Και όμως αυτό δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, προκαλώντας ομολογουμένως αντιδράσεις, προτάσσοντας ως κύριο επιχείρημα πως οι φτωχοί δεν έχουν αυτοκίνητο, οπότε μια μείωση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα θα ευνοούσε τους “πιο πλούσιους”.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Σκυλακάκης στο ραδιόφωνο Παραπολιτικά 90,1, ρωτήθηκε εάν θα ήταν δυνατή προσωρινή μείωση του φόρου στα καύσιμα. Όπως είπε, “ο φόρος αυτός είναι ένας αντιστρόφως προοδευτικός φόρος που αν θα μειωθεί θα ωφεληθούν οι πιο πλούσιοι”.

1Συγκεκριμένα είπε:

Τα καύσιμα δεν έχουν αυξηθεί με τον ίδιο τρόπο που έχει αυξηθεί το φυσικό αέριο, τα καύσιμα έχουν επανέλθει περίπου στο 2019 ή λίγο παραπάνω. Είναι τιμές που τις είχαμε ξανά το 2012-2013 και είναι μια τιμή που είναι περίπου 7-10% πάνω από την τιμή του 2019 και κατά τη γνώμη μου είναι προσωρινή γιατί και αυτό οφείλεται στην ιστορία της Ουκρανίας.

Το κυριότερο όμως είναι ότι ο φόρος στα καύσιμα είναι ένας αντιστρόφως προοδευτικός φόρος. Η μείωση του θα ήταν ένας αντίστροφος φόρος δηλαδή τα πιο φτωχά νοικοκυριά τα καύσιμα τα χρησιμοποιούν πολύ πιο λίγο γιατί δεν έχουν αυτοκίνητο.

Ο βαρύς φόρος στα καύσιμα είναι στη βενζίνη, και είναι τεράστιος φόρος, αλλά τα φτωχά νοικοκυριά δεν έχουν αυτοκίνητο. Το μεγαλύτερο κομμάτι των συνταξιούχων, πάρα πολλοί άνεργοι κτλ δεν έχουν επίσης.

Αυτοί δε που έχουν δύο ή τρία αυτοκίνητα, που δεν τους λες και τους φτωχούς της κοινωνίας, θα ωφεληθούν περισσότερο. Οπότε να κάνουμε μια μείωση φόρου που θα ωφελεί κατά κύριο λόγο τους πιο πλούσιους και θα αφήνει απροστάτευτους τελείως τους φτωχότερους φαίνεται παράλογο, ιδίως όταν έχουμε κάνει διπλασιασμό του επιδόματος θέρμανσης, οπότε καλύπτουμε το θέμα των καυσίμων θέρμανσης και είναι αυτό που καίει και θα καίει τα νοικοκυριά για ένα ακόμη δίμηνο-τρίμηνο. Μετά θα περάσει ο Μάρτης, ο παλουκογδάρτης, θα έρθει ο Απρίλιος και θα μπορέσουμε να επανέλθουμε ελπίζω σε κάποια καλύτερη κατάσταση.