Από τον ερχόμενο Ιούνιο η νέα γενιά του Jazz θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας και σήμερα η ιαπωνική εταιρία μας δείχνει τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει το μοντέλο. Ξεκινώντας από την παθητική ασφάλεια, η Honda έχει εξελίξει μια νέα τεχνολογία δομής αμαξώματος (Advanced Compatibility Engineering, ACE) για το ολοκαίνουργιο Jazz, που αποτελεί το θεμέλιο για τις εξαιρετικές επιδόσεις παθητικής ασφάλειας.

Το νέο Jazz διαθέτει συνολικά 10 αερόσακους, καθώς είναι το πρώτο -και μοναδικό μέχρι στιγμής στην κατηγορία του- που διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό ένα αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Ο νέος αυτός αερόσακος είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος του καθίσματος του οδηγού και αναπτύσσεται στο χώρο μεταξύ του οδηγού και του επιβάτη. Αυτός βοηθά στην αποφυγή άμεσης επαφής και στη μείωση του αντίκτυπου της σύγκρουσης μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

1

 

Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο αερόσακος είναι τοποθετημένος με ακρίβεια για να παρέχει τη μέγιστη προστασία κατά την ανάπτυξη, ο αερόσακος είναι τοποθετημένος έτσι που “αγκαλιάζει” τον οδηγό. Για να υλοποιήσει αυτό το νέο χαρακτηριστικό, η ομάδα μηχανικών της Honda ανέπτυξε τη μονάδα του αερόσακου ώστε να χωράει στο πάνω στήριγμα του νέου καθίσματος οδηγού.

Ο νέος αερόσακος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα λειτουργεί σε συνδυασμό με δύο άλλα χαρακτηριστικά ασφαλείας, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Αυτά είναι οι προεντατήρες της ζώνης ασφαλείας, τόσο για τον οδηγό όσο και για τον επιβάτη, που μειώνουν την πλευρική κίνηση των επιβατών, και το κεντρικό υποβραχιόνιο που έχει αυξημένο ύψος. Συνολικά, ο αντίκτυπος αυτής της νέας προσέγγισης μπορεί να μειώσει τον τραυματισμό του κεφαλιού κατά 85% για τον επιβάτη από την πλευράς της σύγκρουσης, και κατά 98% για τον επιβάτη που βρίσκεται στην άλλη πλευράς της σύγκρουσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα εσωτερικών δοκιμών της Honda.

2

Συνεχίζοντας, περαιτέρω βελτιώσεις στο νέο Jazz υπάρχουν στο σύστημα αερόσακου i-side των πίσω καθισμάτων. Αυτός ο μοναδικός αερόσακος διπλής δομής, είναι τοποθετημένος στα πάνελ των πίσω θυρών, προστατεύει τους πίσω επιβάτες από τις επαφές με την πόρτα και την τρίτη κολόνα, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, ενώ η σχεδίαση του δεν μειώνει την πρακτικότητα του Jazz.

Περνώντας στην ενεργητική ασφάλεια, το νέο Jazz διαθέτει τη σουίτα Honda Sensing, που περιλαμβάνει όλα τα συστήματα ασφαλείας και προειδοποίησης του οδηγού, όπως: Collision Mitigation Braking, Adaptive Cruise Control, Lane Keeping Assist, Road Departure Mitigation, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Auto High-Beam και Blind Spot Information.

3

Να θυμίσω ότι μηχανικά το νέο Jazz, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Οκτώβριο, θα προσφέρεται στην Ευρώπη μόνο με υβριδικό σύνολο. Αυτό συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα DOHC i-VTEC 1,5 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες που αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, με την συνολική απόδοση να αγγίζει τα 109 άλογα και 253 Nm ροπής. Οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 102 γρ/χλμ CO2, ενώ η μέση κατανάλωση στα 4,5 λίτρα/100 χλμ, στον κύκλο μέτρησης WLTP.

4Διάβασε επίσης

Η Honda παρουσιάζει ένα νέο, επαναστατικό και καινοτόμο αερόσακο συνοδηγού

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, μέσω ενός eCVT κιβωτίου, με το αυτοκίνητο να επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 175 χλμ/ώρα. Τέλος, διαθέτει τρία mode λειτουργίας. τα EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive.