Δέκα χρόνια μετά τη παρουσίαση του Leaf, η Nissan παρουσίασε σήμερα το Ariya. Αυτό είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover κουπέ μοντέλο, που σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για τα ηλεκτρικά οχήματα της ιαπωνικής εταιρίας.

Ο CEO της Nissan, Makoto Uchida, μαζί με τον COO, Ashwani Gupta, αποκάλυψαν το Ariya μέσα από το Nissan Pavilion, που θα ανοίξει σύντομα τις πύλες του στη Yokohama της Ιαπωνίας.

1Διαστάσεις

Ξεκινώντας από τις διαστάσεις του, το αυτοκίνητο τοποθετείται μεταξύ του Qashqai και του X-Trail, καθώς το μήκος του Ariya αγγίζει τα 4.595 χλστ., το πλάτος του τα 1.850 χλστ., και το ύψος του τα 1.660 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται σε 2.775 χλστ.. Ο χώρος αποσκευών του Ariya αγγίζει τα 468 λίτρα στη πισωκίνητη έκδοση και τα 415 λίτρα στη τετρακίνητη.

Το αυτοκίνητο βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια ηλεκτρική πλατφόρμα, που αναπτύχθηκε από τη Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi, η οποία δίνει την δυνατότητα στη Nissan να προφέρει διάφορες εκδόσεις, το βάρος των οποίων κυμαίνεται από 1,8 έως 2,3 τόνους.

2Εκδόσεις ιπποδύναμης/μπαταρίας

Στη βάση υπάρχει η έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένος στον πίσω άξονα, απόδοσης 160 kW (217 άλογα) και 300 Nm ροπής, που συνδυάζεται με μια μπαταρία 65 kWh (αξιοποιήσιμα τα 63 kWh), χαρίζοντας του αυτονομία 358 χλμ., στον κύκλο WLTP. H Nissan αναφέρει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα, το Ariya χρειάζεται 7,5 δευτ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 160 χλμ/ώρα.

Ακολουθεί η έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στον πίσω άξονα, απόδοσης 178 kW (242 άλογα) και 300 Nm ροπής, που συνδυάζεται με μια μπαταρία 90 kWh (αξιοποιήσιμα τα 87 kWh), χαρίζοντας του αυτονομία 500 χλμ., στον κύκλο WLTP. H Nissan αναφέρει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα, το Ariya χρειάζεται 7,6 δευτ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 160 χλμ/ώρα.

Έπειτα, υπάρχουν οι εκδόσεις με τοe-4ORCE σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης, που φέρουν δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (έναν ανά άξονα). Στη βάση υπάρχει η έκδοση με απόδοση 205 kW (278 άλογα) και 560 Nm ροπής, που συνδυάζεται με μια μπαταρία 65 kWh (αξιοποιήσιμα τα 63 kWh), χαρίζοντας του μια αυτονομία 340 χλμ., στον κύκλο WLTP. H Nissan αναφέρει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα, το Ariya χρειάζεται 5,9 δευτ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα.

Ακολουθεί η έκδοση με την συνδυαστική απόδοση των ηλεκτροκινητήρων να ανέρχεται στα 225 kW (306 άλογα) και 600 Nm ροπής, που φέρει μια μπαταρία 90 kWh (αξιοποιήσιμα τα 87 kWh), χαρίζοντας του αυτονομία 457 χλμ., στον κύκλο WLTP. H Nissan αναφέρει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα, το Ariya χρειάζεται 5,7 δευτ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα.

Τέλος, υπάρχει η Performance έκδοση, όπου οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν 290 kW (394 άλογα) και 600 Nm ροπής. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 90 kWh (αξιοποιήσιμα τα 87 kWh), χαρίζοντας του αυτονομία 400 χλμ., στον κύκλο WLTP. H Nissan αναφέρει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα, το Ariya χρειάζεται 5,1 δευτ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα.

3Φόρτιση

Η Nissan δεν αναφέρει χρόνους φόρτισης, αλλά κάνει γνωστό ότι το Ariya με την μπαταρία των 63kWh διαθέτει έναν ενσωματωμένο φορτιστή 7,4 kW για οικιακή χρήση, ενώ οι εκδόσεις με την μπαταρία των 87kWh φέρουν έναν φορτιστή 22kW. Τέλος, το Ariya υποστηρίζει ταχυφόρτιση μέχρι 130kW με χρήση DC φορτιστών.

4Αναλύοντας το σύστημα e-4ORCE

Το “e” αντιπροσωπεύει τις αμιγώς ηλεκτροκίνητες τεχνολογίες της Nissan, ενώ η ονομασία “4ORCE” συμβολίζει τη φυσική δύναμη και ενέργεια (από την λέξη force), με το “4” να συμβολίζει την κίνηση σε όλους τους τροχούς. H τετρακίνηση e-4ORCE προσφέρει τέσσερις τρόπους υποστήριξης του οδηγού.

Το σύστημα e-4ORCE φέρει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (έναν ανά άξονα), και αντιδρά στις εντολές του οδηγού με έλεγχο υψηλής ακρίβειας, που είναι τρεις φορές ταχύτερος από ό,τι το ανοιγοκλείσιμο των βλεφάρων, και παρέχει άμεση, ομαλή επιτάχυνση, αλλά και έλεγχο του αυτοκινήτου σε ένα ευρύ φάσμα σεναρίων.

Το σύστημα διαχειρίζεται και υπακούει στις εντολές του οδηγού και η τεχνολογία γεννήθηκε από τα διδάγματα που αντλήθηκαν από την ανάπτυξη του συστήματος κατανομής της ροπής ATTESA E-TS του Nissan GT-R και του συστήματος τετρακίνησης του Patrol.

