Η προμηθεύτρια μπαταριών της Tesla, CATL, έκανε γνωστό ότι η νέα μπαταρία ιόντων-λιθίου που κατασκεύασε και έχει διάρκεια ζωής άνω των 2 εκατ. χιλιομέτρων, είναι έτοιμη για εμπορική διάθεση. Πιο συγκεκριμένα, ο CEO της κινέζικης εταιρίας, Zeng Yuqun, δήλωσε γεμάτος υπερηφάνεια:

Εάν κάποιος κάνει μια παραγγελία, είμαστε έτοιμοι να την παραγάγουμε.

Η Comtemporary Amperex Technology Ltd (CATL) ιδρύθηκε το 2011 και σήμερα είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, προμηθεύοντας εταιρίες όπως η Daimler, η Honda, η Toyota και η Volkswagen.

1

Η νέα μπαταρία της CATL θα έχει κύκλο ζωής τουλάχιστον 16 χρόνια, με το κόστος της να είναι μόλις 10% μεγαλύτερο από τις μπαταρίες που κατασκευάζει σήμερα η εταιρία. Ο Yuqun δεν αποκάλυψε αν η εταιρία του έχει δεχτεί παραγγελίες για τη νέα μπαταρία, αλλά η CATL έχει συνάψει διετές συμβόλαιο για την προμήθεια μπαταριών στην Tesla, το οποίο τίθεται σε ισχύ από αυτόν τον μήνα, και το Model 3 που κατασκευάζεται και πωλείται στη Κίνα να αναμένεται να είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα την δεχτεί.

2

Στη συνέχεια, η μπαταρία θα τοποθετηθεί σε όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της Tesla, που πωλούνται παγκοσμίως. Σήμερα, οι μπαταρίες που εφοδιάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διάρκεια ζωής μεταξύ 480.000 και 800.000 χιλιομέτρων. Η νέα μπαταρία έχει χαμηλότερο κόστος ανά κιλοβατώρα σε σχέση με τις παραδοσιακές ιόντων λιθίου, φτάνοντας τα $80/kWh. Αυτό θα επιτρέψει στην Tesla να πουλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της στην ίδια ή ακόμη και σε χαμηλότερη τιμή σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Η νέα μπαταρία της Tesla αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την CATL, ενώ υπεύθυνος για την δημιουργία της είναι ο φυσικός Jeff Dahn, ένας πρωτοπόρος ερευνητής μπαταριών ιόντων λιθίου. Η νέα μπαταρία έχει ως βάση την αντίδραση του οξειδίου του κοβαλτίου λιθίου-νικελίου-μαγγανίου (NMC) και του τεχνητού γραφίτη.

3

Η νέα μπαταρία περιλαμβάνει τεχνητό γραφίτη, διαθέτει ελάχιστο ή και καθόλου κοβάλτιο, έχει ειδικές επικαλύψεις στα στοιχεία της, μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας, με την Tesla να έχει βελτιώσει την νανοδομή του οξειδίου του κοβαλτίου λιθίου-νικελίου-μαγγανίου για να δημιουργήσει μια κρυσταλλική δομή που είναι λιγότερο πιθανό να σπάσει και να μειώσει την απόδοση. Σύμφωνα με τον Dahn, η νέα μπαταρία μπορεί να φορτίσει και να ξεφορτίσει περισσότερες από 4.000 φορές και να χάσει μόνο το 10% της ενεργειακής της απόδοσης. Για λόγους σύγκρισης, παρόμοιες μπαταρίες ιόντων λιθίου χάνουν την μισή χωρητικότητα τους μετά από μόλις 1.000 κύκλους φόρτισης.

4

Η CATL έχει επίσης αναπτύξει έναν απλούστερο και λιγότερο ακριβό τρόπο συσκευασίας των κελιών των μπαταριών, που ονομάζεται cell-to-pack. Η Tesla αναμένεται να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να μειώσει το βάρος και το κόστος της μπαταρίας. Παράλληλα η CATL σχεδιάζει επίσης από το 2021, να προμηθεύσει την Tesla στην Κίνα με μια βελτιωμένη μπαταρία κοβαλτίου λιθίου-νικελίου-μαγγανίου μακράς διάρκειας ζωής (NMC) της οποίας η κάθοδος είναι 50% νικέλιο και μόλις 20% κοβάλτιο.

Η Tesla παράγει τώρα από κοινού μπαταρίες κοβαλτίου λιθίου-νικελίου-μαγγανίου (NCA) με την Panasonic στο Gigafactory στη Νεβάδα και αγοράζει μπαταρίες NMC από την LG Chem στην Κίνα.

5

Για την παραγωγή των νέων μπαταριών, η Tesla σχεδιάζει επίσης να εφαρμόσει νέες, υψηλής ταχύτητας, εξαιρετικά αυτοματοποιημένες διαδικασίες παραγωγής τους, που έχουν σχεδιαστεί για να μειώσουν το κόστος παραγωγής αλλά και για να αυξήσουν την παραγωγική δυνατότητα κατά περίπου 30 φορές περισσότερο σε σχέση με την παραγωγική δυνατότητα του Gigafactory στη Νεβάδα των ΗΠΑ.

Επιπλέον, ο Elon Musk θέλει να κάνει την Tesla μια εταιρία ηλεκτρικής ενέργειας. Ο παγκόσμιος στόλος περισσότερων από 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών μοντέλων της Tesla που κυκλοφορούν στους δρόμους του πλανήτη, θα μπορούν να συνδέονται και να μοιράζονται ενέργεια με το δίκτυο.

6

Η εταιρία του Elon Musk εργάζεται και στον τομέα της ανακύκλωσης των μπαταριών και στην ανάκτηση από αυτές των πολύτιμων και σπάνιων μετάλλων που διαθέτουν, όπως το νικέλιο, το κοβάλτιο και το λίθιο, μέσω της θυγατρικής της Redwood Materials, προκειμένου να δώσει σε αυτές τις μπαταρίες μια “δεύτερη ζωή”. Αυτές οι μπαταρίες θα χρησιμοποιούνται σε σταθερά συστήματα αποθήκευσης σαν και αυτό που κατασκεύασε το 2017 στην Αυστραλία, με την Tesla να θέλει επίσης να παρέχει ηλεκτρικό ρεύμα σε καταναλωτές και επιχειρήσεις. Πρόσφατα η Tesla έκανε αίτηση για να πάρει άδεια παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας στη Μεγάλη Βρετανία.