Η Volvo έκανε σήμερα το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο της Στοκχόλμης, καταφέρνοντας να αντλήσει 20 δισ. κορώνες (2 δισ. ευρώ), στο πλαίσιο της αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO).

Η μετοχή της σουηδικής εταιρίας βρέθηκε να ενισχύεται έως και 25% στις 67,4 κορώνες στη Στοκχόλμη, πάνω από την τιμή εισαγωγής των 53 κορώνων. Έκλεισε τις 64,91 κορώνες. Η IPO αποτιμά την εταιρεία, η οποία ανήκει στον κινεζικό όμιλο Zhejiang Geely Holding Group στα 158 δισ. κορώνες (15,91 δισ. ευρώ), ενώ με τη μετοχή να πραγματοποιεί ράλι, η κεφαλαιοποίησή της αγγίζει τα 19 δισ. ευρώ.

Η ΙΡΟ της Volvo, έρχεται να υπενθυμίσει ότι ενώ το ενδιαφέρον για τις συγκεκριμένες κινήσεις έχει ατονήσει σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2021, οι δημόσιες εγγραφές μεγάλων εταιρειών πάντα προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον.

Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Hakan Samuelsson, η δημόσια εγγραφή συνιστά μια αναγνώριση στα σχέδια της εταιρείας στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, καθώς έχει θέσει ως στόχο να γίνει η πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που θα καταστεί πλήρως ηλεκτροκίνητη. Όπως δήλωσε:

Θα ήθελα να απευθύνω ένα θερμό καλωσόρισμα σε όλους τους νέους μετόχους μας. Θα εργαστούμε σκληρά για να εκτελέσουμε το σχέδιό μας και να δημιουργήσουμε περαιτέρω αξία για όλους σας.

Το ενδιαφέρον των αγορών για να επενδύσουν στις εταιρείες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μεγαλύτερο σε σχέση με τις συμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οπότε το καλύτερο είναι να πράξουμε αυτό που έχουμε πει ότι θα κάνουμε.

Το επιτυχημένο ντεμπούτο ακολουθεί την κίνηση της Volvo να μειώσει το μέγεθος της προσφοράς της κατά 1/5 και να την τιμολογήσει στο κάτω όριο του αρχικού εύρους τιμολόγησης μετά την αντίδραση των επενδυτών στην προοπτική η Geely να έχει τη μεγάλη πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου. Τελικά η κινεζική εταιρεία συμφώνησε να περιορίσει την επιρροή της στην αυτοκινητοβιομηχανία.