Test Drive: Οδηγούμε στην Αθήνα την ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E

Σχετικά άρθρα

Ήταν Νοέμβριος του 2019, όταν η Ford παρουσίασε επίσημα τη Mustang Mach E, και το πλήρωμα του χρόνου ήρθε, καθώς το πρώτο της ηλεκτρικό SUV είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά. Με αφορμή αυτό, η Ford Ελλάς έφερε 8 αυτοκίνητα από την Γερμανία για την πραγματοποίηση της πανελλήνιας παρουσίασης του αυτοκινήτου στην παραλιακή ζώνη της Αττικής, όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την ηλεκτρική Mustang για περίπου 90 χλμ.

Η αμερικάνικη εταιρία βασίζει πολλά σε αυτό το μοντέλο, καθώς είναι το αυτοκίνητο που θα φέρει νέους πελάτες στις αντιπροσωπείες της, κάτι που είναι το ιδανικό σενάριο για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ -σύμφωνα με εκπρόσωπο της Μπλε Οβάλ εταιρίας- 2 στις 3 κρατήσεις της Mustang Mach-E γίνονται από άτομα που δεν έχουν στη κατοχή τους κάποιο μοντέλο της, ενώ πολλοί από αυτούς δεν διέθεταν μέχρι σήμερα κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Η Mustang Mach-E είναι το πρώτο project της Ford Team Edison, την ομάδα που έστησε η εταιρία, που ασχολείται με τη δημιουργία ηλεκτρικών οχημάτων. Το όνομά της, Ford Team Edison, είναι εμπνευσμένο από τον Thomas Edison, τον άνθρωπο που ανακάλυψε τον ηλεκτρικό λαμπτήρα και το μικρόφωνο, ενώ ήταν πολύ στενός φίλος και πρώτος εργοδότης του Henry Ford.

Εμφάνιση

Εξωτερικά, η νέα Mustang Mach-E διαθέτει πολλά από τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, τα έντονα “νεύρα” στις πλευρικές επιφάνειες του αμαξώματος, τους επιθετικούς προβολείς, καθώς επίσης και το σήμα κατατεθέν του εμβληματικού μοντέλου της Ford, που φυσικά δεν είναι άλλο από τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία φωτισμού.

Το αεροδυναμικό προφίλ τονίζεται από σύγχρονες πινελιές, όπως η απουσία αεραγωγών και λαβών στις πόρτες, καθώς και από την κυρτή σχεδίαση της οροφής, προδίδοντας με αυτόν τον τρόπο μία ρευστή, σύγχρονη εμφάνιση, που εντυπωσιάζει.

Διαστάσεις/Χώρος αποσκευών

Το μήκος του αυτοκινήτου ανέρχεται στα 4.713 χλστ., το πλάτος στα 1.881 χλστ., το ύψος στα 1.625 χλστ., ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.984 χλστ. και η απόσταση από το έδαφος τα 145 χλστ. Ο πίσω χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 402 λίτρα, και εκτοξεύεται στα 1.420 λίτρα με την αναδίπλωση των διαιρούμενων πλατών της πίσω σειράς καθισμάτων.

Θεωρητικοί “αντίπαλοι” της Mustang Mach-E είναι το Tesla Model Y, το οποίο όμως δεν είναι ακόμα διαθέσιμο στην Ευρώπη, και ίσως η Jaguar I-Pace, η οποία έχει παρόμοιες διαστάσεις, αλλά είναι πιο ακριβή και με μικρότερη αυτονομία.

Επιπρόσθετος χώρος αποσκευών

Με την έλλειψη κινητήρα εσωτερικής καύσης στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, η Mustang Mach-E διαθέτει έναν επιπλέον χώρο φόρτωσης στο εμπρός μέρος, χωρητικότητας 81 λίτρων.

Αυτός είναι πλήρως αδιάβροχος, διαθέτοντας σύστημα αποστράγγισης, ενώ είναι ιδανικός για τη μεταφορά βρεγμένου/λασπωμένου σπορ εξοπλισμού ή αντικειμένων που χρησιμοποιεί κανείς στην παραλία.

