Ο Euro NCAP ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των νέων δοκιμών πρόσκρουσης που έκανε σε 17 νέα μοντέλα της αγοράς, με τα BMW iX, Genesis G70, Genesis GV70, Mercedes EQS, Nissan Qashqai, Skoda Fabia, Volkswagen Caddy, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Toyota Yaris Cross και Hyundai Tucson να αποσπούν 5 αστέρια ασφαλείας.

Τα FIAT 500e, MG Marvel R, Nissan Townstar και Hyundai Bayon συγκέντρωσαν 4 αστέρια, ενώ απογοήτευσαν το Dacia Spring και το ανανεωμένο Renault Zoe, αποσπώντας 1 και 0 αστέρια αντίστοιχα.

Επίσης ο Euro NCAP επαλήθευσε πέντε νέες υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις αυτοκινήτων που είχαν αξιολογηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Έτσι το Audi A6 PHEV, το Range Rover Evoque PHEV, το Mazda 2 Hybrid και το Mercedes EQB πήραν 5 αστέρια ασφαλείας.

1BMW iX

Το BMW iX συγκέντρωσε πέντε αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 91% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 87% στη προστασία παιδιών, 73% στη προστασία πεζών και 81% στα συστήματα ασφαλείας.

2Dacia Spring

Το Dacia Spring συγκέντρωσε μόλις ένα αστέρι ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 49% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 56% στη προστασία παιδιών, 39% στη προστασία πεζών και 32% στα συστήματα ασφαλείας.

O Euro NCAP αναφέρει πως η απόδοση του αυτοκινήτου στις δοκιμές πρόσκρουσης είναι εντελώς προβληματική, με υψηλό κίνδυνο για τη ζωή και τον τραυματισμό του στήθους του οδηγού και του κεφαλιού του πίσω συνοδηγού σε δοκιμές μετωπικής πρόσκρουσης, ενώ παρέχει οριακή προστασία στο στήθος σε πλευρική σύγκρουση.

Αυτές οι μέτριες επιδόσεις, σε συνδυασμό με την κακή τεχνολογία αποφυγής σύγκρουσης έχουν ως αποτέλεσμα το μοντέλο, που βασίζεται στο κινέζικο Renault City K-ZE, να αποσπάσει μόλις 1 αστέρια ασφαλείας.

3Fiat 500e

Το Fiat 500e συγκέντρωσε τέσσερα αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 76% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 80% στη προστασία παιδιών, 67% στη προστασία πεζών και 67% στα συστήματα ασφαλείας.

4Genesis G70

Το Genesis G70 συγκέντρωσε πέντε αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 89% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 87% στη προστασία παιδιών, 76% στη προστασία πεζών και 88% στα συστήματα ασφαλείας.

5Genesis GV70

Το Genesis GV70 συγκέντρωσε πέντε αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 89% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 87% στη προστασία παιδιών, 64% στη προστασία πεζών και 87% στα συστήματα ασφαλείας.

6Mercedes EQS

Η Mercedes EQS συγκέντρωσε πέντε αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 96% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 91% στη προστασία παιδιών, 76% στη προστασία πεζών και 80% στα συστήματα ασφαλείας.

7MG Marvel R

Το MG Marvel R συγκέντρωσε τέσσερα αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 80% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 75% στη προστασία παιδιών, 55% στη προστασία πεζών και 80% στα συστήματα ασφαλείας.

8Nissan Qashqai

Το Nissan Qashqai συγκέντρωσε πέντε αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 91% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 91% στη προστασία παιδιών, 70% στη προστασία πεζών και 95% στα συστήματα ασφαλείας.

9Nissan Townstar

Το Nissan Townstar συγκέντρωσε τέσσερα αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 78% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 87% στη προστασία παιδιών, 67% στη προστασία πεζών και 72% στα συστήματα ασφαλείας.

10Renault Zoe

Απογοήτευση για το ανανεωμένο Renault Zoe, αφού ο Euro NCAP το βαθμολόγησε με μηδέν αστέρια ασφαλείας, συγκεντρώνοντας 43% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 52% στη προστασία παιδιών, 41% στη προστασία πεζών και 14% στα συστήματα ασφαλείας.

Ο Euro NCAP αναφέρει πως η Renault κατά την ανανέωση του Zoe δεν πρόσθεσε επιπλέον συστήματα ασφαλείας, ενώ παράλληλα αντικατέστησε τους πλευρικούς αερόσακους με έναν λιγότερο αποτελεσματικό που προστατεύει μόνο τον θώρακα του επιβάτη, σε αντίθεση με τη pre-facelift έκδοση που ο πλευρικός αερόσακος προστάτευε και το κεφάλι.

