Στη Βρετανία, θέλοντας να αυξήσουν την χωρητικότητα των αυτοκινητοδρόμων χωρίς να κάνουν επεκτάσεις, επιτρέπουν την κίνηση των οχημάτων στη βοηθητική λωρίδα, τη γνωστή ΛΕΑ.

Πρόκειται για “έξυπνους” αυτοκινητοδρόμους, η κίνηση των οποίων ελέγχεται από κάμερες τοποθετημένες στις έκτακτες λωρίδες κυκλοφορίας. Ψηφιακά σήματα αποστέλλονται στους οδηγούς για να αποφεύγουν τη λωρίδα αν κάποιο όχημα έχει σταθμεύσει προσωρινά.

Ωστόσο, το σύστημα δεν είναι απολύτως ασφαλές, αφού τα τελευταία πέντε χρόνια 38 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε αυτούς τους δρόμους. Η Κλέαρ Μέρσερ έχει ξεκινήσει ενημερωτική εκστρατεία από τότε που ο σύζυγός της ο Τζέισον και άλλος ένας οδηγός σκοτώθηκαν σε έναν “έξυπνο” αυτοκινητόδρομο πριν από έναν χρόνο.

Συνέβη ένα πολύ μικρό τρακάρισμα με έναν άλλο μοτοσικλετιστή. Ήταν σε ένα σημείο που η πινακίδα έγραφε όχι βοηθητική λωρίδα για τα επόμενα τέσσερα μίλια, οπότε δεν ήξερα τι να κάνουν. Αποτραβήχτηκαν όσο μπορούσαν από την πρώτη λωρίδα. Αντάλλασσαν στοιχεία, έλεγχαν τη ζημιά αλλά δυστυχώς ένα φορτηγό βαρέων φορτίων τους χτύπησε και στους σκότωσε ακαριαία.

Η κυβέρνηση προσπαθεί με βίντεο και ηχητικά μηνύματα να εκπαιδεύσει τους οδηγούς στην χρήση των “έξυπνων” αυτοκινητοδρόμων. Ο βασιλικός όμιλος αυτοκινήτου εκτιμά πως οι οδηγοί δεν γνωρίζουν.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη το 51% κατανοεί τι πρέπει να κάνει σε περίπτωση ατυχήματος, πράγμα που σημαίνει όμως ότι ένας στους δυο δεν γνωρίζει. Το 23% απαντά ότι οδήγησαν στη βοηθητική λωρίδα ενώ ήταν κλειστή.

Στο οδικό δίκτυο της Βρετανίας υπάρχουν πολλά χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων που δεν πληρούν τα επίπεδα ασφαλείας, λέει ο εκπρόσωπος του Βασιλικού Ομίλου Αυτοκινήτου Νίκολας Λάϊς. Νωρίτερα φέτος, η κυβέρνηση ζήτησε την προσωρινή παύση της χρήσης τους ώστε να γίνουν έλεγχοι ασφαλείας.

Πλέον, έπειτα από ορισμένες παρεμβάσεις, η Βρετανία επιταχύνει την παράδοση στην κυκλοφορία των αυτοκινητοδρόμων. Ο υπουργός Μεταφορών λέει ότι είναι ασφαλείς αν όχι ασφαλέστεροι από τους δρόμους που διαθέτουν βοηθητική λωρίδα.

Η βρετανική κυβέρνηση έχει αναγνωρίσει ότι απαιτείται περισσότερη προετοιμασία για να διασφαλιστεί ότι οι αυτοκινητόδρομοι είναι όσο το δυνατόν ασφαλέστεροι. Στον σχεδιασμό, είναι η μετατροπή “έξυπνων” αυτοκινητοδρόμων 6.000 χιλιομέτρων τα επόμενα χρόνια.