Η Porsche ξεκίνησε την κατασκευή του εργοστασίου παραγωγής συνθετικών καυσίμων στη περιοχή Puntas Arenas, στη Παταγονία της Χιλής. Το εργοστάσιο κατασκευάζεται σε συνεργασία με τις Siemens Energy, HIF, Enel, ExxonMobil, Gasco και ENAP και θα αντλεί ενέργεια από αιολικά πάρκα. Σύμφωνα με την Porsche, όλες οι νέες 911 που θα πωλούνται παγκοσμίως από το 2024 θα μπορούν να καταναλώσουν συνθετικά καύσιμα.

Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του από τα μέσα του 2022 και μέχρι το τέλος του έτους θα κατασκευάσει περίπου 130.000 λίτρα συνθετικών καυσίμων. Έως το 2024 η παραγωγή θα αυξηθεί σε περίπου 55 εκατ. λίτρα συνθετικών καυσίμων ετησίως, με τη παραγωγή να αυξάνεται στα 550 εκατ. λίτρα ετησίως έως το 2026.

Η γερμανική εταιρία θα ξεκινήσει τις δοκιμές συνθετικών καυσίμων από το επόμενο έτος, προκειμένου να “σώσει” τα παλιά αυτοκίνητα, παρατείνοντας με αυτόν τον τρόπο τη διάρκεια ζωής των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με την Porsche να υποστηρίζει πως το 70% των αυτοκινήτων που έχει κατασκευάσει μέχρι και σήμερα, είναι ακόμη στον δρόμο.

Τα συνθετικά καύσιμα θα παράγονται στο εργαστήριο με επεξεργασία ακόμα και οικολογικών υλικών και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους ήδη υπάρχοντες κινητήρες χωρίς σημαντικές μετατροπές.

Η γερμανική εταιρία αναφέρει πως η πρόοδος που έχει γίνει στη τεχνολογία καυσίμων, επιτρέπει την δημιουργία υποκατάστατων της βενζίνης που δεν θα χρησιμοποιούν αργό πετρέλαιο. Αυτά τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στη μάχη για τη μείωση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Οτιδήποτε, όμως, περιέχει καύση παράγει και καυσαέρια, ήτοι τα συγκεκριμένα καύσιμα δεν θα εξαλείψουν τις εκπομπές, αλλά θα παράγουν πολύ λιγότερο CO2 σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα.

Το συνθετικό καύσιμο της Porche δημιουργείται συνδυάζοντας υδρογόνο με άνθρακα που συλλαμβάνεται από τον αέρα για την παραγωγή μεθανόλης, η οποία στη συνέχεια μετατρέπεται σε υποκατάστατο βενζίνης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα αυτοκίνητα. Τα συνθετικά καύσιμα παράγουν λιγότερα σωματίδια και λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx).

Η Porsche αναφέρει πως τα συγκεκριμένα καύσιμα δεν είναι η ιδανική λύση για τα κέντρα των πόλεων, με τον υπεύθυνο έρευνας και εξέλιξης της εταιρίας, Michael Steiner, να δηλώνει ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα υπάρχουν στην καθημερινότητα μας για πολλά χρόνια ακόμα.

Σύμφωνα με τον Frank Walliser, επικεφαλής της Porsche Motorsport και του τμήματος GT της Porsche λέει πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα μπορούν να χρησιμοποιούν συνθετικό καύσιμο θα είναι το ίδιο καθαρά με τα ηλεκτρικά, συμπληρώνοντας πως τα συνθετικά καύσιμα παράγουν 90% λιγότερο CO2, είναι καθαρότερα, παράγουν λιγότερα σωματίδια, λιγότερα NOx και δεν έχουν υποπροϊόντα.