Απεβίωσε σε ηλικία 83 ετών, ο Nicola Materazzi, “πατέρας” της Ferrari F40

Σχετικά άρθρα

Ο Nicola Materazzi, ένας θρυλικός μηχανολόγος μηχανικός που σχεδίασε εμβληματικά μοντέλα όπως την Ferrari F40 και την 288 GTO, καθώς και τη Bugatti EB110, πέθανε χθες σε ηλικία 83 ετών. Γεννημένος στις 28 Ιανουαρίου του 1939, ο Ιταλός εργάστηκε για σχεδόν 40 χρόνια σε κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, έχοντας βάλει την υπογραφή του σε μερικά από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα του πλανήτη.

Το 1961, κατασκεύασε το πρώτο του καρτ σε ηλικία 22 ετών και παρακολούθησε ως θεατής τον πρώτο του αγώνα στο Targa Florio το 1966, όπου επηρεάστηκε από αυτοκίνητα όπως η Porsche 904 και η Ferrari Dino.

Με καταγωγή από το Caselle, στην επαρχία του Σαλέρνο, αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Federico II της Νάπολης το 1968 ως μηχανολόγος μηχανικός και άρχισε αμέσως να εργάζεται για τη Lancia. Για την Τορινέζικη φίρμα εργάστηκε πάνω στον σχεδιασμό της Stratos πριν μετακομίσει στην Abarth το 1978 για να σχεδιάσει από λευκό χαρτί το μονοθέσιο της Formula FIAT Abarth.

Στη συνέχεια πέρασε για ένα μικρό διάστημα από την Osella, ενώ το 1979 προσλήφθηκε από τη Ferrari. Εκεί, αρχικά ανέλαβε την εξέλιξη των turbo κινητήρων του αγωνιστικού της τμήματος, παίζοντας σημαίνοντα ρόλο στην turbo εποχή της Ferrari στη Formula 1. Σύντομα, ο Ιταλός -ο οποίος επιλέχθηκε προσωπικά από τον Enzo Ferrari- ασχολήθηκε με τη σχεδίαση των κινητήρων για τα αυτοκίνητα παραγωγής, όπως την 328 Turbo, την 288 GTO και την Testarossa.

Ωστόσο, το προσωνύμιο του Materazzi ήταν “Mr F40” ή “ο πατέρας της F40” για την τεράστια συνεισφορά του στην εξέλιξη του θρυλικού μοντέλου, που σημάδεψε όχι μόνον την πορεία του ίδιου, αλλά και της Ferrari. Ο Materazzi σχεδίασε όχι μόνο τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων του θρυλικού supercar, αλλά και το αμάξωμα, συνεργαζόμενος στενά με τους Aldo Brovarone και Leonardo Fioravanti της Pininfarina.

Τον Αύγουστο του 1987, ο Enzo Ferrari θέλησε να αναβαθμίσει τον Ιταλό μηχανικό σε επικεφαλής για την εξέλιξη των αυτοκινήτων παραγωγής της Ferrari, αλλά η “μαμά” FIAT δεν συμφώνησε, επιβάλλοντας την άποψη της, αναγκάζοντας τον Materazzi να αποχωρήσει, αναζητώντας την τύχη του αρχικώς στο αγωνιστικό τμήμα της Cagiva και στη συνέχεια στην Bugatti, πριν καταλήξει στη Laverda. Όντας στην Bugatti, ολοκλήρωσε την εξέλιξη της EB110, ένα ακόμα θρυλικό μοντέλο από τις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Η σχεδιαστική του Ιταλού συνοψίζεται σε μια φράση που του άρεσε να επαναλαμβάνει συχνά:

Αν τα σπορ αυτοκίνητα δεν κατασκευάζονται με πάθος και με την επιθυμία να πετύχουν αυτό που μπορούν, δεν είναι σπορ αλλά εμπορικά αυτοκίνητα.

Το τελευταίο του project ήταν το Edonis της B Engineering, όπου ο Materazzi κατείχε τη θέση του τεχνικού διευθυντή της εταιρίας, ενώ ήταν ο αρχιμηχανικός για την εξέλιξη του μοντέλου, το οποίο είχε σχεδιαστεί από τον Marc Deschamps.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Βέλγιο: “Μεθυσμένος” οδηγός απέδειξε ότι το σώμα του παράγει αλκοόλ

Ένας 40χρονος Βέλγος που είχε παραπεμφθεί σε δικαστήριο της Μπριζ επειδή συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος καθ’ υποτροπή, απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες αφού απέδειξε...

Υπάλληλος τράκαρε μια Ferrari F40

Ένας 24χρονος Γερμανός υπάλληλος της αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Mechatronik, είχε την ατυχία να τρακάρει μια Ferrari F40 ενώ την οδηγούσε για να την πάει να...

Ένα Lucid Air κάηκε ολοσχερώς μετά από πρόσκρουση σε στύλο στη Βαρσοβία

Το περιστατικό συνέβη στη διασταύρωση των οδών Aleja Niepodległosci και Antoniego Madalinskiego στην πρωτεύουσα της Πολωνίας, το πρωί της 19ης Απριλίου, όπου πληροφορίες από...