O Mattia Binotto σε δηλώσεις του είπε πως η ομάδα του δεν έχει απαντήσεις για τα προβλήματα αξιοπιστίας που έπληξαν τόσο τον Charles Leclerc όσο και τον Carlos Sainz κατά τη διάρκεια του Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τόσο ο Kevin Magnussen της Haas εγκατέλειψε λόγω βλάβης στον κινητήρα της Ferrari στο μονοθέσιο του, όσο και ο Zhou Guanyu της Alfa Romeo.

1

Πρέπει να αναλύσουμε και να κατανοήσουμε τα προβλήματα. Τα δύο μας αυτοκίνητα αντιμετώπισαν διαφορετικά προβλήματα, με το μονοθέσιο του Carlos να έχει πρόβλημα στο υδραυλικό σύστημα.

Στο μονοθέσιο του Charles υπήρξε ένα διαφορετικό πρόβλημα που σίγουρα σχετίζεται με τον κινητήρα. Νομίζω πως ήταν αρκετά προφανές λόγω του καπνού. Είναι κάτι που είχαμε στο παρελθόν; Δεν νομίζω, αλλά ίσως ναι. Παράλληλα εξετάζουμε επίσης τι συνέβη με τα μονοθέσια που δίνουμε κινητήρες στις ομάδες τους.

Αλλά δεν νομίζω πως μόνο με τα δεδομένα της τηλεμετρίας μπορούμε να έχουμε ξεκάθαρη απάντηση στο πρόβλημα. Οι κινητήρες θα σταλούν πίσω στο Μαρανέλο, θα αποσυναρμολογηθούν και θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τι πήγε λάθος για να το διορθώσουμε το συντομότερο δυνατό. Είμαι σίγουρος ότι θα βρούμε, ως ομάδα, μια λύση. Αυτή η ομάδα έχει αποδείξει ότι είναι ικανή να αντιμετωπίζει τα προβλήματα.

Είναι κάτι που εξαρτάται από την ποιότητα, την αξιοπιστία, οτιδήποτε άλλο, τη χρήση; Δεν ξέρω ακόμα. Αλλά νομίζω ότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όταν έχεις τόσα προβλήματα αξιοπιστίας, υπάρχει μια ανησυχία.

Γνωρίζω ότι όσον αφορά την προσπάθεια απόδοσης, στον επανασχεδιασμό της μονάδας ισχύος κάναμε μια φανταστική δουλειά. Κάναμε μια τεράστια προσπάθεια τον χειμώνα να αναβαθμίσουμε τη μονάδα ισχύος. Αλλά αυτό σημαίνει επίσης ότι συνολικά, όσον αφορά το προϊόν, υπάρχει ακόμα πολύ λίγη εμπειρία και σίγουρα νομίζω ότι όσον αφορά την αξιοπιστία, εξακολουθεί να υπάρχει πρόοδος που απαιτείται.

Δεν εκπλήσσομαι από τα προβλήματα που εμφανίζονται, αλλά σίγουρα ανησυχώ και είμαι κάπως απογοητευμένος, επειδή πιστεύω ότι είναι κάτι που πρέπει να προσπαθήσουμε να διορθώσουμε και δεν το κάναμε ακόμα.

Δεν μπορώ να κατηγορήσω την ομάδα όμως, γιατί γνωρίζω την προσπάθεια που έχει κάνει για να αντιμετωπίσει την απόδοση σε σχέση με το παρελθόν. Ξέρω ότι είναι ένα μακρύ ταξίδι και δεν ενθουσιαστήκαμε στην αρχή της σεζόν. Πρέπει οπωσδήποτε να διορθώσουμε το πρόβλημα, να κάνουμε τη μονάδα ισχύος μας ισχυρότερη για το μέλλον.

Όπως είπα είναι ένα ταξίδι στο οποίο βρισκόμαστε, και υπάρχει ακόμη ένα βήμα που απαιτείται αυτή τη στιγμή. Νομίζω ότι ως ομάδα και πάλι θα παραμείνουμε ενωμένοι, θα δουλέψουμε σκληρά. Έχουμε καταφέρει να κάνουμε μια σωστή δουλειά μέχρι στιγμής, ξέρουμε ότι η δουλειά δεν έχει τελειώσει, αλλά θα την κάνουμε.