Εσωτερικό

Μπαίνοντας στο εσωτερικό της Mustang Mach-E διαπιστώνεις ότι διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της Ford υπήρξε πριν από αυτή. Χάρη στην εντελώς νέα πλατφόρμα που βασίζεται το αυτοκίνητο, αυτή έρχεται να υποστηρίξει το ανοιχτό, φωτεινό και ευάερο περιβάλλον της καμπίνας. Οι σχεδιαστές επέλεξαν ένα πιο φουτουριστικό και high-tech εσωτερικό με μία πιο μίνιμαλ σχεδίαση, σύμφωνη με τις τελευταίες τάσεις και επιθυμίες των καταναλωτών.

Η νέα σχεδίαση εξασφαλίζει ευρυχωρία και τεχνολογία, με την Ford να έχει ακολουθήσει μία αφαιρετική προσέγγιση, υιοθετώντας την ανθρωποκεντρική σχεδίαση για την απομάκρυνση των περιττών στοιχείων στο πλαίσιο μιας ευρύτερης, ολιστικής φιλοσοφίας.

Η αφαιρετική σχεδίαση έχει ως στόχο να προσφέρει στους οδηγούς ένα άνετο και απλό περιβάλλον, με την καμπίνα της Mustang Mach-E να περιλαμβάνει μία μεγάλη οθόνη αφής 15,5 ιντσών, τοποθετημένη στο κέντρο και με κάθετη διάταξη, που συγκεντρώνει όσο το δυνατόν περισσότερα χειριστήρια σε ένα σημείο, ενώ στο κάτω σημείο του είναι ο φυσικός, περιστροφικός διακόπτης για την ένταση του ηχοσυστήματος.

Πίσω από το τιμόνι, υπάρχει μια ακόμα οθόνη, 10,2 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που διαθέτει γραφικές απεικονίσεις. Το ταμπλό διαθέτει ένα ενσωματωμένο ηχείο, με την Mustang Mach-E να έχει στάνταρ ηχοσύστημα Bang & Olufsen απόδοσης 560 Watt, το οποίο έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά και μόνο για την καμπίνα του αυτοκινήτου.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε μια τεράστια προαιρετική πανοραμική οροφή με σταθερό κρύσταλλο, η οποία διαθέτει ειδική επίστρωση για υπέρυθρη προστασία. Αυτή συμβάλει ώστε το εσωτερικό να παραμένει πιο δροσερό το καλοκαίρι και πιο ζεστό το χειμώνα. Επιπλέον, ένα εσωτερικό στρώμα μέσα στο κρύσταλλο βοηθά στην προστασία από τις υπεριώδεις ακτίνες.

Σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας

Η ηλεκτρική Mustang Mach-E είναι το μοντέλο που επέλεξε η Ford για να λανσάρει την τελευταία και πιο προηγμένη γενιά του συστήματος ψυχαγωγίας και επικοινωνίας, το SYNC4. Η νέα γενιά του συστήματος, με διπλάσια επεξεργαστική ισχύ από το SYNC3, αποτελεί την πιο έξυπνη μέχρι σήμερα έκδοση SYNC που έχει προσφέρει η Ford στους πελάτες της.

To σύστημα έχει την δυνατότητα να μαθαίνει από το στυλ και τις συνήθειες του οδηγού επιτρέποντας την εξατομίκευση πάνω από 80 ρυθμίσεων του οχήματος, όπως θερμοκρασία καμπίνας, ρύθμιση θέσης και θερμοκρασίας καθισμάτων, αγαπημένους προορισμούς πλοήγησης, αγαπημένους ραδιοφωνικούς σταθμούς, πλησιέστερους σταθμούς φόρτισης, προφίλ οδήγησης κ.α.

Τα προφίλ εξατομίκευσης αποθηκεύονται στο cloud, έτσι ώστε ο οδηγός να έχει άμεση πρόσβαση και αλληλεπίδραση με αυτά μέσω του smartphone του και της εφαρμογής FordPass Connect, ανά πάση στιγμή και χωρίς να βρίσκεται μέσα στο όχημά του. Άλλη μία νέα δυνατότητα που προσφέρει το SYNC4 είναι οι αυτόματες ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού (over-the-air) ώστε να μπορεί το αυτοκίνητο να ακολουθεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, βελτιώνοντας συνεχώς τη λειτουργία του καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του.

