβάτες, μειώνεται κατά 50%, με τις πιθανότητες για τραυματισμούς να μειώνονται σημαντικά.

Το νέο A8 διαθέτει μάλιστα μια προηγμένη λειτουργία coasting που θα λειτουργεί από τα 55 έως τα 160 χλμ/ώρα. Έτσι, όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, ο κινητήρας θα κλείνει έως και 40 δευτερόλεπτα, προκειμένου να εξοικονομεί καύσιμο. Η ενεργοποίηση του κινητήρα θα γίνεται μόλις ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού. Επίσης εξοπλίζεται με ένα έξυπνο Start/Stop σύστημα που λειτουργεί από τα 22 χλμ/ώρα και ενσωματώνει μια νέα λειτουργία που ονομάζεται “έξυπνη εύκολη εκκίνηση”.

Τι κάνει αυτή; Συλλέγει δεδομένα από την μπροστά κάμερα και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου και όταν το μπροστά αυτοκίνητο ξεκινήσει να κινείται, ενεργοποιείται αυτόματα ο κινητήρας του A8, ακόμη και αν ο οδηγός εξακολουθεί να έχει το πόδι του στο πεντάλ του φρένου, ώστε το αυτοκίνητο να ξεκινήσει γρηγορότερα, βελτιώνοντας με τον τρόπο αυτό τη ροή της κυκλοφορίας. Σύμφωνα με την Audi, το ήπιο υβριδικό σύστημα και η έξυπνη διαχείριση του συστήματος εκκίνησης, μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου ως και κατά 0,7 λίτρα/100 χλμ.

6Κινητήρες

Μηχανικά, η γερμανική ομάδα έχει κάνει γνωστό πως στον βασικό εξοπλισμό του θα συναντάμε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, που αποτελείται από έναν υδρόψυκτο εναλλάκτη BAS (Belt Alternator Starte) 48-Volt και βρίσκεται τοποθετημένος στο μπροστά μέρος του κινητήρα και συμπληρώνει το πηνίο της μίζας. Σύμφωνα με την Audi, το σύστημα τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετημένη στο καπό, που θα έχει χωρητικότητα 10-Ah.

Αρχικά το μοντέλο θα προσφέρεται με δύο V6 turbo κινητήρες, τον 3,0-λιτρο TDI και τον 3,0-λιτρο TFSI. Ο πρώτος αποδίδει 286 άλογα, με 620 Nm ροπής, και αντικαθιστά τον τωρινό 3.0 TDI των 258 ίππων με 580 Nm ροπής. Η απόδοση του βενζινοκινητήρα αγγίζει τα 340 άλογα, ενώ υπάρχει και ο 4,0-λιτρος TDI V8 με 435 άλογα, ίδιος με αυτόν που φοράει το SQ7, καθώς και ο 4,0-λιτρος V8 βενζίνης, με 460 άλογα.

Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με την κορυφαία έκδοση να φορά τον νέο W12 κινητήρα 6,0-λίτρων, χωρίς να ανακοινώνονται νούμερα απόδοσης. Για το S8 δεν έγινα κάποια αναφορά, αλλά αυτό θα φορά τον 4.0-λίτρων V8 TFSI twin-turbo ο οποίος στη περίπτωσή του θα παράγει 580 άλογα με 800 Nm ροπής (+60 άλογα και +150 Nm ροπής από το τωρινό S8), με την Audi να βγάζει το A8 L e-tron quattro, που πρόκειται για μια plug-in υβριδική έκδοση. Αυτή συνδυάζει τον 3,0-λιτρο TFSI βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, με την συνολική απόδοση να αγγίζει τα 450 άλογα και 700 Nm ροπή, με την ηλεκτρική αυτονομία να ανέρχεται στα 50 χλμ.

H Audi ξεκαθάρισε πως δεν προτίθεται να βγάλει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του A8, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής της νέας γενιάς. Νέο A8 αναμένεται μετά το 2024.

  • morbid

    Ήταν που ήθελαν να καταργήσουν τους πετρελαιοκινητήρες και γι’αυτό έφυγαν από το Le Mans επειδη δεν ταίριαζε στο προφιλ τους. Κατά τ’αλλα το εσωτερικό σπέρνει, μπροστά δεν βλέπεται, πίσω όμορφο

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολυτέλεια και τεχνολογία στον υπερθετικό βαθμό! Το νέο Α8 είναι αμαξάρα και το δείχνει, είναι η βιτρίνα τεχνολογίας της Audi, είναι κομψό, επιθετικό, και σίγουρα θα μπει στο μάτι των ανταγωνιστών του. Είναι κάπως πάλι σαν εξέλιξη του προηγούμενου στο πλάι νομίζω. Πάντως είναι ωραίο. Το εσωτερικό είναι απόλυτα high-tech γεμάτο οθόνες, χωρίς κουμπιά, και φουλ της τεχνολογίας! Mε ψιλοξένισε η απουσία αεραγωγών πάνω πάνω στο ταμπλό αλλά οκ. Eντυπωσιακά τα στοιχεία ότι θα κινείται και σβηστό, θα κινείται αυτόνομα, και παρκάρει μόνο του, καθώς και άλλα πολλά… Το περιμένουμε σε κανένα νέο TRANSPORTER σε έκδοση S8 W12 να τα σπάσει ξανά με Jason Statham!

