Η BMW ανακοίνωσε σήμερα πως μετατρέψει την Mini σε αμιγώς ηλεκτρικό brand από τις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Η Mini προσφέρει ήδη ένα ηλεκτρικό μοντέλο στην αγορά, το Cooper SE, ενώ ετοιμάζει το Electric GP αλλά και δύο ηλεκτρικά crossovers, με το μικρότερο εξ’αυτών να είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητο, σε αντίθεση με το μεγαλύτερο, την επόμενη γενιά του Countryman. το οποίο θα προσφέρεται και με κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα κυκλοφορήσει το 2023.

Το 2025 θα κυκλοφορήσει το τελευταίο μοντέλο της Mini με κινητήρα βενζίνης, με την Mini να θέλει έως το 2027 τα μισά από τα αυτοκίνητα που θα πουλά να είναι αμιγώς ηλεκτρικά, έτσι έως το 2030 να προσφέρει μονάχα ηλεκτρικά μοντέλα.

Παράλληλα η BMW εκτιμά πως η κερδοφορία της θα ενισχυθεί φέτος, ενώ στοχεύει στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων έως το τέλος της δεκαετίας. Συγκεκριμένα το περιθώριο κέρδους της BMW θα ανακάμψει φέτος μεταξύ 6% και 8%, όταν πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 2,7%.

Η BMW σχεδιάζει περίπου οι μισές από τις συνολικές πωλήσεις της έως το τέλος της δεκαετίας να αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ξεκινήσαμε τη νέα χρονιά με ισχυρή δυναμική και έχουμε στόχο να επιστρέψουμε στα προ της κρίσης επίπεδα όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Έχουμε έναν σαφή οδικό χάρτη για να αναδείξουμε τη μετατροπή της βιομηχανίας σε ένα πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη BMW τα επόμενα χρόνια,

δήλωσε ο CEO της εταιρείας Oliver Zipse.

Η BMW έχει ξεπεράσει την κρίση του προηγούμενου έτους καλύτερα από το αναμενόμενο. Η μετοχή της ακολουθεί την ανοδική πορεία των μετοχών των ανταγωνιστών της που επίσης έχουν φιλόδοξους στόχους για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Η δέσμευση της BMW για τα ηλεκτρικά οχήματα στηρίζεται σε νέους άξονες από το 2025, που θα επιτραπεί επίσης να χρησιμοποιηθούν πολλά από τα υλικά ενός οχήματος για την κατασκευή νέων αυτοκινήτων. Η εταιρεία είχε εκτιμήσει προηγουμένως ότι αναμένει το 20% των συνολικών παραδόσεων να αφορά οχήματα με μπαταρίες ή υβριδικά ηλεκτρικά, έως το τέλος το 2023.

Φέτος η BMW θα ξεκινήσει τις πωλήσεις των iX και i4, ενώ στο μέλλον αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις θα αποκτήσουν η X1, η Σειρά 5 και η Σειρά 7. Έως τα τέλη του 2025 το BMW Group θα έχει πουλήσει περισσότερα από 2 εκατ. αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ έως το 2030 το 50% νέων αυτοκινήτων που θα πουλά θα είναι ηλεκτρικά.

Από το 2025 και μετά BMW θα προσφέρει νέα αυτοκίνητα που θα βασίζεται στη φιλοσοφία Neue Klasse (Νέα Κλάση), τα οποία θα βασίζονται σε μια νέα αρχιτεκτονική πληροφορικής και λογισμικού, θα φέρουν νέα γενιά μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων υψηλής απόδοσης που έχουν σχεδιαστεί με στόχο την βιωσιμότητά τους για ολόκληρο τον κύκλο ζωής του οχήματος.

Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα θα καλύπτουν ολόκληρη την γκάμα της BMW, από την Σειρά 1 έως κορυφαία M μοντέλα, με τα περισσότερα να είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ωστόσο μερικά θα είναι διαθέσιμα με κυψέλες υδρογόνου. Τα αυτοκίνητα θα προσφέρουν ευρύχωρο εσωτερικό, προηγμένη αεροδυναμική και “μια εντελώς νέα εμπειρία χρήστη, όμοια της οποίας δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα σε αυτοκίνητα παραγωγής”, με τον χρήση να μπορεί να παραμετροποιεί όπως θέλει το λειτουργικό σύστημα του αυτοκινήτου.