Η λήψη λογισμικού πραγματοποιείται ασύρματα στο παρασκήνιο, ενώ ο χρόνος ενεργοποίησής τους μπορεί να επιλεγεί χωρίς ο ιδιοκτήτης να περιμένει όσο πραγματοποιείται η ενημέρωση λογισμικού, ενισχύοντας την εμπειρία κτήσης. Οι OTA ενημερώσεις μπορεί να διαρκέσουν λιγότερο από 2 λεπτά.

To κινητό σου είναι το κλειδί του αυτοκινήτου

Η πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου γίνεται εύκολα και αβίαστα με την τεχνολογία Phone As A Key, που κάνει το ντεμπούτο της στη Ford με τη νέα Mustang Mach-E. Χρησιμοποιώντας Bluetooth, το όχημα μπορεί να ανιχνεύει τα smartphone των ιδιοκτητών καθώς πλησιάζουν το όχημα, ξεκλειδώνοντας τις πόρτες και επιτρέποντας την εκκίνηση χωρίς να χρειαστεί να βγάλουν το τηλέφωνό τους από την τσέπη ή να χρησιμοποιήσουν το κλειδί.

Σε περίπτωση πλήρους αποφόρτισης του κινητού τηλεφώνου, οι ιδιοκτήτες της Mustang Mach-E μπορούν να εισάγουν έναν κωδικό ασφαλείας στο πληκτρολόγιο που βρίσκεται στη μεσαία κολόνα του οχήματος, καθώς και έναν ξεχωριστό κωδικό στην κεντρική οθόνη αφής στο εσωτερικό για την εκκίνηση του αυτοκινήτου.

Η Mustang Mach-E μπορεί επίσης να ενεργοποιεί τις ατομικές ρυθμίσεις κάθε οδηγού, πριν εισέλθει στο αυτοκίνητο, αναγνωρίζοντάς τον από το smartphone ή το μπρελόκ του, καθώς πλησιάζει.

Παραγωγή

Η παραγωγή της ηλεκτρικής Mustang Mach-E γίνεται στο εργοστάσιο της Ford στην πόλη Cuautitlan Izcalli, του Μεξικό, και από εκεί έρχεται με πλοία στην Ευρώπη. Η παραγωγή ξεκίνησε στις αρχές της άνοιξης του 2020, με τα αυτοκίνητα που προορίζονται για την Ευρώπη να διαθέτουν διαφορετικές προδιαγραφές, με πιο λεπτομερή τεχνικό και ποιοτικό έλεγχο, σε σχέση με τα αυτοκίνητα που προορίζονται για τις υπόλοιπες αγορές.

Ηλεκτροκινητήρες/Μπαταρίες

Η ηλεκτρική Mustang Mach-E είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, μια πισωκίνητη και μια τετρακίνητη, με κάθε μία να συνδυάζεται με δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου. Μιλώντας για τις τελευταίες, η μικρή έχει συνολική χωρητικότητα 75,7 kWh, αλλά η ωφέλιμη είναι στα 68,0 kWh. Αποτελείται από 288 κελιά και το βάρος της μπαταρίας είναι στα 490 κιλά, με τις εκδόσεις που την διαθέτουν να ονομάζονται Standard Range, ή SR.

Ακολουθεί η μεγάλη μπαταρία, που έχει συνολική χωρητικότητα 98,7 kWh, αλλά η ωφέλιμη είναι στα 88,0 kWh. Αποτελείται από 376 κελιά και το βάρος της μπαταρίας είναι στα 600 κιλά, με τις εκδόσεις που την διαθέτουν να ονομάζονται Extended Range, ή ER.

Στην πισωκίνητη (RWD) έκδοση, ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και αποδίδει 198 kW (269 ίππους) και 430 Νm με την SR μπαταρία, ενώ το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου αγγίζει τα 1.969 κιλά. Ακολούθως, με την ER μπαταρία η απόδοση του αυτοκινήτου ανέρχεται σε 216 kW (294 ίππους) και 430 Nm, με το βάρος του αυτοκινήτου να είναι στα 2.085 κιλά. Για το 0-100 χλμ/ώρα, η Mustang Mach-E SR RWD χρειάζεται 6,1 δευτ., ενώ η Mustang Mach-E ER RWD χρειάζεται 6,2 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ/ώρα.

