H BMW ανακοίνωσε πως επεκτείνει τη συνεργασία της με την Toyota στον τομέα της υδρογονοκίνησης, μια συνεργασία που ξεκίνησε το 2013. Για το λόγο αυτό, ο Jurgen Guldner, αντιπρόεδρος του τμήματος Hydrogen Fuel Cell Technology and Vehicle Projects της BMW να παρουσιάζει μέσω τηλεδιάσκεψης, στην οποία συμμετείχε και το Autoblog.gr, τα πλάνα της γερμανικής εταιρίας στον συγκεκριμένο τομέα. Η γερμανική εταιρία έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στην τεχνολογία κυψελών υδρογόνου, και ο τελευταίος καρπός αυτής της συνεργασίας, είναι ένας νέος τρόπος συμπίεσης του υδρογόνου σε πάρα πολύ χαμηλή θερμοκρασία για να μειωθεί ο όγκος του.

1

Η BMW θα περάσει σε περιορισμένη παραγωγή το i Next Hydrogen Concept που είχε παρουσιάσει στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2019. Η υδρογονοκίνητη X5 θα κυκλοφορήσει το 2022 και θα αποδίδει συνδυαστικά 374 άλογα, 286 άλογα από τον ηλεκτροκινητήρα πέμπτης γενιάς (τον ίδιο που συναντάμε και στο iX3), και 170 άλογα (125 kW) από το σύστημα κυψελών υδρογόνου. Το υδρογονοκίνητο σύνολο εξελίσσεται από κοινού με την Toyota, αλλά η παραγωγή του γίνεται από την ιαπωνική εταιρία.

2

Ο ανεφοδιασμός των δύο δεξαμενών υδρογόνου 700 bar χωρητικότητας 6 κιλών, γίνεται μέσα σε λιγότερο από 4 λεπτά, με την BMW να δηλώνει πως η μπαταρία φορτίζει τόσο από την κυψέλη καυσίμου, όσο και από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Να σημειωθεί πως το όχημα έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων, αφού “παράγει” μόνο υδρατμούς, ενώ το σημαντικό πλεονέκτημα των υδρογονοκίνητων μοντέλων είναι ότι η αυτονομία τους είναι σταθερή, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών και θερμοκρασιών περιβάλλοντος.

3

Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία, το βάρος ενός υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου είναι ανάμεσα σε αυτό ενός plug-in υβριδικού (PHEV) και ενός αμιγώς ηλεκτρικού (BEV). Η γερμανική εταιρία αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να δούμε μετά το 2025 υδρογονοκίνητες εκδόσεις και άλλων μοντέλων της, όπως των X6 και X7, οι οποίες θα κυκλοφορήσουν σε ευρεία παραγωγή και θα έχουν παρόμοια τιμή με τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Ωστόσο το πράσινο φως θα δοθεί μόνο εάν η BMW δει πως υπάρχει η απαιτούμενη ζήτηση, έχει αναπτυχθεί το δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου σε αρκετές χώρες, ενώ το υδρογόνο, ως καύσιμο, διατίθεται σε ανταγωνιστική τιμή.

4

Στόχος της BMW είναι να προσφέρει περισσότερα από 1 εκατ. αυτοκίνητα στην αγορά έως το 2021, τα οποία θα κάνουν χρήση κάποιας μορφής ηλεκτροκίνησης, ενώ μέχρι το 2023 θα έχει στην αγορά 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ανάμεσά τους 13 αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

5Δες ακόμα

To πρωτότυπο υδρογονοκίνητο BMW i8 ακούγεται τόσο, μα τόσο περίεργα

Τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα δεν απαιτούν την εξέλιξη μιας νέας, ξεχωριστής πλατφόρμας, και μπορούν να βασίζονται σε υπάρχουσες, και αυτές που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.