Οι μπαταρίες στερεού τύπου θα φέρουν την επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία, αφού υπόσχονται ταχύτερους χρόνους φόρτισης, μικρότερο μέγεθος, μικρότερο βάρος, μεγαλύτερη ασφάλεια και πενταπλάσια αυτονομία. Αυτού του τύπου οι μπαταρίες, αντί για υγρό ηλεκτρολύτη, που χρησιμοποιούν οι μπαταρίες νικελίου-υδριδίου και ιόντων-λιθίου, διαθέτουν έναν στερεό κεραμικό ή πολυμερή ηλεκτρολύτη.

Οι περισσότερες μπαταρίες ιόντων-λιθίου χρειάζονται 20 με 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή, για να γεμίσουν στο 80%. Η Toyota θέλει με τις νέες μπαταρίες να μειώσει τον χρόνο φόρτισης σε όσο χρόνο διαρκεί η πλήρωση του ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ θέλει οι μπαταρίες αυτές να διατηρούν το 90% της ενεργειακής τους απόδοσης για διάστημα 30 ετών.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια της φετινής CES, ο επικεφαλής επιστήμονας και επικεφαλής του ερευνητικού ινστιτούτου της Toyota, Gill Pratt, επιβεβαίωσε ότι το πρώτο Toyota με μπαταρία στερεάς κατάστασης απέχει 2 με 3 χρόνια για να βγει στην παραγωγή, καθώς η ανάπτυξη προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Ωστόσο, αυτό δεν θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, αλλά υβριδικό, κάτι που μας κάνει να υποθέσουμε ότι θα είναι η επόμενη γενιά του Prius.

Συνεχίζοντας, ο Pratt έδωσε την εξήγηση του γιατί η Toyota δίνει προτεραιότητα στα υβριδικά εις βάρος των αμιγώς ηλεκτρικών. Αρχικά, ο Pratt παραδέχεται ότι μια τέτοια κίνηση φαίνεται “λίγο αδιανόητη” με την πρώτη ματιά, αλλά ανέφερε ότι έχοντας ως δεδομένο ότι η τρέχουσα παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθεί να είναι σημαντικά πιο ακριβή σε σχέση με τα αντίστοιχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η τοποθέτηση μπαταριών στερεάς κατάστασης σε ένα EV θα καθιστούσε το όχημα ακόμη πιο ακριβό.

Το κόστος των solid-state μπαταριών είναι πιθανό ότι θα μειωθεί από τώρα έως το 2025, αλλά δεν θα είναι αρκετό για να βγει στην αγορά ένα προσιτό ηλεκτρικό με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Για αυτόν τον λόγο, τα πρώτα αυτοκίνητα που θα καταργήσουν τις μπαταρίες ιόντων λιθίου στην Toyota και θα εφαρμόσουν την πολλά υποσχόμενη τεχνολογία πρώτα θα είναι τα υβριδικά, καθώς οι μπαταρίες τους είναι μικρότερες και επομένως δεν έχουν τόσο μεγάλο αντίκτυπο στην τιμή.

Η εταιρεία βλέπει επίσης τα υβριδικά ως ένα είδος δοκιμαστικής βάσης για μπαταρίες στερεάς κατάστασης, καθώς ο Pratt εξηγεί ότι οι κύκλοι φόρτισης και εκφόρτισης είναι πιο έντονοι, τονίζοντας ότι τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν μια “σκληρότερη δοκιμή” για αυτές τις μπαταρίες. Κλείνοντας, ο Pratt θεωρεί αναπόφευκτο ότι οι solid-state μπαταρίες θα τοποθετηθούν στα ηλεκτρικά οχήματα, μόλις μειωθεί αρκετά το κόστος των πρώτων υλών τους.