H Toyota ανακοίνωσε πως κατά το οικονομικό έτος 1η Απριλίου 2020 – 31 Μαρτίου 2021 πούλησε 7.646.000 αυτοκίνητα, 1.309.000 λιγότερα σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά, αλλά είδε τα καθαρά της κέρδη να αυξάνονται.

Τα έσοδα της εταιρίας άγγιξαν τα 219,5 δισ. ευρώ, 20,13 εκατ. ευρώ λιγότερα από πέρυσι, αλλά τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν στα 18,1 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 15,45 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι. Αιτία της αύξησης των κερδών παρά τις μειωμένες πωλήσεις ήταν η μείωση του κόστους και το γεγονός πως μειώθηκε το break-even σημείο κατά 2 εκατ. μονάδες.

Σε ότι αφορά την Ευρώπη, η Toyota ανακοίνωσε πωλήσεις 1,009 εκατ. αυτοκινήτων κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, παρουσιάζοντας πτώσης 7%, όταν συνολικά η ευρωπαϊκή αγορά παρουσίασε πτώση 14%. Στόχος της εταιρείας είναι να αυξήσει το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά και να φτάσει στο 1,5 εκατομμύριο μονάδες, που αντιστοιχεί στο 7%. Αυτό θα γίνει μέχρι το 2025 και το 90% από αυτά θα είναι ηλεκτροκίνητα. Συγκεκριμένα τα 150.000 αυτοκίνητα θα είναι μηδενικών εκπομπών (μπαταρίας ή υδρογόνου) και τα 1,2 εκατ. αυτοκίνητα θα είναι υβριδικά, με τα υπόλοιπα 150.000 να φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Toyota προβλέπει πως μέσα στην επόμενη δεκαετία θα πουληθούν στην Ευρώπη περισσότερα από 200 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα, με τα 45 εκατ. εξ’αυτών να είναι αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών.

Παράλληλα η Toyota δεσμεύτηκε στον στόχο της να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα μέχρι το 2050 παγκοσμίως και όχι μόνο για συγκεκριμένες περιοχές. Για το κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχανίας αυτό σημαίνει μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) σε όλες τις διαδικασίες του κύκλου ζωής των οχημάτων, δηλαδή κατασκευή, μεταφορά, χρήση, ανεφοδιασμό, φόρτιση, ανακύκλωση και απόρριψη. Στην Toyota πιστεύουν ότι επενδύοντας σε πολλές τεχνολογίες θα είναι ο ταχύτερος τρόπος να πετύχουν αυτόν το στόχο παγκοσμίως.

Η Toyota θα συνεχίσει να επενδύει στην ηλεκτροκίνηση καθώς μέχρι σήμερα έχει διαθέσει σχεδόν 2 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα παγκοσμίως. Στην γκάμα της περιλαμβάνει αυτήν τη στιγμή 55 μοντέλα και σκοπεύει να τα αυξήσει σε 70 μέχρι το 2025. Σε αυτά θα περιλαμβάνονται 15 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Στην Ευρώπη θα προσφέρει 55 ηλεκτροκίνητα μοντέλα, με τα 10 από αυτά να είναι μηδενικών εκπομπών.

Έως το 2030 η Toyota προβλέπει πως μόλις το 15% των πωλήσεών της στις ΗΠΑ θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με το 55% να είναι plug-in υβριδικά και υβριδικά. Μέχρι σήμερα η Toyota έχει πουλήσει περισσότερα από 17 εκατ. ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα παγκοσμίως, με σχεδόν τα 2 εκατ. να πωλούνται το 2020.

Ένας άλλος τομέας στον οποίο η Toyota θα συνεχίσει να επενδύει είναι τεχνολογίες κίνησης με υδρογόνο. Οι Ιάπωνες πιστεύουν ότι οι κυψέλες καυσίμου μπορούν να βοηθήσουν να εκκαθαριστεί το παγκόσμιο οικοσύστημα των μετακινήσεων, επιτυγχάνοντας ουδετερότητα άνθρακα σε μέσα όπως τα φορτηγά, τα ταξί, οι βαριές μεταφορές, τα τρένα, τα λεωφορεία, οι αερομεταφορές, η ναυσιπλοΐα και η βιομηχανία.

Παράλληλα έκανε γνωστό πως η πόλη του μέλλοντος που χτίζει στην Ιαπωνία θα τροφοδοτείται με ενέργεια από υδρογόνο,