Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά αποτελέσματα του έτους, που ξεκίνησε την 1η Απριλίου του 2019 και έκλεισε την 31η Μαρτίου του 2020. Μέσα σε αυτούς τους δώδεκα μήνες, η Mitsubishi πούλησε 1.127.000 αυτοκίνητα, νούμερο μειωμένο κατά 117.000 μονάδες, ή πτώση 9% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.

Η απότομη πτώση των πωλήσεων ήρθε λόγω των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της εταιρίας. Ως αποτέλεσμα, κατά την υπό εξέταση χρήση, ο τζίρος από τις πωλήσεις έφτασε τα 2.270.300.000 γιεν (19,3 δισ. ευρώ), μια μείωση 244 εκατομμυρίων γιεν (2,07 εκατ. ευρώ) σε σχέση με πέρσι, ή 9,7% κάτω.

Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 12,8 δισεκατομμύρια γιεν (108,77 εκατ. ευρώ), μειωμένα κατά 99 δισεκατομμύρια γιεν σε ετήσια βάση, ή 88,6% μικρότερα. Το νούμερο αυτό είναι το χαμηλότερο από το 2017. Η εταιρία σημείωσε ζημίες ύψους 3,8 δισεκατομμυρίων γιεν, όταν πέρσι είχε κέρδη 119,95 δισεκατομμύρια γιεν.

Η Mitsubishi ανακοίνωσε ότι θα επικεντρωθεί στο να μειώνει τα πάγια κόστη της κατά 20% ή περισσότερο μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, με την κρίση του νέου κορωνοϊού να έχει επηρεάσει σημαντικά τα νούμερα της Mitsubishi, καθώς η έκτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας σημείωσε μεγάλη πτώση στις πωλήσεις στην Κίνα και στη Νοτιοανατολική Ασία (ASEAN), τη μεγαλύτερη αγορά της, στην οποία κατέχει το 25% των πωλήσεων.

Η Mitsubishi δήλωσε ότι θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της στις χώρες της ASEAN, για να επιβιώσει μετά την πανδημία, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της, Takao Kato, να δηλώνει κατά την διάρκεια της τηλεδιάσκεψη των αποτελεσμάτων:

Πριν από τον ιό είχαμε σκεφτεί ποιες αγορές με χαμηλές επιδόσεις και τμήματα οχημάτων θα μειώσουν την κακή μας θέση. Μετά τον ιό, πρέπει να επιταχύνουμε τις αλλαγές αυτές. Για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί σε μια αγορά μετά τον κορωνοϊό, πρέπει να συρρικνώσουμε αμέσως την περιοχή εστίασής μας, σε περιοχές και τμήματα στα οποία υπερέχουμε.

Η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi αναμένεται να ανακοινώσει μια ανανεωμένη στρατηγική της στις 28 Μαΐου, όταν και θα δεσμευτεί να αυξήσει τη συνεργασία μεταξύ των εταιριών, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική. Αναλυτικά τον ισολογισμό της Mitsubishi μπορείς να τον βρεις εδώ.