H Nissan έχει στόχο έως το 2024 το 50% των πωλήσεων της στην Ευρώπη να αφορά “ηλεκτροποιημένα” μοντέλα. Γι’αυτό το νέο Qashqai δεν θα είναι μόνο διαθέσιμο με τον 1.300άρη DiG-T κινητήρα βενζίνης, εξοπλισμένο με ήπια υβριδική τεχνολογία 12V, αλλά θα έχει στην γκάμα των κινητήρων του και το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης e-Power, κάνοντας το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του.

1e-Power

Σήμερα, η ιαπωνική εταιρία έδωσε πληροφορίες σχετικά με το σύστημα e-Power για να καταλάβουμε την λειτουργία του. Στο Qashqai αποτελείται από βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων απόδοσης 157 ίππων, που δίνει αποκλειστικά κίνηση σε μια γεννήτρια. Αυτή παράγει ηλεκτρική ενέργεια και τροφοδοτεί την μπαταρία του αυτοκινήτου, με τον ηλεκτροκινητήρα, που είναι τοποθετημένο στον εμπρός άξονα, να αντλεί ενέργεια από την μπαταρία, μέσω του μετατροπέα.

2

Αυτό σημαίνει ότι οι τροχοί κινούνται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, η απόδοση του οποίου αγγίζει τα 140 kW (190 άλογα) και τα 330 Nm ροπής. Θα μπορείς να επιλέξεις τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, το Standard, το Sport και το Eco, με την Nissan να υπόσχεται ότι το νέο Qashqai θα επιταχυνθεί ταχύτερα από τα τυπικά υβριδικά μοντέλα του ανταγωνισμού, σε κάθε δοκιμασία. Το Qashqai e-Power θα προσφέρεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο.

3

Ως “ηλεκτροκίνητο” και παρόμοιο με το Leaf, το νέο Qashqai e-Power επωφελείται από την εμπειρία οδήγησης “ενός πεντάλ”, με τη Nissan να ονομάζει τη λειτουργία e-Pedal. Έτσι, θα μπορείς να ξεκινήσεις, να επιταχύνεις και να επιβραδύνεις χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ γκαζιού, υποστηρίζοντας έως και 90% των σεναρίων της καθημερινής οδήγησης.

41.300άρης DiG-T

Εκτός του e-Power συνόλου, το νέο Qashqai θα είναι διαθέσιμο με τον βενζινοκινητήρα 1.300 κ.εκ., που θα κάνει χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 12V. Αυτός θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, 140 και 160 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. με 240 Nm και 260 Nm αντίστοιχα, και θα συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, στέλνοντας την κίνηση στον εμπρός άξονα.

5

Ωστόσο, θα υπάρχει επιλογή του CVT κιβωτίου ταχυτήτων, με την ισχύς του κινητήρα να ανέρχεται σε 160 άλογα και τη ροπή σε 270 Nm στις 1750 σ.α.λ., και μόνο με το αυτόματο κιβώτιο θα μπορεί να συνδυαστεί με το σύστημα τετρακίνησης.

Το νέο Qashqai δεν θα προσφέρεται με κάποιον κινητήρα πετρελαίου, ενώ δεν θα είναι διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό.

6CMF-C πλατφόρμα

Η τρίτη γενιά του Qashqai θα βασίζεται στην CMF-C πλατφόρμα της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi και θα γίνει το πρώτο μοντέλο που την χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη πλατφόρμα στην Ευρώπη. Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί 50% περισσότερο χάλυβα υψηλής αντοχής, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το νέο Qashqai να είναι κατά 41% πιο άκαμπτο σε σχέση με τη σημερινή γενιά, όντας παράλληλα και 60 κιλά ελαφρύτερο.

7

Οι τέσσερις πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το καπό του νέου Qashqai θα είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το βάρος κατά 21 κιλά, ενώ η πόρτα του πορτμπαγκάζ θα κατασκευάζεται από συνθετικό υλικό, εξοικονομώντας 2,6 κιλά βάρους.

Το μήκος του μοντέλου θα αγγίζει τα 4.425 χλστ., όντας κατά 35 χλστ. μεγαλύτερο, ενώ το πλάτος θα είναι κατά 32 χλστ. μεγαλύτερο και το ύψος του κατά 25 χλστ. Το μεταξόνιο θα είναι αυξημένος κατά 20 χλστ., ενώ σε ότι αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός θα μεγαλώσει κατά 50 λίτρα σε σχέση με αυτόν της τωρινής γενιάς.