Μετά το Time και οι Financial Times ανακήρυξαν τον Elon Musk ως το Πρόσωπο της Χρονιάς, επαινώντας τον για το έργο που επιτέλεσε στη μεταμόρφωση της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων. Στη συνέντευξη που παραχώρησε ο Musk είπε μεταξύ άλλων:

Για αρκετό καιρό η υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία αποκαλούσε την Tesla και εμένα ανόητους και απατεώνες. Έλεγαν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα λειτουργούσαν. Υποστήριζαν ότι δεν μπορούμε να πετύχουμε την αυτονομία και τις επιδόσεις. Και ακόμα κι αν το κάναμε κανείς δεν θα τα αγόραζε. Έπεσαν έξω και αντέδρασαν όταν είδαν όταν αρχίσαμε να παίρνουμε μερίδιο αγοράς από αυτούς.

Ο Bob Lutz πρώην πρόεδρος της General Motors, ήταν ένας από τους πιο έντονους επικριτές του Musk, όντας δύσπιστος για τις πιθανότητες επιβίωσης της Tesla. Τώρα αποκαλεί την επίδραση του Musk στην αυτοκινητοβιομηχανία ως απίστευτη:

Απίστευτη, τίποτα λιγότερο από απίστευτη. Γι’ αυτό η Mercedes-Benz και η BMW τον φοβούνται τόσο πολύ.

Ο Musk λέει πως η Tesla δημιουργήθηκε από απελπισία, λέγοντας:

Είμαι πολύ ενθαρρυμένος για όσα λένε για την Tesla οι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Τουλάχιστον μιλάνε για μας. Δημιουργήσαμε την Tesla ουσιαστικά από απελπισία, όχι επειδή πιστεύαμε ότι θα ήταν επικερδής, αλλά απλώς για να δείξουμε ότι θα μπορούσε να γίνει.

Αυτό που δεν καταλαβαίνουν εκείνοι που δεν εργάζονται για μένα είναι ότι πρωτίστως είμαι μηχανικός. Πως πρόκοψαν η Tesla και η SpaceX, την ώρα που άλλες εταιρίες που έχουν πολύ περισσότερους πόρους από εμένα, δεν το κατάφεραν; Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούν να με προσλάβουν.

Όλοι έχουν τα ταλέντα τους, αυτό είναι ένα δικό μου. Δεν μπορώ να τραγουδήσω ή να χορέψω, αλλά μπορώ να κάνω αυτό.

Σύμφωνα με τον Musk, αυτή η αφοσίωση του ήταν κρίσιμη για την προσέλκυση των καλύτερων ταλέντων στην τεχνολογία και την μηχανική, ενώ παράλληλά αδιαφορεί για τον ανταγωνισμό των άλλων “μεγάλων” αυτοκινητοβιομηχανιών που στρέφονται πλέον στην ηλεκτροκίνηση. Τον απασχολούν έντονα όμως οι κινέζικες εταιρίες.

Νομίζω ότι οι άνθρωποι τείνουν να αγνοούν σε κάποιο βαθμό την πρόοδο που σημειώνει η Κίνα. Είναι απίστευτο. Η κινεζική έφοδος είναι παρόμοια με το κύμα των ιαπωνικών εισαγωγών αυτοκινήτων που συνέβη στις δεκαετίες του 1980 και του 1990.

Το εργασιακό ήθος και ο τεράστιος αριθμός των σκληρά εργαζόμενων, έξυπνων ανθρώπων στην Κίνα είναι άξια θαυμασμού. Είναι εκπληκτικό αλλά και ελαφρώς τρομακτικό. Και πρόκειται να καταφέρουν πολλά πράγματα.

Στις σχετικές ειδήσεις ο Elon Musk πούλησε επιπλέον 934.091 μετοχές της Tesla, αξίας 906,49 εκατ. δολαρίων, ασκώντας παράλληλα δικαιώματα προαίρεσης για την αγορά 2,13 εκατ. μετοχών στην τιμή των 6,24 δολαρίων ανά μετοχή, που του χορηγήθηκαν μέσω του πακέτου αποζημίωσης που έχει με την Tesla.

Τέλος ο Musk έγραψε στο Twitter πως η Tesla θα επενδύσει περισσότερα από 10 δισ. δολάρια σε βάθος χρόνου στο νέο της εργοστάσιο στο Τέξας, δημιουργώντας τουλάχιστον 20 χιλιάδες άμεσες και 100 χιλιάδες έμμεσες θέσεις εργασίας.