Από 1η Ιανουαρίου 2021 η επιβολή φόρου 3 λεπτών του ευρώ ανά λίτρο στο πετρέλαιο κίνησης

Σχετικά άρθρα

Από την 1η ημέρα του νέου χρόνου η τιμή του πετρελαίου κίνησης θα αυξηθεί κατά 3 λεπτά το λίτρο, λόγω της επιβολής του “Πράσινου Τέλους”, ως μια μορφή ειδικού φόρου άνθρακα (Special Carbon Tax).

Αυτό αναφέρεται στο άρθρο 4 της τροπολογίας που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή, με το δημόσιο να αναμένει να βάζει ετησίως στα ταμία του 108,4 εκατ. ευρώ, χρήματα που θα διατίθενται για τη χρηματοδότηση πράσινων έργων και δράσεων ειδικού σκοπού, στο πλαίσιο συγκεκριμένων ενεργειακών και κλιματικών στόχων έως το έτος 2030, σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις, όπως η ενίσχυση πράσινων δράσεων που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων (στήριξη ανάπτυξης έργων ΑΠΕ, ανάπτυξη ηλεκτροκίνησης, ενεργειακή εξοικονόμηση κλπ.).

Αναλυτικά, το σχετικό άρθρο αναφέρει:

Επιβολή πράσινου τέλους στο πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (diesel) της παρ. 1 του αρ. 73 ν. 2960/2001 (Α1 265)

Η προτεινόμενη ρύθμιση συνιστά μία αναγκαία ρυθμιστική παρέμβαση, σε συναρμογή με το σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων ρύπων, υπό τη μορφή οικονομικής επιβάρυνσης, με απώτερο σκοπό την επίτευξη των εθνικών στόχων που έχουν τεθεί στο ΕΣΕΚ (Β’ 4893/31.12.2019) για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου (ΑτΘ).

Το πράσινο τέλος επιβάλλεται κατά τη θέση σε ανάλωση του diesel κίνησης, δηλαδή κατά τον τελωνισμό του και βεβαιώνεται και εισπράττεται από τις Τελωνειακές Αρχές της ΑΑΔΕ, μαζί με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ. Η συνολική διοικητική διαδικασία καταβολής συναρτάται απολύτως και ακολουθεί τις διατάξεις του Τελωνειακού Κώδικα για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης που επιβάλλεται στα ενεργειακά προϊόντα (αρ. 53, επ. του ν. 2960/2001 – Α’ 265).

Το πράσινο τέλος επιβάλλεται για την εξυπηρέτηση ειδικού σκοπού. Ειδικότερα, οι πόροι από το πράσινο τέλος, οι οποίοι συνιστούν δημόσιο έσοδο, διατίθενται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την υλοποίηση δράσεων ειδικού σκοπού στο πλαίσιο των συγκεκριμένων Ενεργειακών και Κλιματικών Στόχων έως το έτος 2030, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (Β’ 4893/31.12.2020) και, ειδικότερα, νια την επίτευξη των εθνικών στόχων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, την ενίσχυση των έργων ΑΠΕ, την αύξηση του ποσοστού διείσδυσης των ΑΠΕ στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, για την κάλυψη κοινωφελών σκοπών, δαπανών μελετών και ερευνών στον τομέα της ενέργειας.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στα 360 kW ο ισχυρότερος ταχυφορτιστής στην Ελλάδα

Ο ΣΕΑ στον Κορινό, που βρίσκεται στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, διαθέτει πλέον τον ισχυρότερο DC ταχυφορτιστή στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...
Autoblog.gr