Πριν ένα χρόνο, η BMW Classic ανακατασκεύασε πλήρως την μοναδική M8 Ε31 Prototype, με την μεγαλύτερη πρόκληση να ήταν η αντικατάσταση του αγωνιστικού ρεζερβουάρ καυσίμου, το οποίο είναι κατασκευασμένο από καουτσούκ, καθώς η εσωτερική επένδυση αφρού είχε αποσυντεθεί με το πέρασμα των ετών.

Στο video θα δεις το μοναδικό πρωτότυπο στο Amelia Concours d’Elegance 2022, με εκπρόσωπο της BMW να παρουσιάζει όλες τις λεπτομέρειες του. Η BMW M8 Prototype (E31) είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πολυτιμότερα πρωτότυπα αυτοκίνητα στο χαρτοφυλάκιο της BMW, καθώς δεν είναι μόνο ένα ανεκτίμητο πρωτότυπο, αλλά και ένα από τα καλύτερα επιτεύγματα μηχανικής της γερμανικής εταιρίας.

Η M8 Ε31 Prototype δημιουργήθηκε από μια ομάδα μηχανικών του τμήματος M της BMW στις αρχές της δεκαετίας του 1990 με στόχο τη δημιουργία ενός εξαιρετικά γρήγορου αυτοκίνητου που θα μπορούσε να σταθεί επάξια δίπλα από τα supercars της εποχής.

Ωστόσο η διοίκηση αποφάσισε να μην το περάσει στη παραγωγή, αφού έκρινε πως ήταν πολύ ακριβό, με την BMW να μην παρουσιάζει τότε το πρωτότυπο, διατηρώντας το κρυμμένο στα υπόγειά της, μέχρι το 2010, όπου και το παρουσίασε κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης.

Κάτω από το καπό του συναντάμε έναν μοναδικό V12 κινητήρα με διπλούς εκκεντροφόρους, χωρητικότητας 6.000 κ.εκ και απόδοσης 640 ίππων, εντυπωσιακό νούμερο για την εποχή. Απλά να σημειώσω πως τότε, η πιο ισχυρή έκδοση της 8-Series, η 850 CSi απέδιδε 381 άλογα.

Ο κινητήρας τοποθετήθηκε όσο γινόταν πιο πίσω και χαμηλά στο πλαίσιο προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή ισορροπία βάρους. Διαθέτει λίπανση ξηρού κάρτερ, με το δοχείο λαδιού να είναι τοποθετημένο στον χώρο αποσκευών, ενώ οι γραμμές λαδιού διατρέχουν την οροφή επειδή δεν υπήρχε αρκετός χώρος στον χώρο του κινητήρα.

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Από οτι γνωρίζω, αρχικά η 850 CSi προοριζόταν για Μ μοντέλο, αλλά τελικά δεν έγινε επίσημα ποτέ και θεωρούταν εκείνη την εποχή ως η άτυπη Μ8. Δεν ονομάστηκε ποτέ έτσι γιατί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν πάρα πολύ βαρύ λόγω V12 κινητήρα αλλά και των πολλών τεχνολογιών που είχε για την εποχή του, σε μηχανοστάσιο και εντός καμπίνας. Το είχαν αναγνωρίσει και οι υπεύθυνοι της BMW, οτι βγήκε με παραπανίσιο βάρος από οτι θα ήθελαν αρχικά. Ουσιαστικά η 850 ήταν ένα αρκετά προηγμένο τεχνολογικά, δυνατό σπορ και σχετικά κυριλέ ταυτόχρονα GT Coupe. Και έτσι δεν δικαιολογούσε απόλυτα τον Μ χαρακτηρισμό. Τουλάχιστον για τα δεδομένα της τότε εποχής..

    Τώρα όσον αφορά τα 640 άλογα της Μ8 Prototype, υποθέτω οτι δεν ήταν και πολύ δύσκολο να προκύψουν, μιας και το συγκεκριμένο V12 μοτέρ της 850 CSi είναι το ίδιο που δόθηκε στην McLaren F1 και στην 850 CSi ήταν ουσιαστικά detuned στα 380 άλογα. Οπότε όσον αφορά την Μ8 Prototype και 640 άλογα της, ήταν ένα φυσικό επακόλουθο των τεράστιων δυνατοτήτων του συγκεκριμένου κινητήρα. Πόσο υπέροχο θα ήταν πάντως να έβγαινε επίσημα η έκδοση της Μ8 με τα 640 άλογα..

Comments are closed.