Η Renault ανακοίνωσε σήμερα ότι θα κόψει σχεδόν 15.000 θέσεις εργασίας σε περίοδο τριών ετών, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου μετασχηματισμού για την εξοικονόμηση άνω των 2 δισ. ευρώ, που αποσκοπεί στην αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της εταιρίας και στη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης ανάπτυξής της στο πλαίσιο της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Οι περίπου 4.600 θέσεις εργασίας επηρεάζονται στη Γαλλία και οι άλλες στον υπόλοιπο κόσμο.

H Renault δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε αναγκαστικές απολύσεις. Αντ’ αυτού, θα δώσει προτεραιότητα στη μη αντικατάσταση των υπό συνταξιοδότηση εργαζομένων, σε πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, σε μέτρα εσωτερικής κινητικότητας και επανεκπαίδευσης. Η γαλλική εταιρεία απασχολεί 179.565 άτομα παγκοσμίως.

1Απλοποίηση διαδικασιών

Το σχέδιο του Groupe Renault, το οποίο έχει εκτιμώμενο κόστος εφαρμογής 1,2 δισ. ευρώ, βασίζεται στην αποτελεσματικότητα των λειτουργιών του γαλλικού ομίλου, απλοποιώντας τις διαδικασίες, μειώνοντας παράλληλα την ποικιλομορφία των εξαρτημάτων των αυτοκινήτων.

Στόχος του σχεδίου είναι να ενισχυθεί “η ανθεκτικότητα” της εταιρίας, εστιάζοντας στη δημιουργία ταμειακών ροών, διατηρώντας παράλληλα τον πελάτη στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων της. Βασίζεται σε μια πιο αποτελεσματική προσέγγιση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων και της αυστηρής διαχείρισης των πόρων.

2

Εκτός αυτού, το σχέδιο στοχεύει να θέσει τις βάσεις για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του Groupe Renault. Στη Γαλλία, ο Όμιλος θα οργανωθεί γύρω από στρατηγικούς επιχειρηματικούς τομείς με πολύ υποσχόμενο μέλλον, όπως είναι τα ηλεκτρικά οχήματα, τα LCV, η κυκλική οικονομία και η καινοτομία υψηλής προστιθέμενης αξίας.

3Οικονομίες κλίμακας

Η Renault θα αναδιοργανώσει τις δραστηριότητές της στα εργοστάσια της σε Flins και Guyancourt, σταματώντας την παραγωγή αυτοκινήτων, εστιάζοντας σε δραστηριότητες ανακύκλωσης, ενώ επιβεβαίωσε πως θα παραμείνει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1.

Οι σχεδιαζόμενες αλλαγές είναι κρίσιμης σημασίας για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της εταιρείας και η ανάπτυξη της μακροπρόθεσμα. Με την υποστήριξη των συνεργατών μας θα πετύχουμε τους στόχους μας καθιστώντας τη Renault βασικό παίκτη στην παγκόσμια αγορά τα επόμενα χρόνια. Γνωρίζουμε πλήρως την ευθύνη μας και ο προγραμματισμένος μετασχηματισμός μπορεί να επιτευχθεί μόνο με σεβασμό όλων των ενδιαφερομένων μερών του Ομίλου μας και μέσω υποδειγματικού κοινωνικού διαλόγου,

δήλωσε ο Jean-Dominique Senard, πρόεδρος της εταιρίας.

Σε ένα πλαίσιο αβεβαιότητας και πολυπλοκότητας, αυτό το σχέδιο είναι ζωτικής σημασίας για την εξασφάλιση μιας σταθερής και βιώσιμης απόδοσης, με προτεραιότητα την ικανοποίηση των πελατών. Αξιοποιώντας τα πολλά περιουσιακά μας στοιχεία, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, αξιοποιώντας τους πόρους και τις τεχνολογίες του Groupe Renault και της Συμμαχίας και μειώνοντας την πολυπλοκότητα της ανάπτυξης και της παραγωγής των οχημάτων μας, θέλουμε να δημιουργήσουμε οικονομίες κλίμακας για να αποκαταστήσουμε την κερδοφορία και να διασφαλίζουμε την ανάπτυξή μας στη Γαλλία και διεθνώς. Αυτό το σχέδιο θα μας επιτρέψει να κοιτάξουμε το μέλλον με αυτοπεποίθηση.

Η νοοτροπία μας έχει αλλάξει εντελώς. Προηγουμένως ο όγκος πωλήσεων ήταν προτεραιότητα. Δεν θέλουμε να είμαστε στην κορυφή του κόσμου, αυτό που θέλουμε είναι μια βιώσιμη και κερδοφόρα εταιρεία,

πρόσθεσε η Clotilde Delbos, προσωρινή CEO της Renault.