Το e-4ORCE κατανέμει την ροπή στους μπροστινούς και στους πίσω τροχούς του οχήματος μεγιστοποιώντας την πρόσφυση, ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος και του οχήματος. Η κατανομή της ισχύος σε όλους τους τροχούς του e-4ORCE είναι από προεπιλογή σε καθεστώς 50/50, έχοντας δυνατότητα να μεταφέρει έως και 100% της ισχύος, είτε στους μπροστινούς είτε στους πίσω τροχούς και σε συνδυασμό μεταξύ τους, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν. Η δύναμη της επιβράδυνσης ελέγχεται βέλτιστα σε καθέναν από τους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός συνδυασμού αναγεννητικής και υδραυλικής πέδησης.

Το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι ένα αυξημένο επίπεδο ελέγχου, ειδικά μέσα τη στροφή, που παρέχει στον οδηγό μια ευχάριστη, ομαλή, προβλέψιμη εμπειρία, με ελάχιστες ρυθμίσεις στο τιμόνι.

5Σχεδιασμός

Τα πάντα ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2017, όταν στην έκθεση του Τόκιο η Nissan παρουσίασε το IMx concept, ένα πρωτότυπο SUV, το οποίο μας έδειχνε το πως θα μοιάζει το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της ιαπωνικής εταιρίας. Η εξέλιξη αυτού ήρθε δύο χρόνια αργότερα, όταν -πάλι στην έκθεση του Τόκιο- το 2019 η Nissan παρουσίασε το Ariya Concept, με την έκδοση παραγωγής που βλέπεις σήμερα να διατηρεί τα περισσότερα σχεδιαστικά στοιχεία του τελευταίου.

Σύμφωνα με την εταιρία, το Ariya είναι η απόλυτη έκφραση του στυλ και της τεχνολογίας της, με καθένα από τα δύο αυτά στοιχεία να συμπληρώνει το άλλο στην αισθητική και τη λειτουργικότητα. Το Ariya υπογραμμίζει έναν σημαντικό επαναπροσδιορισμό της φιλοσοφίας σχεδιασμού της Nissan, με τη νέα φιλοσοφία να βασίζεται σε αυτό που η Nissan αποκαλεί “Timeless Japanese Futurism”. Αυτή χαρακτηρίζεται από μια διακριτική ιαπωνική προσέγγιση, που μεταφέρεται με έναν απλό αλλά ισχυρό και μοντέρνο τρόπο.

Στο εμπρός τμήμα συναντάμε τη νέα μάσκα της εταιρίας που ενσωματώνει ένα τρισδιάστατο, παραδοσιακό ιαπωνικό μοτίβο και καλύπτει το hardware του συστήματος ProPILOT και της ανίχνευσης του έξυπνου κλειδιού. Το κάτω τμήμα της μάσκας οριοθετείται από λεπτό φωτισμό που φωτίζει, μαζί με το λογότυπο, όταν το Ariya είναι σε λειτουργία. Υπάρχουν λεπτά LED φωτιστικά σώματα, που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της νέας V-Motion γρίλιας της Nissan.

Παρατηρώντας το προφίλ του Ariya, διακρίνεται η χαμηλή, κομψή οροφή, και η έντονη κλίση της στο τελείωμα της. Ακόμα, βλέπουμε τις έντονες ακμές του αμαξώματος, ενώ οι ζάντες αλουμινίου είναι 19 ιντσών (προαιρετικά 20 ιντσών), που ντύνονται με ελαστικά 235/55 (ή 255/45).

6Νέο λογότυπο

Το Ariya είναι το πρώτο μοντέλο που βλέπουμε το επανασχεδιασμένο λογότυπο της Nissan, το οποίο φωτίζεται από τα 20 LED που το συνθέτουν.

Σύμφωνα με την Nissan, το νέο λογότυπο αντιπροσωπεύει το πάθος και την αφοσίωση της στην καινοτομία, προκαλώντας τις συμβατικές προσεγγίσεις.

7Εσωτερικό

Περνώντας στη καμπίνα, αυτό δείχνει ιδιαίτερα ενδιαφέρον, με τη Nissan να αναφέρει ότι το εσωτερικό “μοιάζει περισσότερο με ένα κομψό σαλόνι καφέ σε ένα διαστημόπλοιο, παρά με μια παραδοσιακή καμπίνα αυτοκινήτου”. Έχοντας αυτό κατά νου, υπάρχει ένα επίπεδο δάπεδο, με την κονσόλα να μοιάζουν ότι “αιωρείται” μεταξύ των δύο εμπρός κολώνων. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχουν δυο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών, μια για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα ψυχαγωγίας, που υποστηρίζει OTA (over-the-air) αναβαθμίσεις.

Εντύπωση προκαλεί η πλήρης έλλειψη φυσικών κουμπιών από τις οθόνες, καθώς αντί για παραδοσιακούς διακόπτες και κουμπιά για τον έλεγχο του κλιματικού ελέγχου, υπάρχουν κουμπιά αφής ενσωματωμένα στις ξύλινες επιφάνειες του ταμπλό. Όταν δεν χρησιμοποιούνται, είναι σχεδόν αόρατα, αλλά όταν το αυτοκίνητο είναι ενεργοποιημένο, αυτά φωτίζονται. Παρόμοια κουμπιά αφής υπάρχουν και στη κεντρική κονσόλα μέσω των οποίων γίνεται η επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης και άλλων λειτουργιών.

8Πωλήσεις

Οι παραδόσεις του Nissan Ariya θα ξεκινήσουν στην Ιαπωνία στα μέσα του 2021, με την τιμή του να ξεκινά από τα 5 εκατομμύρια γιεν (€40.900). Η διαθεσιμότητα του σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Κίνα θα ξεκινήσει μέχρι το τέλος του 2021, με άγνωστες για την ώρα τιμές.