Η DS ανακοίνωσε σήμερα πως ετοιμάζει το νέο DS 4, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2021 και θα τοποθετηθεί στην Premium C κατηγορία. Θα βασίζεται στη νέα έκδοση της EMP2 πλατφόρμας, που επιτρέπει την εισαγωγή στη διαδικασία της συναρμολόγησης, νέων εξαρτημάτων κατασκευασμένων από συνθετικά υλικά.

Τα δομικά στοιχεία της είναι θερμικά συμπιεσμένα, ενώ και με τη χρήση νέων στοιχείων όπως είναι η κεντρική μονάδα του κλιματισμού που έχει περιορισμένες διαστάσεις, αυξάνεται ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες, ενώ παράλληλα μειώνεται το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου.

1

Η νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 σχεδιάστηκε για να συμμορφώνεται με τα πιο πρόσφατα και αυστηρότερα πρότυπα ασφαλείας, χωρίς να επηρεάζεται η απόδοσή της από το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα γίνεται χρήση τεχνικών λύσεων, όπως η νέα τεχνολογία συγκόλλησης των μερών μεταξύ τους. Φέρει πλήρως επανασχεδιασμένα εξαρτήματα της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και βελτιωμένη ακαμψία αμαξώματος.

Το νέο DS 4 θα προσφέρεται και ως plug-in υβριδικό που θα συνδυάζει έναν 1.600άρη τετρακύλινδρο turbo κινητήρα 180 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων. Συνδυαστικά το σύνολο θα αποδίδει 225 άλογα και θα συνεργάζεται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Το αυτοκίνητο θα μπορεί μάλιστα να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά για περισσότερα από 50 χλμ (στον κύκλο WLTP).

2

H DS θα εξοπλίσει το νέο DS 4 με το Extended Head Up Display που θα κάνει χρήση επαυξημένης πραγματικότητας. Μέσω της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ότι πληροφορίες χρειάζεται ο οδηγός θα προβάλλονται απευθείας στον δρόμο, μέσω του παρμπρίζ.

Χρησιμοποιώντας μια οπτική ψευδαίσθηση, τα δεδομένα εμφανίζονται 4 μέτρα μπροστά από το παρμπρίζ για να “συναντήσουν” το βλέμμα του οδηγού διαγώνια, με μια μεγάλη προβολή 21 ιντσών. Βασικές πληροφορίες όπως η ταχύτητα, τα βοηθητικά προγράμματα οδήγησης, η πλοήγηση, προειδοποιητικά μηνύματα ή ακόμη και η συχνότητα του ραδιοφωνικού σταθμού ή το κομμάτι που παίζει από το MP3, αλλά και τα στοιχεία για τυχόν τηλεφωνική κλήση στο smartphone, προβάλλονται πλέον στο δρόμο.

3

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι και αυτό νέο και ονομάζεται DS Iris System. Βασίζεται στη χρηστικότητα ενός smartphone, έχοντας προφίλ που εξατομικεύονται πλήρως αναλόγως τον οδηγό. Το σύστημα υποστηρίζει φωνητικές εντολές, gestures, ενώ διαθέτει και έναν προσωπικό βοηθό ικανό να αναγνωρίζει κάθε εντολή που έχει δοθεί φωνητικά, έτσι ώστε το σύστημα να μπορεί να εκτελεί τα αιτήματα.

Στη κεντρική κονσόλα θα υπάρχει μια οθόνη, Smart Touch την ονομάζει η DS, μέσω της οποίας ο οδηγός θα μπορεί να την χρησιμοποιήσει διαισθητικά με την κίνηση του χεριού του, χωρίς να χρειάζεται επαφή με την οθόνη. Η οθόνη αναγνωρίζει επίσης κανονικές κινήσεις που χρησιμοποιούνται σε tablet και smartphones, όπως μεγέθυνση, σμίκρυνση και ανίχνευση χειρογράφου.

Προκειμένου το σύστημα και η χαρτογράφησή του να λειτουργεί πάντα στο υψηλότερο επίπεδο, οι ενημερώσεις θα γίνονται αμέσως μέσω του cloud.

4

Το νέο DS 4 θα διαθέτει και το DS Drive Assist 2.0, ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, επιτρέποντας στο όχημα να διατηρήσει την λωρίδα κυκλοφορίας, να κάνει ημιαυτόνομες προσπεράσεις, να ρυθμίζει την ταχύτητα στις στροφές, αλλά και να προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα με το όριο που ορίζουν πινακίδες ταχύτητας στον δρόμο.