Στην τετρακίνητη (AWD) έκδοση, οι ηλεκτροκινητήρες είναι τοποθετημένοι ένας ανά άξονα, και αποδίδουν 198 kW (269 ίππους) και 580 Νm με την SR μπαταρία, ενώ το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου αγγίζει τα 2.063 κιλά. Ακολούθως, με την ER μπαταρία η απόδοση του αυτοκινήτου ανέρχεται σε 258 kW (351 ίππους) και 580 Nm, με το βάρος του αυτοκινήτου να είναι στα 2.182 κιλά. Για το 0-100 χλμ/ώρα, η Mustang Mach-E SR AWD χρειάζεται 5,6 δευτ., ενώ η Mustang Mach-E ER AWD χρειάζεται 5,1 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ/ώρα.

Τετρακίνηση

Το νέο σύστημα τετρακίνησης της Mustang Mach-E, e-AWD, κατανέμει ανεξάρτητα τη ροπή στους εμπρός και πίσω τροχούς προσφέροντας με τον τρόπο αυτό βελτιωμένη επιτάχυνση και οδική συμπεριφορά. Αυτό, επιτυγχάνεται με την χρήση δύο διαφορετικών/ανεξάρτητων ηλεκτροκινητήρων, έναν στον μπροστινό και έναν στο πίσω άξονα του αυτοκινήτου.

Καθώς δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, οι ηλεκτροκινητήρες αυτοί μπορούν ανά πάσα στιγμή να μεταφέρουν σε κάθε άξονα έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής. H ελκτική ικανότητα είναι στα 750 κιλά.

Αυτονομία

Η Mustang Mach-E SR RWD έχει αυτονομία 440 χλμ και η Mustang Mach-E ER RWD έχει αυτονομία 610 χλμ., ενώ η Mustang Mach-E SR AWD έχει αυτονομία 400 χλμ. και η Mustang Mach-E ER AWD έχει αυτονομία 540 χλμ.

Intelligent Range

Αξιοποιώντας τη συνδεσιμότητα μέσω cloud σε πραγματικό χρόνο, το σύστημα Intelligent Range έχει τη δυνατότητα να υπολογίζει ανά πάσα στιγμή και με μεγάλη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία του οχήματος αναγνωρίζοντας τον τρόπο οδήγησης του κάθε χρήστη και λαμβάνοντας υπόψη διάφορους παράγοντες που επηρεάζουν την ηλεκτρική αυτονομία του οχήματος, όπως την προβλεπόμενη εξωτερική θερμοκρασία, την υψομετρική διαφορά του προορισμού που έχει οριστεί στο σύστημα πλοήγησης, καθώς επίσης την κίνηση στους δρόμους.

Όλα αυτά σε πραγματικό χρόνο, αξιοποιώντας μάλιστα ακόμα και δεδομένα από άλλα ηλεκτρικά οχήματα της Ford που προπορεύονται στο δρόμο. Εάν η αυτονομία μεταβληθεί σημαντικά από κάποιους παράγοντες, σχετική ειδοποίηση επισημαίνει στον οδηγό τη νέα αυτονομία, ενημερώνοντάς τον αντίστοιχα για την αιτία της αλλαγής.

Φόρτιση

Η Mustang Mach-E είναι εξοπλισμένη με σύστημα φόρτισης που επιτρέπει τη σύνδεσή της σε απλή οικιακή πρίζα, βιομηχανική πρίζα, ειδικό φορτιστή τοίχου wallbox, αλλά και δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου (AC), με ισχύ 11 kW ή συνεχούς ρεύματος (DC) με ισχύ έως 150kW.

Με φορτιστή ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος, 10 μόλις λεπτά φόρτισης αρκούν ώστε η Mustang Mach-E να προσθέσει επιπλέον 119 χλμ. αυτονομίας, ενώ για την φόρτιση της μπαταρίας από 10% σε 80% απαιτείται μόλις μία ώρα φόρτισης (για την έκδοση Standard Range).

Με την λειτουργία προετοιμασίας του οχήματος (pre-conditioning) μέσα από την εφαρμογή FordPass, οι οδηγοί μπορούν να ορίζουν την ώρα της επόμενης αναχώρησής τους και να επιλέγουν από πριν την ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα. Με τον τρόπο αυτό, η νέα Mustang Mach-E ρυθμίζει τη θερμοκρασία όσο το όχημα φορτίζεται, με σκοπό να καταναλώνει λιγότερη ενέργεια όταν κινείται ή βρίσκεται εκτός φόρτισης.

