Η Porsche παραδέχεται πως σκέφτεται να επιστρέψει στην Formula 1

Σχετικά άρθρα

Δεν αποτελεί μυστικό πως το VW Group εξετάζει να μπει στην Formula 1, ως κατασκευαστεί κινητήρων, όταν εισαχθούν οι νέοι κινητήρες κάποια στιγμή μέσα στο διάστημα 2025-2026. Ο γερμανικός όμιλος έχει παρευρεθεί σε διάφορες συναντήσεις με τις Audi και Porsche, αλλά για την ώρα δεν έχει παρθεί η όποια απόφαση.

Ο Thomas Laudenbach, επικεφαλής του τμήματος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Porsche, σε πρόσφατη συνέντευξή του παραδέχτηκε πως εξετάζουν την πιθανότητα να επιστρέψουν στην Formula 1.

Όπως είπε:

Δεν είναι μυστικό ότι σκεφτόμαστε την Formula 1. Δεν είναι μυστικό ότι μιλάμε με τη FIA και δεν είναι μυστικό ότι, ας πούμε, το σκεφτόμαστε σοβαρά. Αλλά δεν έχει ληφθεί ακόμη κάποια απόφαση.

Η αξία της Formula 1 από άποψη marketing και δημοσίων σχέσεων είναι αδιαμφισβήτητη. Εξετάζουμε το θέμα σοβαρά στο VW Group. Το budget cap είναι ήδη ένα πρώτο βήμα, αλλά ένα τέτοιο όριο πρέπει να επιβληθεί και για τους κινητήρες. Αυτό είναι υπό συζήτηση. Η είσοδός μας θα έχει νόημα μόνο αν υπάρξει αλλαγή των κανονισμών, ώστε όλοι να ξεκινήσουν από το ίδιο επίπεδο.

Επιπλέον θα θέλαμε να δούμε κάποια ακόμη κοινά εξαρτήματα στον κινητήρα ή περισσότερες ελευθερίες στα ηλεκτρικά συστήματα. Η Audi το εξετάζει επίσης. Τι νόημα έχει η είσοδος δύο εταιρειών; Με δύο μπορείς ίσως να γλιτώσεις κάποια χρήματα.

Αν δείτε το μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων που οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να πουλούν στο μέλλον, τότε θεωρώ πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό η Formula 1 να κάνει μια στροφή προς τον ηλεκτρισμό. Και ναι, είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορείς να κάνεις τα μονοθέσια αμιγώς ηλεκτρικά μόνο με μπαταρίες. Όλοι το γνωρίζουμε αυτό.

Πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτρική πτυχή της μονάδας ισχύος. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Ως κατασκευαστής θέλεις να δείξεις πως αυτό που κάνεις στους αγώνες έχει σχέση με ό,τι συμβαίνει στο δρόμο. Από αυτά που ξέρω, η FIA έχει κάνει τεράστια βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό θα βοηθήσει πολύ.

Ναι, πολλοί από τους παράγοντες που ανέφερα μπορεί να γίνουν πραγματικότητα. Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο, πως δεν πρέπει να περιμένουμε πολύ ακόμα γιατί θέλουμε να αγωνιστούμε το 2025 και πρέπει να ξεκινήσουμε έγκαιρα. Αν κάποιος θέλει να μπει στο σπορ ως κατασκευαστής κινητήρων, τότε πρέπει να το συνδυάσει με μια μεγάλη αλλαγή κανονισμών.

Ο Laudenbach απάντησε και στις φήμες που θέλουν την Porsche να συνεργάζεται με την Red Bull λέγοντας:

Όχι δεν έχουμε καμία επαφή με την Red Bull. Η δραστηριότητά μας στη Formula 1 πρέπει να καλύψει την κάθε λεπτομέρεια. Δεν είναι απαραίτητο να έχεις μια συνεργασία και οι επιλογές κυμαίνονται από την προμήθεια κινητήρων μέχρι την αγορά μιας ολόκληρης ομάδας.

Κάθε περίπτωση είναι σίγουρα υπό συζήτηση. Αν προσπαθήσεις να μπεις με μια δεύτερης ή τρίτης δυναμικής ομάδα, θα χρειαστείς χρόνο και χρήματα για να πετύχεις. Και αν έχεις την ευκαιρία να συνεργαστείς με μια ομάδα που είναι ήδη πρωταγωνίστρια, και αυτό θα είναι αντιστοίχως δαπανηρό.

Οι νέοι κινητήρες θα είναι πιο απλοί στον σχεδιασμό και οι συζητήσεις θέλουν την αφαίρεση της MGU-H μονάδας. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το κόστος των κινητήρων να μειωθεί και να γίνουν φθηνότεροι. Οι νέοι κινητήρες θα παραμείνουν turbo και υβριδικοί, αλλά θα κοστίζουν λιγότερο και θα καταναλώνουν πλήρως βιώσιμα καύσιμα.

Διάβασε ακόμη

Formula 1: Νέοι κινητήρες το 2025. Παραμένουν turbo και υβριδικοί

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024, FP1: Ο Stroll θέτει το ρυθμό

Μετά από απουσία 5 ετών η Formula 1 επέστρεψε επίσημα στην Κίνα και την πίστα της Σαγκάη, για ένα Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει τον πρώτο...