  • MPAMPIS

    μια απο τα ίδια !!! όταν το είδα νόμιζα οτι ήταν καμιά νεα εκδοσή του Α4

  • gv

    το εσωτερικο του ειναι αλλου αλλα εξωτερικα ειναι μια απογοητευση..
    πιο πολυ με A4 μοιαζει παρα με το prologue concept που μας ειχαν ζαλισει τα @ρχιδι@..
    κατωτερο των προσδοκιων σχεδιαστικα κριμα..

  • georgekaras
    • anagnwsths

      Για αυτόν προτιμώ τις BMW. Ο καράφλας (Hitman) είναι για Audi.

    • RanTanPlan88

      Εντωμεταξυ η εικονα ειναι απο την πρωτη ταινια οπου οδηγουσε μια υπεροχη 7αρα. Στα επομενα επαιξε διαφήμιση Audi.

  • DimiE92

    Αναμενωμενα πραγματα. Μεσα εσπειραν κανονικα. Απεξω καμια εκπληξη. Σχεδον αδιαφορο.

  • Costas

    Εξωτερικα ειναι ενας συνδυασμος αμερικανικου και απωανατολικου στυλ που προσωπικα δε μου αρεσει, θα μπορουσε να ειναι και η κινεζικη απομιμηση του Α8. Εσωτερικα μια απο τις ομορφοτερες και καλογουστες καμπινες.

  • RanTanPlan88

    Καλο, χρυσο, S Class δε χτυπάει ποτέ. Επισης το χρωμα για την παρουσιαση και καλα σπορ??

  • Akis-F1 FAN

    Μέσα σουπερ, εξωτερικά κλασσικό αουντι, όχι ότι μας χαλάει. Μου φαίνεται ή από πίσω θυμίζει πολύ 7αρα ; Ειδικά τα φώτα…

  • Smartass

    Fabricado ∞!!

  • Chris Pavlidis Exhaust

    Eχει το ιδιο προβλημα με την bmw.Δεν μπορουν να κανουν λιμουζινα με τιποτα !και αυτο και η 7αρα ειναι παραφορτομενα φλυαρα κουτια μεσα εξω .
    στην καμια δεν μπορουν να φτασουν το σχεδον τελειο σχημα τις S class και το καταπληκτικη αρμονια μεταξι κλασικου και τεχνολογικου σχεδιασμου που εχει το εσωτερικο τις!!
    Υ.Γ Δεν ειμαι καθολου φαν τις μερσεντες

  • Nikpap

    Στις φωτο σχεδον κανενα audi δεν “δειχνει”, απο κοντα ομως ειναι αλλη υποθεση…το προ-προηγουμενο α8 (το γνωστο απο το transporter) ακομα το χαζευω ειδικα αν ειναι και λιγο περιποιημενο. Σε αυτο το μονο που με χαλαει ειναι η πισω λωριδα που ενωνει τα φωτα…το κανει λιγο δευτεροκλασατο και κινεζο-κορεατικο…σιγουρα δεν ειναι s-class αλλα σε σχεση με την7αρα κινειται στα ιδια επιπεδα.

  • tetos

    Θελει χρονο για να πεις αν αρεσει η οχι.Δεν πιστευω οτι η S class ειναι πιο εντυπωσιακη με την καμια.Αμα τα βαλετε διπλα διπλα θα καταλαβετε διαφορα.Στο εσωτερικο κεντησαν και κανενας απο τους αντιπαλους δεν μπορει να τους φτασει οχι μονο σε σχεδιαση αλλα και σε ποιοτητα.Ακομα θυμαμαι οταν μπηκα στην εκθεση στην καινουργια S class και κουναγα τα πλαστικα πως ετριζαν ολοκληρα.

  • DimitrisBXL

    Πιο βαρετο πεθαινεις…

  • Mika

    Kαταπληκτικο, πιο ριζοσπαστινο κι εντονο σχεδιαστικα,απο το προηγουμενο, οταν παρουσιαστηκε..
    Φανταστικο σαλονι..Το μονο που δεν μ αρεσει ειναι το ασχημο τιμονι, σιγουρα ενα πιο σπορ τριακτινο θα κανει τη διαφορα..
    Εχει ολα τα φοντα, τεχνολογια, κινητηρες, πολυτελεια, να παει καλα…

  • mafia kai υποκοσμος LIKE that AUDI !!!!! :-P

  • George Liverpool

    Τρομερο εσωτερικο.Η κεντρικη κονσολα πραγματικα τα σπαει.Πισω ειναι πολυ ωραιο,μπροστα δε νομιζω οτι διαφερει αισθητα απο την υπολοιπη γκαμα…

  • SAMURAI-66

    Εσωτερικο πολυτελες οπως ηταν φυσικο,αυξηση του βαρους κατι απογοητευτικο για νεο οχημα και το σχεδιο του βαρετο συντηρητικο και τελειως αδιαφορο τοσο που αν περασει διπλα σου μονο η διαστασεις του θα σου κανουν εντυπωση!
    Απογοητευση και μιζερια χωρις τιποτα το ιδιαιτερο και ας εκαναν 15 φορες παρουσια του πριν την επισημη ανακοινωση του για να τους πιστεψουμε οτι φερνουν το καινουργιο…..απλη φωτοτυπια!!

  • nik715

    το εσωτερικό πολύ δυνατό (ειδικά η κεντρική κονσόλα)

  • sergio360

    Boooooooooooooring……

  • Alex