Οι ιδιοκτήτες των Ford Mustang Mach-E θα έχουν δωρεάν 5ετή πρόσβαση σε 155.000 φορτιστές στην Ευρώπη, και με την αγορά του αυτοκινήτου θα λαμβάνουν δύο καλώδια φόρτισης. Το καλώδιο δημόσιας φόρτισης Ford Public Charge Cable (μήκους 6 μ.) είναι συμβατό με το κοινό πρότυπο φόρτισης στην Ευρώπη, επιτρέποντας στους πελάτες να συνδέονται εύκολα με φορτιστές AC.

Το καλώδιο Universal Home Charge Cord (μήκους 6,7 μ.) επιτρέπει τη σύνδεση σε στάνταρ, οικιακές και βιομηχανικές πρίζες 32 A blue για υψηλότερη ταχύτητα φόρτισης, ακόμα και χωρίς το Ford Connected Wallbox.

Προγράμματα οδήγησης

Η Mustang Mach-E διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης, αλλά όμως δεν υπάρχει η δυνατότητα για την δημιουργία ενός “δικού” σου, όπου θα μπορούσες να το παραμετροποιήσεις σύμφωνα με τις δικές σου επιθυμίες. Τα τρία προφίλ οδήγησης είναι το Whisper, το Active και το Untamed, με το καθένα να παραμετροποιεί τον εσωτερικό φωτισμό της καμπίνας, τα γραφικά της οθόνης, την συνολική οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, καθώς επίσης τον “ήχο κινητήρα” που παράγουν τα ηχεία.

Η επιλογή Whisper αυξάνει την υποβοήθηση στο τιμόνι και καθιστά πιο ήπια την απόκριση του γκαζιού, ενώ παράλληλα από τα ηχεία δεν ακούγεται τίποτα, προσφέροντας μια ήρεμη εμπειρία ταξιδιού. Υπάρχει απαλό μπλε φως για τον “κρυφό” φωτισμό της καμπίνας, ενώ στο ταμπλό, η δυναμική ένδειξη EcoMode ενημερώνει τον οδηγό για τη μεγιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης.

Με το προφίλ Active, η Mustang Mach-E παρέχει έναν ισορροπημένο συνδυασμό απόκρισης κατά την επιτάχυνση, αλλά και κατά το φρενάρισμα, καθιστώντας το αυτοκίνητο ιδανικό για καθημερινή χρήση.

Τέλος, το προφίλ οδήγησης Untamed “απελευθερώνει” όλες τις δυνατότητες της Mustang Mach-E ενισχύοντας την αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού. Ο “ήχος κινητήρα” είναι ενισχυμένος, με τα ηχεία να παράγουν μια μπάσα συχνότητα, που στα αυτιά μου έμοιαζε πιο πολύ για τον 2,3-λίτρων EcoBoost κινητήρα της Mustang (και του Focus RS), παρά για κάποιον V8. Επιπλέον, στην καμπίνα επικρατεί πορτοκαλί φωτισμός, ενώ τα γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων γίνονται πιο δυναμικά.

Τιμοκατάλογος

Έκδοση Ισχύς/ροπή Μπαταρία Αυτονομία Τιμή
Mustang Mach-E SR RWD 269 ίπποι/430 Νm 75 kWh 440 χλμ. €57.587 (€51.587 με επιδότηση)
Mustang Mach-E ER RWD 294 ίπποι/430 Nm 98 kWh 610 χλμ. €62.959
Mustang Mach-E SR AWD 269 ίπποι/580Nm 75 kWh 400 χλμ. €63.474
Mustang Mach-E ER AWD 351 ίπποι/580Nm 98 kWh 540 χλμ. €68.712

Εξοπλισμός

Οι εκδόσεις της νέας Mustang Mach-E που είναι διαθέσιμες για παραγγελία στην Ελλάδα, διαθέτουν πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και καλύπτονται από την 8ετή εγγύηση FordProtect. Η άκρως αναλυτική λίστα των στοιχείων εξοπλισμού κάθε έκδοσης στην Ελλάδα μπορείς να δεις εδώ.

