Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Πόσο μειώνεται η χωρητικότητα της μπαταρίας ανάλογα με τον καιρό και τον χρόνο

Σχετικά άρθρα

Σύμφωνα τα στοιχεία μιας πρόσφατης έρευνας, η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάνει κατά μέσο όρο το 2% με 2,5% της χωρητικότητάς της κάθε χρόνο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στα πέντε χρόνια λειτουργίας η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα χάσει από 10% έως 12,5% της χωρητικότητάς της. Έτσι, μετά από πέντε χρόνια, όταν η αρχική αυτονομία είναι 450 χιλιόμετρα, αυτή θα μειωθεί στα 393 έως 405 χιλιόμετρα.

Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, με ένα Tesla Model X από την Καλιφόρνια να χάνει περίπου το 23% της αυτονομίας του μετά από 530.000 χιλιόμετρα, ενώ τα Tesla δείχνουν να χάνουν περίπου το 10% της αυτονομίας τους μετά από 250.000 χιλιόμετρα.

Πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο για να χάσει μέρος της χωρητικότητάς της μία μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ο σημαντικότερος είναι το περιβάλλον, το μοντέλο και ο τρόπος επαναφόρτισης. Σύμφωνα με την Geotab, μια αμερικανική εταιρεία που ασχολείται με λογισμικά και δραστηριοποιείται στον χώρο, οι μπαταρίες χάνουν περίπου το 2,3% της χωρητικότητάς τους ετησίως.

Μετά από έρευνες διαπιστώθηκε ότι η απώλεια δεν είναι γραμμική. Τα πρώτα 3 ή 4 χρόνια η απώλεια είναι σταθερά χαμηλή και στη συνέχεια επιταχύνεται με γοργό ρυθμό. Σημαντικό ρόλο παίζει το μοντέλο, καθώς διαπιστώθηκε ότι ένα Nissan Leaf πρώτης γενιάς σημείωσε μείωση 11,6% σε τρία χρόνια, έναντι μόνο 5,7% για το Tesla Model S. Σε αυτήν την εξίσωση σημαντικό ρόλο έπαιξε το σύστημα ψύξης της μπαταρίας, καθώς η Tesla διαθέτει υγρόψυκτο σύστημα.

Ένας άλλος παράγοντας είναι η χρήση ταχυφορτιστών. Χρησιμοποιώντας τη γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος περισσότερο από τρεις φορές τον μήνα, η μπαταρία αντιμετωπίζει απώλεια χωρητικότητας πέντε φορές μεγαλύτερη, ενώ εάν επιλέγεται η φόρτιση με χαμηλή ροή τότε μία μπαταρία χάνει λιγότερο από 2% σε πέντε χρόνια.

Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, σε θερμά μέρη με θερμοκρασίες άνω των 27 βαθμών Κελσίου, η απώλεια της χωρητικότητας είναι πέντε φορές μεγαλύτερη από την κανονική. Τέλος, η έρευνα έδειξε ότι τα οχήματα που έκαναν λιγότερο από 8.000 χιλιόμετρα τον χρόνο είχαν μικρότερη απώλεια χωρητικότητας από αυτά που υπερβαίνουν τα 25.000 χιλιόμετρα ετησίως.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Παρατείνεται και ενισχύεται το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”

Την ενίσχυση του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά 2", που αφορά στη χορήγηση κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ιδιώτες, προβλέπει τροποποίηση Κοινής Υπουργικής Απόφασης. Συγκεκριμένα,...

Η BYD κατασκεύασε το 6.000.000στό όχημα με μπαταρία

Η BYD ανακοίνωσε ότι παρήγαγε το 6.000.000στό αυτοκίνητο νέας ενέργειας (new energy vehicle, NEV) από το 2008, κάτι που την καθιστά την πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία...

Η Tesla προσέφυγε κατά των σουηδικών ταχυδρομιών με δικαστήριο να αποφασίζει υπέρ της

Η Tesla προσέφυγε εναντίον της Σουηδικής Υπηρεσίας Μεταφορών λόγω της άρνησης των ταχυδρομικών υπαλλήλων να παραδώσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των νέων αυτοκινήτων της, με...