Η Skoda έκανε γνωστό πως έως το 2030 θα βγάλει στην αγορά 3 επιπλέον ηλεκτρικά μοντέλα, ως μέρος της στρατηγικής της “Next Level – Skoda Strategy 2030”, η οποία θα οδηγήσει τη μάρκα στην τρέχουσα δεκαετία, με ορίζοντα το 2030.

Η στρατηγική, όπως την παρουσίασε ο Thomas Schefer, CEO της Skoda, περιλαμβάνει φιλόδοξους στόχους. Η τσέχικη εταιρία θα επιδιώξει να επεκταθεί περαιτέρω σε διεθνές επίπεδο, να εξηλεκτριστεί ακόμα περισσότερο και να περάσει πλήρως στην ψηφιακή εποχή. Όσον αφορά στις πωλήσεις, στην Ευρώπη στόχος είναι να εισέλθει στο top-5 των πιο δημοφιλών μαρκών ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο στόχος είναι η κορυφή σε μεγάλες αγορές όπως η Ινδία, η Ρωσία και η Βόρεια Αφρική.

Η Skoda θέλει μέχρι το 2030 να πουλά 1,5 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως σε όλο τον κόσμο, με την αγορά της Βορείου Αμερικής να μην βρίσκεται στην ατζέντα της.

Στόχος για την τσέχικη μάρκα είναι να καταστεί σε κέντρο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης εντός του VW Group. Ήδη η Τσεχία είναι η μόνη εκτός Γερμανίας χώρα όπου κατασκευάζονται ηλεκτρικά μοντέλα με βάση την ΜΕΒ, ενώ εργοστάσια της Skoda κατασκευάζουν εξαρτήματα για ηλεκτρικά μοντέλα του Group, με τις μπαταρίες υψηλής τάσης σύντομα να προστίθενται σε αυτά.

Η νέα στρατηγική επεκτείνει την προηγούμενη, γνωστή ως Strategy 2025, με χρονικό ορίζοντα το 2030, με τα 3 νέα ηλεκτρικά μοντέλα να συμβάλουν ώστε έως το 2030, το 50-70% των ευρωπαϊκών πωλήσεων της Skoda να αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ανάλογα “με τις εξελίξεις της αγοράς”.

Το ένα ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι η αντίστοιχη έκδοση του VW ID.1, το δεύτερο θα είναι ένα συμπαγές crossover και το τρίτο θα είναι ένα ηλεκτρικό sedan στο μέγεθος της Octavia.

Η Skoda έκανε παράλληλα γνωστό πως η νέα Fabia δεν θα προσφέρεται σε RS έκδοση, μιας και όπως τόνισε είναι δύσκολο να να δημιουργηθεί ένα επιχειρηματικό πλάνο που θα καθιστούσε το μοντέλο κερδοφόρο.

Σε περιβαλλοντικό επίπεδο, η Skoda στοχεύει να μειώσει τους συνολικούς ρύπους που εκπέμπει ο στόλος της σε παγκόσμιο επίπεδο κατά 50%, μέχρι το 2030, σε σύγκριση με το 2020. Ήδη εργοστάσια της Skoda είναι περιβαλλοντικά ουδέτερα όσον αφορά το αποτύπωμα άνθρακα και στόχος είναι αυτό να επιτευχθεί για όλα τα εργοστάσια της μάρκας σε Τσεχία και Ινδία, μέχρι το 2030.

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με ανάπτυξη όσον αφορά τους οικονομικούς δείκτες (απόδοση επί των πωλήσεων 8%), τις ευκαιρίες εξέλιξης του εργατικού δυναμικού (το 2030 μία στις τέσσερις διευθυντικές θέσεις θα καταλαμβάνεται από γυναίκα) καθώς και η απλοποίηση της προσφερόμενης γκάμας (χάρη και στον εξηλεκτρισμό), αναμένεται να εξασφαλίσουν στη Skoda ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη, την τρέχουσα δεκαετία.