Όπως ήταν προγραμματισμένο, η Renault, η Nissan και η Mitsubishi ανακοίνωσαν τις λεπτομέρειες του νέου τους στρατηγικού σχεδιασμού, ο οποίος στοχεύει στην εμβάθυνση της συνεργασίας τους στην ανάπτυξη και παραγωγή αυτοκινήτων, ούτως ώστε να επιβιώσουν ως όμιλος.

Ο πρόεδρος της Συμμαχίας, Jean-Dominique Senard, που παρουσίασε το νέο σχεδιασμό, δήλωσε πως αυτός θα ενισχύσει σημαντικά τη συνεργασία μεταξύ των τριών εταιρειών, συμπληρώνοντας πως θα μειώσει το κόστος ανάπτυξης νέων μοντέλων έως και 40%. Επίσης ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει απολύτως καμία πρόθεση συγχώνευσης των εταιριών της Συμμαχίας.

Τα μέλη της Συμμαχίας συμφώνησαν στο μοντέλο leader/follower που πιστεύουν πως θα βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα μέσω μιας ουσιαστικής αύξησης στην κοινή παραγωγή και ανάπτυξη. Κάθε εταιρεία θα γίνει η μάρκα “αναφοράς” σε βασικές περιοχές και τεχνολογίες. Με το μοντέλο leader/follower μόνο μια από τις τρεις εταιρίες θα είναι υπεύθυνη για την εξέλιξη και ανάπτυξη ενός νέου μοντέλου με τις άλλες δύο να παίρνουν σχεδόν όλα τα στοιχεία και κάνοντας μικρές αλλαγές, όπως στη σχεδίαση, θα προσφέρουν στην αγορά το αντίστοιχο μοντέλο με τα σήματά τους.

Βάσει της συμφωνίας, η Renault θα αναλάβει τα ηνία στην Ευρώπη, στη Ρωσία, στη Νότια Αμερική και στη Βόρεια Αφρική και θα ηγηθεί κυρίως της ανάπτυξης των SUV επόμενης γενιάς. Η Nissan θα αναλάβει αυτόν τον ρόλο στην Ιαπωνία, στη Βόρεια Αμερική και στην Κίνα. Συγκεκριμένα η Nissan θα αναλάβει τον ρόλο του leader στη C SUV κατηγορία, ενώ στις B και B SUV κατηγορίες στην Ευρώπη θα ηγείται η Renault. Η Mitsubishi παίρνει το προβάδισμα στις αγορές της Ασίας εκτός της Κίνας και της Ιαπωνίας, αλλά και στην Ωκεανία και στο μεγαλύτερο μέρος της Αφρικής.

Η Συμμαχία είναι μια μοναδική στρατηγική και επιχειρησιακή συνεργασία στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας και μας δίνει ισχυρό πλεονέκτημα στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο τοπίο αυτοκινήτων.

Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο θα επιτρέψει στη Συμμαχία να αξιοποιήσει στο έπακρο τα περιουσιακά στοιχεία και τις δυνατότητες απόδοσης κάθε εταιρείας, ενώ βασίζεται στους αντίστοιχους πολιτισμούς και στην κληρονομιά τους. Οι τρεις εταιρείες της Συμμαχίας θα καλύπτουν όλα τα τμήματα και τις τεχνολογίες οχημάτων, σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, προς όφελος κάθε πελάτη, αυξάνοντας παράλληλα την αντίστοιχη ανταγωνιστικότητά τους, τη βιώσιμη κερδοφορία και την κοινωνική και περιβαλλοντική ευθύνη.

Θα επικεντρωθούμε στην αποτελεσματικότητα και την ανταγωνιστικότητα, παρά στον όγκο. Το νέο πλαίσιο θα επιτρέψει σε κάθε μέλος της Συμμαχίας να βελτιώσει τις βασικές του δυνατότητες και να επωφεληθεί από τις δυνατότητες των άλλων εταιρειών. Ο στόχος είναι να αυξηθεί η κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητα.