4Μείωση παραγωγής και αναδιοργάνωση εργοστασίων

Το σχέδιο του Group Reanult περιλαμβάνει τη μείωση της παγκόσμιας παραγωγής στα 3,3 εκατ. οχήματα έως το 2024 από 4 εκατ. το 2019, καθώς και την αναστολή της σχεδιαζόμενης αύξησης της παραγωγής σε Μαρόκο και Ρουμανία. Το 2024, το εργοστάσιο της Διέπης θα μετατραπεί, όταν ολοκληρωθεί η παραγωγή του Alpine A1110, και υπάρχει ανοιχτός προβληματισμός για το αν το μοντέλο αποκτήσει νέα γενιά και καταργηθεί. Θα γίνει μελέτη για την προσαρμογή της παραγωγικής ικανότητας του ομίλου στη Ρωσία, αλλά και μελέτη για τον εξορθολογισμό (μείωση) της κατασκευής κιβωτίων ταχυτήτων παγκοσμίως.

5

Συγκεκριμένα, το σχέδιο περιλαμβάνει την βελτίωση της αποτελεσματικότητας και την μείωση του κόστους ανάπτυξης και παραγωγής κατά 800 εκατ. ευρώ, με την Renault να εκμεταλλεύεται τα περιουσιακά στοιχεία της Συμμαχίας.

Επίσης περιλαμβάνει τον ορθολογικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη οχημάτων, μειώνοντας την ποικιλομορφία των εξαρτημάτων, αυξάνοντας την τυποποίηση, κάνοντας χρήση των μοντέλων leader -follower στο πλαίσιο της Συμμαχίας.

6

Παράλληλα θα γίνει βελτιστοποίηση των πόρων, με την συγκέντρωση της ανάπτυξης στρατηγικών τεχνολογιών με υψηλή προστιθέμενη αξία στους χώρους μηχανικής του Ile-de-France. Επίσης θα γίνει βελτιστοποίηση της χρήσης των κέντρων έρευνας και ανάπτυξης αλλά και βελτιστοποίηση των μέσων επικύρωσης μέσω της αυξημένης χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας.

Η Renault θα εξοικονομήσει 650 εκατ. ευρώ βελτιστοποιώντας τη διαδικασία παραγωγής, επιταχύνοντας τον μετασχηματισμό των εργοστασίων της προκειμένου αυτά να πληρούν τα πρότυπα του Industry 4.0. Επίσης θα βελτιώσει τις διαδικασίες σε νέα έργα μηχανικής μειώνοντας τον αριθμό υπεργολάβων, επιταχύνοντας την ψηφιοποίηση και “τον σχεδιασμό προς επεξεργασία”.

7

Η Renault ξεκινά μια διαδικασία διαβούλευσης με τα εργοστάσια της σε Douai και Maubeuge, για να μελετήσει τη δημιουργία ενός βελτιστοποιημένου κέντρου αριστείας για ηλεκτρικά οχήματα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στη βόρεια Γαλλία.

Στο εργοστάσιο του Flins θα δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα κυκλικής οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς των δραστηριοτήτων του εργοστασίου του Choisy-le-Roi, με την Renault να ξεκινά μια στρατηγική επισκόπηση στο εργοστάσιο της στο Fonderie de Bretagne.

Υπό εξέταση βρίσκονται συνολικά έξι από τα 14 εργοστάσια της Renault στη Γαλλία, ανάμεσα στα οποία και εργοστάσια παραγωγής εξαρτημάτων και ανταλλακτικών.

8Παύση πωλήσεων επιβατικών με κινητήρες εσ. καύσης στη Κίνα

Επιπλέον 700 εκατ. ευρώ θα εξοικονομηθούν μέσω της αυξημένης απόδοσης των λειτουργιών υποστήριξης που περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση του γενικού κόστους και του μάρκετινγκ μέσω της ψηφιοποίησης για τη βελτιστοποίηση του κόστους μάρκετινγκ, τον εξορθολογισμό της εταιρίας και τη μείωση του κόστους που σχετίζεται με λειτουργίες υποστήριξης κ.λπ.

Παράλληλα θα υπάρξει επαναπροσδιορισμός των δραστηριοτήτων της για καλύτερη κατανομή πόρων, που θα αφορά ιδίως μέρος του ολοκληρωμένου δικτύου διανομής RRG στην Ευρώπη, αλλά και την μεταβίβαση του μεριδίου που κατέχει το Groupe Renault στη κινέζικη κοινοπραξία Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC), στην Dongfeng Motor Corporation και η παύση πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων της Renault με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην κινεζική αγορά.