Τρεις εβδομάδες μετά την πρώτη παρουσίαση των Sandero, Sandero Stepway και Logan, η Dacia έδωσε σήμερα όλες τις πληροφορίες των νέων μοντέλων. Κοινός παρονομαστής τους είναι η νέα πλατφόρμα τους. Αυτή είναι η CMF-B πλατφόρμα, η ίδια που φορά η πέμπτη γενιά του Clio, το νέο Captur, καθώς και το νέο Nissan Juke.

1

Από πλευράς διαστάσεων, το Sandero έχει μήκος 4.088 χλστ., πλάτος 1.848 χλστ. και ύψος 1.499 χλστ., με την απόσταση από το έδαφος να αγγίζει τα 133 χλστ. Ακολούθως, το Sandero Stepway έχει μήκος 4.099 χλστ. (+11 χλστ. σε σχέση με το Sandero), πλάτος 1.848 χλστ. και ύψος 1.587 χλστ. (+88 χλστ. μαζί με τις ράγες οροφής), με την απόσταση από το έδαφος να αγγίζει τα 174 χλστ. (+41 χλστ.), κυρίως χάρη στην αύξηση της διαμέτρου των ελαστικών. Και στα δύο μοντέλα το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.604 χλστ.

Πριν αναφέρω τις διαστάσεις του Logan, η ρουμάνικη εταιρία δεν έκανε καμία αναφορά για το Logan MCV (τη station wagon έκδοση), κάτι που μπορεί να σημαίνει δύο πράγματα: είτε καταργήθηκε, είτε θα παρουσιαστεί κάποια στιγμή στο μέλλον. Το Logan έχει μήκος 4.396 χλστ., πλάτος 1.848 χλστ. και ύψος 1.501 χλστ., με την απόσταση από το έδαφος να αγγίζει τα 135 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.649 χλστ.

2

Με την τρίτη γενιά των Sandero, Sandero Stepway και Logan, η Dacia ανανεώνει ταυτόχρονα τρία από τα εμβληματικά της μοντέλα και επαναπροσδιορίζει το βασικό, σύγχρονο αυτοκίνητο, πάντα επικεντρωμένο στις πραγματικές ανάγκες των πελατών της, στην καλύτερη τιμή.

Ξεκινώντας με το Sandero, το πιο δημοφιλές μοντέλο του B-segment της Dacia στην Ευρώπη, πλέον φαίνεται πιο δυναμικό, χάρη στο πιο κεκλιμένο παρμπρίζ, στη χαμηλότερη -κατά 10 χλστ.- γραμμή οροφής, καθώς και στους έντονα τονισμένους ώμους και καμάρες τροχών.

3

Εκτός από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (+41 χλστ.), το Sandero Stepway διακρίνεται από τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, τις ράγες οροφής και τις μεταλλικές ποδιές στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα.

Ο ολοκαίνουριος σχεδιασμός του Logan είναι ομαλότερος, κάτι που οφείλεται στο αυξημένο μήκος, το μεγαλύτερο μεταξόνιο και τον μικρότερο πίσω πρόβολο. Έχει λείο σχήμα, με πιο κεκλιμένο παρμπρίζ και οροφή χαμηλωμένη κατά ένα εκατοστό. Και τα τρία μοντέλα διαθέτουν LED φωτιστικά σώματα εμπρός/πίσω, τα οποία είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ενώ προσφέρονται με ζάντες 15 και 16 ιντσών (μόνο 16″ το Stepway).

4

Περνώντας στο εσωτερικό, οι αυξημένες διαστάσεις των τριών μοντέλων έχουν ως αποτέλεσμα να αυξηθεί τόσο ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες, όσο και ο χώρος των αποσκευών. Μιλώντας για τον τελευταίο, του Logan ανέρχεται σε 528 λίτρα, μια αύξηση κατά 18 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, και 200 λίτρα μεγαλύτερο από το ολοκαίνουριο Sandero (310+18 λίτρα ο κρυφός αποθηκευτικός χώρος).

Τα νέα Sandero, Sandero Stepway και Logan προσφέρονται με τρία multimedia συστήματα, το Media Control, το Media Display και το Media Nav. Έτσι, στις βασικές εκδόσεις υπάρχει ειδική υποδοχή -αντί της οθόνης- που μετατρέπει το smartphone του οδηγού σε οθόνη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Από την άλλη, το τελευταίο είναι ένα νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 8 ιντσών.

5

O σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας είναι πιο εργονομικός και σύμφωνα με την εταιρία έχουν χρησιμοποιηθεί νέα, πιο ποιοτικά υλικά, ενώ νέα είναι και τα καθίσματα, που προσφέρουν πολλαπλές ρυθμίσεις. Ακόμα, αντί για στρογγυλούς αεραγωγούς που υπάρχουν σήμερα, τα νέα μοντέλα διαθέτουν παραλληλόγραμμους αεραγωγούς με πιο γεωμετρικά σχήματα, ενώ από το 2021, τα Sandero και Sandero Stepway θα είναι διαθέσιμα και με μια ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή, στοιχείο εξοπλισμού που τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Dacia.

6

Μηχανικά, η Dacia κάνει επίσημα γνωστό ότι σταματάει τη διάθεση πετρελαιοκίνητων εκδόσεων στα Sandero, Sandero Stepway και Logan. Έτσι, τα μοντέλα θα προσφέρονται αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης. Στη βάση υπάρχει ο SCe 65, ήτοι ένας 1.000άρης ατμοσφαιρικός, απόδοσης 65 ίππων, που συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και δεν θα είναι διαθέσιμος στο Sandero Stepway.

Ακολουθεί ο TCe90, ήτοι ο 1.000άρης τρικύλινδρος turbo κινητήρας, απόδοσης 90 ίππων, που συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς και ένα αυτόματο CVT αυτόματο κιβώτιο.

7

Τέλος, υπάρχει ο ECO-G 100, ήτοι ένας 1.000άρης κινητήρας με bi-fuel σύστημα και καύση υγραερίου, απόδοσης 100 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Η Dacia ανακοινώνει ότι προσφέρει αυτονομία 1.300 χλμ., καθώς διαθέτει μια δεξαμενή 50 λίτρων για το υγραέριο και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων.

8

Το Logan θα κυκλοφορήσει μόνο στις εξής χώρες: Αλβανία, κράτη της Βαλτικής, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Τσεχία, Ουγγαρία, Κόσοβο, Βόρεια Μακεδονία, Μολδαβία, Μαυροβούνιο, Μαρόκο, Νέα Καληδονία, Πολωνία, Σερβία, Σλοβακία, Ισπανία, Ρουμανία, και Ταϊτή.