Η Volkswagen απέσυρε μια διαφήμιση του Golf 8 που δημοσιεύθηκε στην επίσημη σελίδα της στο Instagram, ζητώντας δημοσίως συγγνώμη, αφού το περιεχόμενο της επικρίθηκε για ρατσισμό.

Το βίντεο διάρκειας 10 δευτερολέπτων, δείχνει ένα λευκό χέρι σε κοντινό πλάνο να αρπάζει έναν έγχρωμο άνδρα με κοστούμι και να τον πετά μέσα σε ένα κτήριο, που φέρει την επιγραφή “Le Petit Colon” – “Ο Μικρός Έποικος”. Κι όλα αυτά για να τον απομακρύνει από το νέο Golf, που ήταν σταθμευμένο μπροστά στην είσοδο του κτηρίου.

Στο τέλος δε, της διαφήμισης, εμφανίζεται η φράση “Der neue Golf” (το νέο Γκολφ), που σβήνει προοδευτικά έτσι ώστε να επιτρέπει να διακρίνει κάποιος τη λέξη “neger ” (negro, νέγρος).

Η εταιρεία αρχικά δήλωσε πως πως “εξεπλάγη” και “σοκαρίστηκε” για το γεγονός ότι η διαφημιστική εκστρατεία της “μπόρεσε να παρεξηγηθεί τόσο πολύ”. Ωστόσο μετά τις έντονες επικρίσεις, αναγκάστηκε να παραδεχτεί πως το βίντεο είναι λάθος.

Χωρίς αμφιβολία, το βίντεο ήταν ένα λάθος και είναι κακόγουστο. Κατανοούμε την οργή του κοινού σε αυτό. Αυτό το βίντεο αποτελεί προσβολή για όλα τα επιτεύγματα του κινήματος των πολιτικών δικαιωμάτων. Είναι προσβολή για κάθε αξιοπρεπές άτομο,

αναφέρει η Volkswagen στην ανακοίνωση της, η οποία δηλώνει πως κατανοεί τις οργισμένες αντιδράσεις πολλών ανθρώπων που παρακολούθησαν τη διαφήμιση και προσθέτει ότι “θα αποσαφηνίσει τι μπορεί να έχει συμβεί και θα βγάλει συμπεράσματα από αυτό”.

Το ιστορικό πλαίσιο της δικής μας επιχείρησης, υποδηλώνει πως η Volkswagen λαμβάνει πάντα θέση ενάντια σε κάθε μορφή ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων.

Εμείς στη Volkswagen γνωρίζουμε την ιστορική προέλευση και την ενοχή της εταιρείας μας κατά τη διάρκεια του ναζιστικού καθεστώτος. Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος για τον οποίο διαφωνούμε αποφασιστικά με όλες τις μορφές μίσους, συκοφαντίας, προπαγάνδας και διακρίσεων.

Είναι απολύτως σαφές ότι αυτό το βίντεο είναι λάθος και αηδιαστικό. Αποσύρουμε το βίντεο και ζητούμε ειλικρινή συγνώμη.

δηλώνει η γερμανική εταιρία, που έσπευσε να δημοσιεύσει τη συγγνώμη της, ενώ υποσχέθηκε πως θα διερευνήσει τη διαδικασία έγκρισης της διαφήμισης και πως οι υπεύθυνοι θα υποστούν τις συνέπειες των πράξεων τους.