Έχουν περάσει 5,5 χρόνια από τη στιγμή που η Ariel παρουσίασε το Nomad και σήμερα η μικρή βρετανική εταιρία μας δείχνει το Nomad R. Το “βασικό” μοντέλο παίρνει κίνηση από έναν 2,4-λίτρων κινητήρα (K24) της Honda, απόδοσης 238 ίππων στις 7.200 σ.α.λ με 300 Nm ροπής στις 4.300 σ.α.λ. Η Ariel, όμως, προσφέρει και μια κομπρεσοράτη έκδοση του εν λόγω κινητήρα, κάνοντας τον να αποδίδει 294 άλογα με 340 Nm.

Για το Nomad R, όμως, η Ariel επέλεξε έναν άλλο κινητήρα της Honda, τον 2,0-λιτρο από ένα παλιό Civic Type R (K20Z3), ο οποίος σε εργοστασιακή μορφή αποδίδει 200 άλογα στις 7.800 σ.α.λ. και 188 Nm ροπή στις 6.200 σ.α.λ. Η Ariel, όμως, του τοποθέτησε τον δικό της κομπρέσορα, και έτσι το Nomad R αποδίδει 335 άλογα με 330 Nm ροπής. Για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 3 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα.

Η δύναμη περνά στον δρόμο μέσω ενός 6-τάχυτου σειριακού κιβωτίου της Sadev, προερχόμενο από τα Atom V8 και Atom 3.5R, που συνδυάζεται με ένα μπλοκέ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Ο χρόνος για το “ανέβασμα” μιας σχέσης είναι μόλις 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ τα “κατεβάσματα” γίνονται σε 50 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο συμπλέκτης χρησιμοποιείται μόνο για την εκκίνηση του αυτοκινήτου, καθώς οι εν κινήσει οι σχέσεις μπαίνουν “καρφωτές” και χωρίς τη χρήση του.

Για την πέδηση υπάρχουν φρένα της Alcon, με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω και αεριζόμενους δίσκους, ενώ υπάρχει και ρυθμιστής της κατανομής της πέδησης σε κάθε άξονα.

Το Ariel Nomad R θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή μόλις πέντε αυτοκινήτων, με την τιμή του να ορίζεται στις 64.500 λίρες (περίπου €71.300), χωρίς ΦΠΑ.