5

Το νέο μοντέλο θα εξοπλίζεται με την ανάρτηση DS Active Scan Suspension που ελέγχεται μέσω κάμερας. Η κάμερα είναι τοποθετημένη στο πάνω μέρος του παρμπρίζ και συλλέγει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση του δρόμου.

6

Τα δεδομένα μεταφέρονται σε έναν υπολογιστή και με τη συνδρομή τεσσάρων αισθητήρων που προσφέρουν δεδομένα αναφορικά με την κατάσταση του κάθε σημείου του αυτοκινήτου και τριών μετρητών επιτάχυνσης, το σύστημα ελέγχει ανεξάρτητα κάθε τροχό. Χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που λαμβάνει, κάνει την ανάρτηση πιο σκληρή ή πιο μαλακή ανάλογα με το τι απαιτείται ανά περίπτωση.

7

Επίσης θα φέρει το σύστημα DS Night Vision που μέσω μιας κάμερας υπέρυθρης ακτινοβολίας, που βρίσκεται στη μάσκα, εντοπίζει τους πεζούς και τα ζώα έως 200 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της νύχτας και σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας. Ο οδηγός βλέπει το δρόμο στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, με τους κινδύνους να εμφανίζονται ως προειδοποιήσεις στο head-up display επιτρέποντάς του να αντιδράσει ανάλογα.

Το νέο DS 4 θα διαθέτει του DS Matrix LED Vision προβολείς. Αυτοί έχουν τις τεχνολογίες Matrix Beam και Dynamic Bending Light και αποτελούνται από 3 μονάδες LED.

8

Η εσωτερική μονάδα του προβολέα που χρησιμοποιείται αφορά τα φώτα πορείας. Η περιστρεφόμενη κεντρική μονάδα μπορεί να γυρίσει σε γωνία 33,5 μοιρών και φωτίζει τις πλευρές του οδοστρώματος, ενώ ακολουθεί και το στρίψιμο του αυτοκινήτου. Το σύστημα προσαρμόζεται στις συνθήκες κυκλοφορίας, τη γωνία του τιμονιού, την ταχύτητα και τις καιρικές συνθήκες με πέντε προκαθορισμένες λειτουργίες: town (αστικό περιβάλλον), country (επαρχιακό οδικό δίκτυο), motorway (εθνικό οδικό δίκτυο), poor weather (κακοκαιρία) και fog (ομίχλη- συνθήκες περιορισμένης ορατότητας).

9

Η εξωτερική μονάδα Matrix Beam ενεργοποιείται για οδήγηση, χωρίζεται σε δεκαπέντε τμήματα που ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται ανεξάρτητα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης που αναγνωρίζουν οι αισθητήρες του συστήματος.

Οι προβολείς προσαρμόζονται στις συνθήκες κυκλοφορίας, τη γωνία του τιμονιού, την ταχύτητα και τις καιρικές συνθήκες με πέντε προκαθορισμένες λειτουργίες και δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει διαρκώς ενεργοποιημένη τη “μεγάλη σκάλα” χωρίς ποτέ να ενοχλούνται οι άλλοι χρήστες του δρόμου. Χρησιμοποιώντας την κάμερα που βρίσκεται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, αυτοί οι έξυπνοι προβολείς προσαρμόζουν αυτόματα τη δέσμη φωτός τους σε απόσταση έως και 300 μέτρων, ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας.

10

Οι προβολείς συμπληρώνονται με τα φώτα ημέρας που αποτελούνται από 98 LED. Εκτός από τη χαρακτηριστική “φωτιστική υπογραφή” τα 98 αυτά LEDs εκτελούν μια νέα “χορογραφία καλωσορίσματος”.

Για την καμπίνα, αξίζει να σημειωθεί πως η τεχνολογία εξυπηρετεί επίσης το ιδιαίτερο στυλ, καθώς από την DS Automobiles εξελίχθηκε ένα καινοτόμο σύστημα εξαερισμού με πολύ συμπαγείς αεραγωγούς τοποθετημένους ψηλά και εφοδιασμένους με αόρατα πτερύγια κατεύθυνσης της δέσμης.

11

Η αρχή πίσω από το DS Air είναι μια ροή αέρα που στοχεύει σε έναν κώνο από τον οποίοι προκύπτει η καλύτερη δυνατή ροή του αέρα στο χώρο, προς την κατεύθυνση που επιθυμεί ο οδηγός ή ο συνοδηγός. Η χρήση είναι ίδια με αυτή των κλασικών αεραγωγών. Χάρη στην διακριτική τοποθέτηση των αεραγωγών, η σχεδίαση του ταμπλό είναι καθαρή και με ιδιαίτερο στυλ.