Η Maserati είχε προγραμματίσει για τον Μάιο μια ειδική εκδήλωση στη Modena με σκοπό να μας δείξει το νέο της “πρόσωπο”, και ταυτόχρονα να παρουσιάσει ένα νέο sport μοντέλο, την MC20. Εξαιτίας της πανδημίας, λόγω της νόσου Covid-19, η εκδήλωση και τα αποκαλυπτήρια του αυτοκινήτου αναβλήθηκαν για τον Σεπτέμβριο.

Οι πληροφορίες για το αυτοκίνητο είναι περιορισμένες, αλλά αυτό που ξέρουμε ότι το μοντέλο θα εφοδιάζεται με έναν νέο V6 twin-turbo κινητήρα. Αυτός θα παίξει καθοριστικό ρόλο στη μελλοντική γκάμα της εταιρίας, καθώς θα χρησιμοποιηθεί σε τουλάχιστον τέσσερα νέα μοντέλα της, και θα αντικαταστήσει τον V8 κινητήρα της Ferrari, που τοποθετείται σήμερα στα μοντέλα της μάρκας.

Ο νέος κινητήρας έχει αναπτυχθεί από την Maserati και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της FCA, στην πόλη Termoli της Ιταλίας. Αυτό που θα τον κάνει να ξεχωρίζει είναι η “turbulent jet” ανάφλεξη που θα διαθέτει, μια τεχνολογία που η γερμανική Mahle χρησιμοποίησε για πρώτη φορά στα μονοθέσια της Ferrari στην Formula 1. Αυτό το σύστημα αντικαθιστά το “παραδοσιακό” μπουζί με ένα module, το οποίο περιλαμβάνει στο εσωτερικό του ένα μικρό μπεκ άμεσου ψεκασμού και ένα μπουζί.

Στην άκρη του module βρίσκεται ένας “προθάλαμος” καύσης, ο οποίος αντιστοιχεί στο 2-5% της συνολικής ενέργειας του θαλάμου καύσης. Το σύστημα αυτό παρέχει μία μικρή ποσότητα επιπλέον καυσίμου, η οποία αναφλέγεται αρχικά στον προθάλαμο και έπειτα στον θάλαμο καύσης, όταν αυτός λειτουργεί σε συνθήκες φτωχού μείγματος. Το σύστημα turbulent jet ignition δίνει τη δυνατότητα στον κινητήρα να λειτουργεί με αρκετά πιο φτωχό μείγμα, χωρίς όμως να δημιουργείται το φαινόμενο της προανάφλεξης και κρουστικής καύσης (πειράκια). Σαν αποτέλεσμα έχουμε σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, των εκπομπών ρύπων, όπως τα οξείδια του αζώτου και τα σωματίδια.

Η χωρητικότητα του θα είναι 3.000 κ.εκ., και ανάλογα την εφαρμογή, ο κινητήρας θα μπορεί δεχτεί ηλεκτρική “υποβοήθηση”, ενώ η απόδοση του θα είναι τουλάχιστον 550 άλογα. Στην MC20, o κινητήρας εικάζεται πως θα συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Getrag, που θα στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Ακόμα, αναμένεται μέσα στον κύκλο ζωής του μοντέλου να υπάρξει μια plug-in υβριδική και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει και η cabrio έκδοση του.

Το νέο super sport αυτοκίνητο της Maserati είναι η φυσική εξέλιξη της MC12, με την Maserati να έχει ανακοινώσει πως θα επιστρέψει επίσημα στους αγώνες, με την αγωνιστική έκδοση της νέας MC20. Τα αρχικά MC προέρχονται από τις λέξεις Maserati Corse, ενώ το 20 αναφέρεται στο 2020, το έτος που σηματοδοτεί την έναρξη της νέας σελίδας στην ιστορία της Maserati.