Σύμφωνα τα στοιχεία μιας πρόσφατης έρευνας, η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάνει κατά μέσο όρο το 2% με 2,5% της χωρητικότητάς της κάθε χρόνο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στα πέντε χρόνια λειτουργίας η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα χάσει από 10% έως 12,5% της χωρητικότητάς της. Έτσι, μετά από πέντε χρόνια, όταν η αρχική αυτονομία είναι 450 χιλιόμετρα, αυτή θα μειωθεί στα 393 έως 405 χιλιόμετρα.

Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, με ένα Tesla Model X από την Καλιφόρνια να χάνει περίπου το 23% της αυτονομίας του μετά από 530.000 χιλιόμετρα, ενώ τα Tesla δείχνουν να χάνουν περίπου το 10% της αυτονομίας τους μετά από 250.000 χιλιόμετρα.

Πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο για να χάσει μέρος της χωρητικότητάς της μία μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ο σημαντικότερος είναι το περιβάλλον, το μοντέλο και ο τρόπος επαναφόρτισης. Σύμφωνα με την Geotab, μια αμερικανική εταιρεία που ασχολείται με λογισμικά και δραστηριοποιείται στον χώρο, οι μπαταρίες χάνουν περίπου το 2,3% της χωρητικότητάς τους ετησίως.

Μετά από έρευνες διαπιστώθηκε ότι η απώλεια δεν είναι γραμμική. Τα πρώτα 3 ή 4 χρόνια η απώλεια είναι σταθερά χαμηλή και στη συνέχεια επιταχύνεται με γοργό ρυθμό. Σημαντικό ρόλο παίζει το μοντέλο, καθώς διαπιστώθηκε ότι ένα Nissan Leaf πρώτης γενιάς σημείωσε μείωση 11,6% σε τρία χρόνια, έναντι μόνο 5,7% για το Tesla Model S. Σε αυτήν την εξίσωση σημαντικό ρόλο έπαιξε το σύστημα ψύξης της μπαταρίας, καθώς η Tesla διαθέτει υγρόψυκτο σύστημα.

Ένας άλλος παράγοντας είναι η χρήση ταχυφορτιστών. Χρησιμοποιώντας τη γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος περισσότερο από τρεις φορές τον μήνα, η μπαταρία αντιμετωπίζει απώλεια χωρητικότητας πέντε φορές μεγαλύτερη, ενώ εάν επιλέγεται η φόρτιση με χαμηλή ροή τότε μία μπαταρία χάνει λιγότερο από 2% σε πέντε χρόνια.

Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, σε θερμά μέρη με θερμοκρασίες άνω των 27 βαθμών Κελσίου, η απώλεια της χωρητικότητας είναι πέντε φορές μεγαλύτερη από την κανονική. Τέλος, η έρευνα έδειξε ότι τα οχήματα που έκαναν λιγότερο από 8.000 χιλιόμετρα τον χρόνο είχαν μικρότερη απώλεια χωρητικότητας από αυτά που υπερβαίνουν τα 25.000 χιλιόμετρα ετησίως.