Οδηγώντας

Κατά την σύντομη δοκιμή του αυτοκινήτου στην άκρως ενδιαφέρουσα διαδρομή από την Βουλιαγμένη μέχρι το Λαύριο (και πίσω), οδηγήσαμε την Mustang Mach-E ER AWD, ήτοι την πιο δυνατή και πιο βαριά έκδοση του μοντέλου. Πριν διαβάσεις την γνώμη μας για το αυτοκίνητο, ο Mark Kaufman, διευθυντής του τμήματος ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ford, είχε δηλώσει σε παλιότερη συνέντευξή του πως κατά την ανάπτυξη της Mustang Mach-E, η Μπλε Οβάλ εταιρία είχε ως σημείο αναφοράς την Porsche Macan, μιας και όπως είπε, διαθέτει εξαιρετικά χαρακτηριστικά οδήγησης όντας προσανατολισμένη στην απόδοση.

Μπορεί κατά την άποψη μας το ηλεκτρικό SUV της Ford να μην έχει τα ίδια δυναμικά χαρακτηριστικά με το γερμανικό μοντέλο, αλλά σίγουρα έχει σπορ προσανατολισμό. Σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται με τις κλασικές, βενζινοκίνητες εκδόσεις της Mustang, αλλά είναι σαφές ότι το στήσιμο του είναι σφιχτό.

Παράλληλα, όμως, όταν πιέσεις το αυτοκίνητο σε συνεχείς στροφές ή σε κλειστές καμπές, θα νιώσεις το βάρος του, ενώ τα ελαστικά το “νιώθουν” ακόμα πιο πολύ, καθώς τα ακούς να “ταλαιπωρούνται” έντονα. Τα περιθώρια πρόσφυσης, όμως, είναι πολύ μεγάλα, καθώς οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 225/55 με 19άρες ζάντες.

Αυτό που πραγματικά δεν μου άρεσε ήταν η πλευρική στήριξη των καθισμάτων, ή -καλύτερα- η παντελής έλλειψη της. Αυτό, ίσως δείχνει ότι παρά τον σπορ προσανατολισμό του στησίματος, η κύρια χρήση του αυτοκινήτου είναι για άνετα και ξεκούραστα ταξίδια, κάτι που μπορείς εύκολα να κάνεις με την αυτονομία των 540 χλμ.

Κατά την σύντομη δοκιμή του αυτοκινήτου, το πιέσαμε αρκετά στα περίπου 90 χλμ., αλλά παρόλα αυτά η κατανάλωση που έδειξε το trip computer ήταν εντυπωσιακά εξαιρετική, καθώς με πολύ ζόρι άγγιξε τα “μόλις” 20 kWh/100 χλμ. Είμαι κάτι περισσότερο από βέβαιος, ότι στην εβδομαδιαία δοκιμή του αυτοκινήτου θα δούμε ένα νούμερο χαμηλότερο κατά 10 με 15%, κάτι που δείχνει την πάρα πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στην απόδοση του αυτοκινήτου και τη λειτουργία του λογισμικού.

Για το στήσιμο της αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E, η Ford επικεντρώθηκε αποκλειστικά για τις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών της Ευρώπης. Έτσι, οι μηχανικοί της Ford Ευρώπης ενεπλάκησαν από την αρχή στην εξέλιξη της αρχιτεκτονικής του οχήματος, στα επιμέρους μέρη της καθώς και στα χαρακτηριστικά των λογισμικών συστημάτων του, ώστε το τελικό προϊόν να καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών της ηπείρου μας.

Οι προδιαγραφές ελατηρίων και αμορτισέρ, το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και οι ρυθμίσεις της τετρακίνησης της Mustang Mach-E έχουν προσαρμοστεί ειδικά με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ευρωπαϊκών δρόμων αλλά και το στυλ οδήγησης των αγοραστών της γηραιάς ηπείρου.

Πολύ καλή είναι και η λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ (one pedal drive), που βοηθά στην ανάκτηση περισσότερης κινητικής ενέργειας προς την μπαταρία, για μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Σε αυτή την περίπτωση, η επιτάχυνση και η επιβράδυνση ελέγχονται πιέζοντας ή αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού αντίστοιχα, διαδικασία που εξασφαλίζει μία αυθεντική εμπειρία ηλεκτροκίνησης.

Φυσικά, το πεντάλ του φρένου παραμένει ενεργό για περιπτώσεις όπου απαιτείται μεγαλύτερη ισχύς πέδησης, με τον εμπρός άξονα να διαθέτει τετραπίστονες δαγκάνες και τον πίσω μονοπίστονες.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr