Μειώνονται οι χρόνοι παράδοσης αλλά μειώνεται και η ζήτηση

Σχετικά άρθρα

Για αναμενόμενη μείωση της ζήτησης νέων αυτοκινήτων εξαιτίας της αύξησης του πληθωρισμού, των υψηλότερων επιτοκίων, του κόστους της ενέργειας αλλά και των ακριβότερων υλικών, κάνουν λόγο οι ειδικοί του κλάδου.

Σε λίγους μήνες οι δυσκολίες στις αλυσίδες εφοδιασμού δεν θα αποτελούν πλέον πρόβλημα για τους κατασκευαστές, αλλά θα είναι σημαντικά μειωμένη η διάθεση των πελατών να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο, αναφέρει στη μηνιαία έκθεσή του το Κέντρο Ερευνών για την Αυτοκίνηση (CAR), στο Ντούιζμπουργκ της Γερμανίας.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής εμπειρογνώμονα Φέρντιναντ Ντουντενχέφερ, πρώτον ο υψηλός πληθωρισμός, δεύτερον το ενεργειακό κόστος και τρίτον η σχεδιαζόμενη μείωση των κρατικών επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αναμένεται να οδηγήσουν αναπόφευκτα σε περιορισμό της ζήτησης.

Όπως επισημαίνει το Κέντρο Ερευνών για την Αυτοκίνηση, τον Μάιο και τον Ιούνιο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατασκεύασε 21% περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ έχουν ήδη μειωθεί σημαντικά οι χρόνοι παράδοσης των παραγγελιών.

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σχεδόν κανένα κίνητρο για αγορά,

τονίζεται στην έκθεση και, όπως αναφέρεται, το επόμενο διάστημα αναμένονται και αυξήσεις στις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κυρίως λόγω της αύξησης του κόστους του νικελίου και του λιθίου που χρειάζονται για τις μπαταρίες.

Διάβασε ακόμη

Η Γερμανία μειώνει τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών και τις καταργεί για plug-in υβριδικά

Γενικά, οι καταναλωτές διστάζουν να προχωρήσουν στην αγορά νέου αυτοκινήτου λόγω των υψηλότερων τιμών τους, αλλά και επειδή θέλουν να διατηρήσουν τα χρήματά τους για άλλες, πιο βασικές ανάγκες. Οι προοπτικές για το μεγαλύτερο μέρος του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι δυσοίωνες, μιας και τα βιβλία παραγγελιών δεν γεμίζουν. Όπως ανέφεραν στελέχη της αγοράς, αυτό συμβαίνει ακόμη και με την παραγωγή να είναι μειωμένη σε σχέση με το συνηθισμένο και τις παραδόσεις να είναι πολύ χαμηλότερες σε σχέση πέρυσι.

Ο CEO της BMW, Oliver Zipse, είπε χθες κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων 2ου τριμήνου:

Οι νέες παραγγελίες μειώνονται, ιδιαίτερα την Ευρώπη. Η

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προστάτευαν μέχρι τώρα τα περιθώρια κέρδους αυξάνοντας τις τιμές, αλλά η απότομη αύξηση του πληθωρισμού στη Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική θα μπορούσε να καταστήσει πιο δύσκολη τη μετακύλιση του αυξανόμενου κόστους.

Η ζήτηση μειώνεται“, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, Arno Antlitz, αν και είπε ότι τα βιβλία παραγγελιών εξακολουθούν να είναι γεμάτα για τους επόμενους μήνες. “Τα προειδοποιητικά σημάδια είναι για την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, λιγότερο για την περιοχή της Κίνας“, είπε.

Ο πληθωρισμός στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες εκτοξεύτηκε στα ύψη τους τελευταίους μήνες με τις κεντρικές τράπεζες να προειδοποιούν ότι η κορύφωση μπορεί να είναι μήνες μακριά, οδηγώντας το καταναλωτικό και επιχειρηματικό κλίμα να πέφτει κατακόρυφα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Βέλγιο: “Μεθυσμένος” οδηγός απέδειξε ότι το σώμα του παράγει αλκοόλ

Ένας 40χρονος Βέλγος που είχε παραπεμφθεί σε δικαστήριο της Μπριζ επειδή συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος καθ’ υποτροπή, απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες αφού απέδειξε...

Ξεκινούν και πάλι τα έργα για το Flyover. Απορρίφθηκε η αίτηση αναστολής

Ξεκινούν και πάλι τα έργα κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχαν καταθέσει...

Με πρόσθετες αποζημιώσεις προς τους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο

Με πρόσθετες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα, οι οποίες προκαλούνται και από τους αργούς χρόνους...