δήλωσε ο Senard.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, μέχρι το 2025, οι τρεις εταιρίες θα προσφέρουν 20% λιγότερα μοντέλα, αλλά παράλληλα, η εξέλιξή τους με το μοντέλο leader/follower θα αυξηθεί από το 9% που βρίσκεται σήμερα, στο 48%, και έως το 2024 θα εξοικονομηθούν 2 δισ. ευρώ.

Η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών θα λειτουργεί με το μοντέλο leader/follower, διευρύνοντας το σχέδιο αυτό σε πλατφόρμες, κινητήρες και βασικές τεχνολογίες. Έτσι, κάθε εταιρεία θα αναλάβει ηγετικό ρόλο στη Συμμαχία για την ανάπτυξη κάθε βασικής τεχνολογίας, η οποία στη συνέχεια θα δοθεί στους εταίρους της Συμμαχίας.

Η Nissan θα είναι υπεύθυνη για την εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης και της ηλεκτρικής πλατφόρμας CMF-EV ePT, η Renault θα αναλάβει την εξέλιξη της ηλεκτρικής πλατφόρμας CMF-A/B ePT, αλλά και την ανάπτυξη του e-Body, του βασικού συστήματος ηλεκτρικής/ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής των νέων αυτοκινήτων της Συμμαχίας. Η Renault θα αναλάβει επίσης την ανάπτυξη νέων μικρών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, με την Nissan να αναλαμβάνει την δημιουργία νέων μεγάλων βενζινοκινητήρες, αλλά και αυτούς της κατηγορίας των ultra mini αυτοκινήτων. Όσο για τη Mitsubishi, θα αναλάβει τους PHEV κινητήρες για τις κατηγορίες C και D. 

Στον τομέα των τεχνολογιών συνδεδεμένων αυτοκινήτων η Renault θα αναλάβει την ανάπτυξη της πλατφόρμας που βασίζεται στο Android, ενώ η Nissan θα αναλάβει τον τομέα για την αγορά της Κίνας.

Οι τρεις εταιρίες θα αυξήσουν την κοινή χρήση πλατφορμών, αλλά και των αμαξωμάτων, με τα μοντέλα που είναι ίδια αλλά φορούν τα σήματα άλλης εταιρίας, να κατασκευάζονται πλέον στην ίδια γραμμή παραγωγής, μειώνοντας έτσι το κόστος εξέλιξης έως και 40% για κάθε νέο μοντέλο.

Στη Λατινική Αμερική, οι πλατφόρμες των μοντέλων της B κατηγορίας θα εξορθολογιστούν, και από τέσσερις παραλλαγές θα υπάρχει μόνο μια για τα αυτοκίνητα των Renault και Nissan. Τα αυτοκίνητα των δύο εταιριών που θα χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένα πλατφόρμα θα κατασκευάζονται από κοινού σε  δύο εργοστάσια .

Οι τρεις εταιρίες συμφώνησαν στη συγκέντρωση των πιστώσεων CAFE (Corporate average fuel economy) και των τριών εταιριών στην Ευρώπη, ήδη από το 2020. Αυτό σημαίνει πως ο μέσος όρος εκπομπών CO2 των μοντέλων της Renault-Nissan-Mitsubishi στην Ευρώπη θα υπολογίζεται από φέτος από τις αρμόδιες αρχές ως μια εταιρία.

Η Renault θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει ένα νέο βαν της Mitsubishi, που θα βασίζεται στην πλατφόρμα του Renault Trafic. Θα πωλείται στην περιοχή της Ωκεανίας και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στο Sandouville της Γαλλίας.

Το νέο αυτό σύστημα θα ενισχύσει την αποτελεσματικότητα των projects της Συμμαχίας, για την περαιτέρω ενίσχυση της χρήσης των πόρων και των επενδύσεων στις τρεις εταιρείες.