Νέα μέθοδος κατασκευής carbon μερών υπόσχεται φθηνότερη και πιο πράσινη παραγωγή

Σχετικά άρθρα

H χρήση του carbon έχει αποδείξει εδώ και σχεδόν τέσσερις δεκαετίες τα θαυματουργά αποτελέσματα της, τόσο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όσο και στα αυτοκίνητα επιδόσεων. Ωστόσο, η παραγωγή ενός ανταλλακτικού από το “μαγικό” αυτό υλικό, εξακολουθεί να είναι δραματικά πιο ακριβή από ένα αντίστοιχο εξάρτημα φτιαγμένο από αλουμίνιο ή χάλυβα, ενώ και ο χρόνος που απαιτείται είναι μεγαλύτερος.

Για την παραγωγή ενός ανταλλακτικού από ανθρακονήματα απαιτείται πρώτα να κατασκευαστεί μια μήτρα από πολυμερή υλικά. Έπειτα τοποθετούνται σε αυτήν τα pre-preg (προεμποτισμενα) φύλα carbon, και ανάλογα τη χρήση του ανταλλακτικού, επιλέγονται ο αριθμός των στρωμάτων carbon που θα τοποθετηθούν το ένα πάνω στο άλλο, όπως επίσης η πλέξη και η κατεύθυνση των ινών.

Τέλος, η μήτρα μαζί με το carbon υλικό τοποθετείται σε έναν ειδικό φούρνο (autoclave), που “ψήνει” το υλικό για ώρες σε περίπου 200 βαθμούς Κελσίου. Παράλληλα, δημιουργείται και κενό αέρος (vacuum), με αποτέλεσμα να ασκείται στα φύλλα carbon πίεση, για καλύτερη ενσωμάτωση. Αυτή η διαδικασία απαιτεί πολύ χρόνο και ενέργεια, καθώς ένα κύκλος ψησίματος διαρκεί συνήθως από δύο έως έξι ώρες, ενώ ανάλογα του τι θέλεις να κατασκευάσεις, ένα υλικό μπορεί να χρειαστεί και οκτώ κύκλους.

Παρά τη σημαντική εξέλιξη στην κατασκευή carbon μερών, καμία προσπάθεια μέχρι στιγμής δεν έχει οδηγήσει σε αξιοσημείωτες βελτιώσεις για την ενέργεια ή τον χρόνο που απαιτείται για τη δημιουργία εξαρτημάτων από ανθρακονήματα. Φαίνεται, όμως, ότι η εταιρία Retrac έχει κάτι ενδιαφέρον και καινοτόμο να επιδείξει, καθώς αναφέρει ότι η νέα μέθοδος της θα μειώσει δραστικά τον συνολικό χρόνο και τις ενεργειακές απαιτήσεις που απαιτούνται για τη δημιουργία carbon εξαρτημάτων.

H Retrac έχει έδρα το Swindon της Αγγλίας και αποτελεί προμηθευτή της F1, με μεγάλη εμπειρία στα συνθετικά υλικά και το carbon. Σύμφωνα με την εν λόγω εταιρία, χρησιμοποιεί μια νέα διαδικασία για τη χύτευση των carbon μερών, που γίνεται με συμπίεση. Η δημιουργία ξεκινά με την προσθήκη ενός ξηρού στρώματος στο καλούπι, και στη συνέχεια τοποθετείται προαναμεμιγμένη ρητίνη. Ακολουθεί η συμπίεση και η θέρμανση του καλουπιού, κάτι που περιορίζει τα στάδια κατασκευής, σε σχέση με τα pre-preg φύλλα carbon

Ο διευθύνων σύμβουλος της Retrac, Dan Walmsley, αναφέρει ότι στη συνέχεια η νέα τους διαδικασία κατασκευής χρησιμοποιεί μια πρέσα 60 τόνων, η οποία αντικαθιστά το autoclave. Η πρέσα δεν είναι υδραυλική, αλλά χρησιμοποιεί ηλεκτρικούς σερβομηχανισμούς, με την βρετανική εταιρία να λέει ότι η πρέσα έχει ακρίβεια χιλιοστού.

Για παράδειγμα, ο Walmsley ανέφερε ότι ένα μέρος αμαξώματος ενός αυτοκινήτου μπορεί να ολοκληρωθεί σε μόλις τέσσερα λεπτά, ενώ με τον παραδοσιακό τρόπο η ελάχιστη διάρκεια παραγωγής του ίδιου στοιχείου απαιτεί τουλάχιστον 360 λεπτά. Επιπλέον, οι σερβομηχανισμοί της πρέσας καταναλώνουν ενέργεια μόνο όταν κλείνει η πρέσα, ενώ οι υδραυλικές πρέσες καταναλώνουν ενέργεια σε ολόκληρο τον κύκλο συμπίεσης.

Τέλος, η Retrac αναφέρει ότι η εταιρία του είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει ίνες φυτικής προέλευσης και ανακυκλωμένων ανθρακονημάτων, μαζί με βιολογικές ρητίνες.

Πηγήjust-auto

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...