Το περασμένο Σάββατο ο Charles Leclerc κατέκτησε μια άκρως εντυπωσιακή και συνάμα δραματική pole position, καθώς στην δεύτερη γρήγορη προσπάθεια του στο Q3 ο Μονεγάσκος χτύπησε με τον εμπρός δεξιά τροχό το εσωτερικό μέρος της μπαριέρας στην στροφή 15, με αποτέλεσμα να σπάσει το ψαλίδι της SF21 και να μην μπορέσει να αποτρέψει την βίαιη επαφή του μονοθέσιου του με τις μπαριέρες στην έξοδο της στροφής 16.

Η Ferrari φοβήθηκε κάποια ζημιά στο κιβώτιο του μονοθέσιου του Leclerc, γι’αυτό και προέβη σε δύο ενδελεχείς ελέγχους των εσωτερικών μερών αυτού. Οι τελικές επιθεωρήσεις, περίπου 2 ώρες πριν από τον αγώνα, επιβεβαίωσαν ότι το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν μια χαρά, και οι μηχανικοί της ομάδας έδωσαν το πράσινο φως για να πάρει ο Leclerc την πρώτη θέση στο grid για το GP του Μονακό.

Όλοι οι παραπάνω έλεγχοι έγιναν χωρίς να μπορούν οι μηχανικοί να δοκιμάσουν το κιβώτιο και τα υπόλοιπα μέρη σε πραγματικές συνθήκες, ούτε να τα πιέσουν, καθώς το μονοθέσιο είναι σε διαδικασία “parc ferme”. Έτσι, περίπου μισή ώρα πριν την έναρξη του αγώνα και όταν οι οδηγοί οδηγούν τα μονοθέσιο τους από τα pits στην σχάρα της εκκίνησης, και κάνουν τους τελευταίους ελέγχους, ο Leclerc ένιωσε την μέγιστη απογοήτευση.

Παρότι στην ενδοεπικοινωνία ακούστηκε να αναφέρει στους μηχανικούς του ότι υπάρχει πρόβλημα με το κιβώτιο της SF21, η βλάβη τελικά δεν ήταν αυτή, αλλά στο αριστερό ημιαξόνιο (η ράβδος που μεταφέρει την κίνηση από το κιβώτιο στον τροχό), το οποίο έσπασε. Όπως ήταν φυσικό, με λιγότερο από μισή ώρα για το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, οι μηχανικοί της Ferrari δεν είχαν χρόνο να αντικαταστήσουν το συγκεκριμένο ανταλλακτικό και ο Leclerc δεν μπόρεσε να ξεκινήσει τον αγώνα.

Η Ferrari δεν πιστεύει ότι η βλάβη του ημιαξονίου σχετίζεται με οποιοδήποτε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά δεν έχει ακόμη καμία απάντηση για το γιατί το πρόβλημα δεν εντοπίστηκε πριν το αυτοκίνητο φύγει από τα pits, με τον επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, να δηλώνει ότι η ανάλυση τόσο των δεδομένων του αυτοκινήτου όσο και των ανταλλακτικών στο Maranello αυτή την εβδομάδα, θα πρέπει να δώσει την απάντηση για το αν η Ferrari θα μπορούσε να είχε αναλάβει δράση νωρίτερα, λέγοντας:

Από την πλευρά μας πρέπει να καταλάβουμε τι συνέβη πραγματικά, και γιατί συνέβη. Και περισσότερο από αυτό, αν θα μπορούσαμε να το ανιχνεύσουμε στο parc ferme από το Σάββατο το απόγευμα και το πρωί του αγώνα. Είναι πιο σημαντικό να καταλάβουμε γιατί δεν εντοπίσαμε πρόβλημα στο μονοθέσιο. Το πρόβλημα δεν υπήρχε όταν έφυγε το μονοθέσιο από τα pits, οπότε το πρόβλημα άρχισε να εμφανίζεται στην στροφή 6. Τα ανταλλακτικά που μπήκαν στο μονοθέσιο δεν έδειχναν κανένα πρόβλημα. Επομένως, θα εξετάσουμε τα ανταλλακτικά τις επόμενες ημέρες και τα δεδομένα.

Ο Binotto είναι απόλυτος ότι η αποτυχία του άξονα μετάδοσης κίνησης ήταν εντελώς ανεξάρτητη από την απόφαση της ομάδας να μην αλλάξει το κιβώτιο ταχυτήτων, και πιστεύει ότι θα είχε σπάσει ούτως ή άλλως ακόμα κι αν η Ferrari είχε αντικαταστήσει το κιβώτιο, τονίζοντας:

Δεν σχετίζεται με το κιβώτιο ταχυτήτων. Αν αλλάζαμε το κιβώτιο ταχυτήτων, αυτά τα ανταλλακτικά θα ήταν ακόμα στο αυτοκίνητο, επειδή δεν είχαν υποστεί ζημιά από το ατύχημα. Η ζημιά θα συνέβαινε, οπότε δεν πρόκειται για ρίσκο με το κιβώτιο ταχυτήτων.

Οι κανόνες του parc ferme είναι σαφείς. Υπάρχει ένας σαφής κανονισμός που λέει ότι μπορείς να αλλάξεις μόνο εξαρτήματα που έχουν υποστεί ζημιά. Έτσι, τα ανταλλακτικά που αλλάξαμε ήταν πραγματικά αυτά που είχαν υποστεί ζημιά: η μπροστινή πτέρυγα, η μπροστινή δεξιά ανάρτηση και το πίσω δεξιά άκρο. Ήταν σαφώς κατεστραμμένα και πήραμε την άδεια να το κάνουμε, έτσι είναι.

Όμως, ενώ η ζημιά του ημιαξονίου δεν συνδέθηκε με το κιβώτιο ταχυτήτων, ο Binotto δεν απέκλεισε την αποτυχία του ως συνέπεια του λάθους του Leclerc, προσθέτοντας:

Τελικά θα μπορούσε να σχετίζεται με το ατύχημα. Είναι κάτι που πρέπει να αναλύσουμε και να βρούμε την τελική απάντηση. Αλλά ήταν εντελώς η αντίθετη πλευρά, η άλλη γωνία. Αλλά και πάλι, ίσως δεν σχετίζονται ή ίσως ναι.