Επίσης το Zoe δεν φέρει τεχνολογία αποφυγής σύγκρουσης στον βασικό εξοπλισμό, ούτε σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και έτσι ο οργανισμός το βαθμολόγησε με 0 αστέρια ασφαλείας.

11Volkswagen Caddy

Το Volkswagen Caddy συγκέντρωσε πέντε αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 84% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 82% στη προστασία παιδιών, 69% στη προστασία πεζών και 79% στα συστήματα ασφαλείας.

12Skoda Fabia

Το Skoda Fabia συγκέντρωσε πέντε αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 85% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 81% στη προστασία παιδιών, 70% στη προστασία πεζών και 71% στα συστήματα ασφαλείας.

13Ford Mustang Mach-E

14

Το Ford Mustang Mach-E συγκέντρωσε πέντε αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 92% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 86% στη προστασία παιδιών, 69% στη προστασία πεζών και 82% στα συστήματα ασφαλείας.

15Hyundai Bayon

16

Το Hyundai Bayon συγκέντρωσε τέσσερα αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 76% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 82% στη προστασία παιδιών, 76% στη προστασία πεζών και 67% στα συστήματα ασφαλείας.

17Hyundai Ioniq 5

18

Το Hyundai Ioniq 5 συγκέντρωσε πέντε αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 88% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 86% στη προστασία παιδιών, 63% στη προστασία πεζών και 88% στα συστήματα ασφαλείας.

19Hyundai Tucson

20

Το Hyundai Tucson συγκέντρωσε πέντε αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 86% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 87% στη προστασία παιδιών, 66% στη προστασία πεζών και 70% στα συστήματα ασφαλείας.

21Toyota Yaris Cross

Το Toyota Yaris Cross συγκέντρωσε πέντε αστέρια ασφαλείας, αφού βαθμολογήθηκε με 86% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 84% στη προστασία παιδιών, 78% στη προστασία πεζών και 81% στα συστήματα ασφαλείας.

22Ο Michael van Ratingen, γενικός γραμματέας του Euro NCAP, είπε:

Η Renault ήταν κάποτε συνώνυμο της ασφάλειας. Το Laguna ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που πήρε πέντε αστέρια, το 2001. Αλλά αυτά τα απογοητευτικά αποτελέσματα για το Zoe και το Dacia Spring δείχνουν ότι η ασφάλεια έχει πλέον γίνει παράπλευρη απώλεια στη μετάβαση του ομίλου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μόλις πριν από λίγους μήνες, η Dacia ισχυρίστηκε ότι ήταν απασχολημένη με την αυξανόμενη ασφάλεια των επιβαινόντων και ότι τα αυτοκίνητά της έχουν πάντα βελτιωμένη ασφάλεια επιβατών. Αυτό προφανώς δεν ισχύει: όχι μόνο αυτά τα αυτοκίνητα αποτυγχάνουν να προσφέρουν αξιόλογη ενεργητική ασφάλεια ως στάνταρ, αλλά η προστασία των επιβατών τους είναι επίσης χειρότερη από οποιοδήποτε όχημα που έχουμε δει εδώ και πολλά χρόνια.

Είναι κυνικό να προσφέρουμε στον καταναλωτή ένα προσιτό πράσινο αυτοκίνητο, εάν αυτό έχει υψηλότερο κίνδυνο τραυματισμού σε περίπτωση ατυχήματος. Άλλα αυτοκίνητα, όπως το Fiat 500e, που βραβεύτηκαν πρόσφατα με 5 αστέρια στο Green NCAP, δείχνουν ότι η ασφάλεια δεν χρειάζεται να θυσιαστεί για την περιβαλλοντική καθαριότητα.

Η Renault απάντησε λέγοντας πως το Zoe είναι ένα ασφαλές όχημα που πληροί όλα τα κανονιστικά πρότυπα ασφαλείας.

Αυτά τα πρότυπα εξελίσσονται διαρκώς και γίνονται όλο και πιο αυστηρά σε όλους τους τομείς, ειδικά όσον αφορά την ασφάλεια. Η Renault επομένως βελτιώνει συνεχώς τη παρεχόμενη ασφάλεια των αυτοκινήτων της προκειμένου να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς που ισχύουν όταν αυτά πωλούνται.