2

Επιπλέον ο Binotto είπε πως προτιμά να έχει ένα γρήγορο αναξιόπιστο μονοθέσιο, παρά αυτό να είναι αργό και αξιόπιστο, ενώ παραδέχτηκε πως η μεγαλύτερη ανησυχία της Ferrari είναι ότι δεν έχει βρει ακόμη μια οριστική λύση στα αίτια των συνεχιζόμενων προβλημάτων αξιοπιστίας της μονάδας ισχύος της.

Θα προτιμούσα να έχω καλή απόδοση και να προσπαθήσω να διορθώσω την αξιοπιστία παρά το αντίστροφο. Είναι μια ανησυχία. Είναι ακόμη πιο ανησυχητικό γιατί δεν έχω την απάντηση και θα ήθελα να έχω μια [απάντηση] αυτή τη στιγμή και να ξέρω ποιο είναι το πρόβλημα.

Μόνο το γεγονός ότι θα χρειαστεί να τοποθετήσουμε έναν άλλο νέο κινητήρα είναι μειονέκτημα, αφού είναι πολύ νωρίς στη σεζόν. Μερικές φορές τα προβλήματα που μπορεί να έχεις δεν μπορούν να λυθούν με μια σύντομη λύση. Επομένως, δεν ξέρω ποια θα είναι η στρατηγική που πρέπει να υιοθετήσουμε. Πρέπει να χρησιμοποιούμε τον κινητήρα για λιγότερα χιλιόμετρα; Να κάνουμε διαφορετικό τύπο χρήσης ή να βρούμε μια σύντομη λύση γιατί ό,τι και να έχει συμβεί, είναι πραγματικά μια σύντομη λύση.

Νομίζω πως θα καταλάβουμε τις επόμενες μέρες τι πήγε στραβά και ελπίζω ότι θα έχουμε μια πιο ξεκάθαρη απάντηση μέχρι να πάμε στον Καναδά.

Ο Binotto απαντώντας στην ερώτηση για το κατά πόσο η Ferrari έκανε τις σωστές στρατηγικές επιλογές πριν από την αστοχία του κινητήρα του Leclerc, είπε πως ο ίδιος πιστεύει πως η ομάδα πήρε τις σωστές αποφάσεις μιας και ο Leclerc θα μπορούσε να πάρει τη νίκη στο Αζερμπαϊτζάν, λόγω της μικρής φθοράς των σκληρών ελαστικών της Pirelli.

3

Ο Charles Leclerc από τη μεριά του δήλωσε μπερδεμένος, γιατί δεν καταλαβαίνει πως η αξιοπιστία της Ferrari έχει καταρρεύσει σε σχέση με την αρχή της σεζόν, όπου η ιταλική ομάδα είχε κερδίσει τους πρώτους δύο από τους τρεις αγώνες. Ο Leclerc που εγκατέλειψε στο Ισπανικό GP λόγω προβλήματος στον κινητήρα, εκεί όπου έχασε μια σίγουρη νίκη, βλέπει πλέον την διαφορά από τον Max Verstappen να έχει αυξηθεί στους 34 βαθμούς, ενώ έχει πέσει τρίτος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος των οδηγών πίσω και από τον Sergio Perez.

Ο Μονεγάσκος είπε πως ο πόνος της εγκατάλειψης στο Αζερμπαϊτζάν ήταν δύσκολο να γίνει αποδεκτός, λέγοντας:

Ήμασταν γρήγοροι και δεν είχαμε ιδιαίτερα μεγάλα προβλήματα στο πρώτο μέρος της σεζόν. Τώρα, φαίνεται ότι έχουμε λίγο περισσότερα σε σχέση με την αρχή της σεζόν, αλλά δεν αλλάξαμε τίποτα. Αν μη τι άλλο, κάναμε το πράγμα καλύτερο. Οπότε είναι δύσκολο να το καταλάβουμε προς το παρόν. Θα πρέπει προφανώς να το αναλύσουμε. Δεν έχω την πλήρη εικόνα του τι συνέβη σήμερα.

Ο Leclerc προέτρεψε την Ferrari να προσπαθήσει να βρει τι ακριβώς πήγε στραβά τις τελευταίες εβδομάδες ώστε να διασφαλίσει πως δεν θα έχει άλλες εγκαταλείψεις στο μέλλον λόγω μηχανικών προβλημάτων:

Πονάει η εγκατάλειψη. Πρέπει πραγματικά να εξετάσουμε τι πήγε στραβά για να μην συμβεί ξανά. Δεν βρίσκω πραγματικά τις κατάλληλες λέξεις για να το περιγράψω. Είναι πολύ, πολύ απογοητευτικό. Πρέπει πραγματικά να το εξετάσουμε.