Τον περασμένο Ιανουάριο η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi παρουσίασε το πλάνο της για την ηλεκτρική της μετάβαση, επενδύοντας περισσότερα από 23 δισ. ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία, έτσι ώστε έως το 2030, οι τρεις εταιρίες να αναπτύξουν από κοινού και να βγάλουν στην αγορά 35 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με την γαλλοιαπωνική συμμαχία να θέλει να καταστεί ουδέτερη από άνθρακα έως το 2050.
Ανανέωση
Πριν τη μετάβαση σε στόλους αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, οι εταιρίες θα στηρίξουν τα plug-in υβριδικά σύνολα, με την Mitsubishia να έχει προγραμματίσει την κυκλοφορία δύο νέων μοντέλων στην Ευρώπη.
Το ένα εξ’αυτών θα είναι το νέο Colt και το δεύτερο θα είναι το νέο ASX. Το δεύτερο θα βασίζεται στο Renault Captur, κάτι που σημαίνει πως οι διαστάσεις της νέας γενιάς του ιαπωνικού μοντέλου θα είναι μικρότερες από αυτές της προηγούμενης, με την παραγωγή του γίνεται από τη γαλλική εταιρία στο εργοστάσιο του Valladolid στην Ισπανία.
Στις αρχές του καλοκαιριού, η ιαπωνική εταιρία έδωσε στη δημοσιότητα την πρώτη teaser φωτογραφία αυτού, και σήμερα μαθαίνουμε ότι τα αποκαλυπτήρια του SUV της Mitsubishi θα πραγματοποιηθούν στις 20 Σεπτεμβρίου. Η γερμανική θυγατρική της Mitsubishi έχει αναλάβει να οργανώσει την εκδήλωση της παρουσίασης, ενόψει της κυκλοφορίας στην αγορά της Ευρώπης, που έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2023.
Σχεδιαστικά θα ακολουθεί τη φιλοσοφία των Eclipse Cross και Outlander, υιοθετώντας τη σχεδιαστική γλώσσα Dynamic Shield. Μηχανικά, αντικατοπτρίζοντας την στρατηγική της Renault, η Mitsubishi δεν θα έχει στη γκάμα του ASX κινητήρα πετρελαίου.
Στη βάση της γκάμας του νέου ASX θα υπάρχει ο 1.000άρης υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας TCe 90, απόδοσης 9 ίππων, που θα συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Θα ακολουθεί ο TCe 140, ήτοι ο 1,3-λίτρων τετρακύλινδρος κινητήρας με 140 ίππους εάν προτιμάς το χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο ή 160 ίππους όταν ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων.
Τέλος, ανάμεσα στη γκάμα των κινητήρων του θα συναντάμε και ένα υβριδικό (HEV) και ένα plug-in υβριδικό (PHEV) σύνολο. To πρώτο θα συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία 1,3 kWh, με την συνδυαστική ισχύ να ανέρχεται σε 145 άλογα.
Για το δεύτερο η απόδοση του συνόλου θα αγγίζει του 160 ίππους. Ο προαναφερθέν κινητήρα 1,6-λίτρων θα συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και με μια μπαταρία χωρητικότητας 10,5 kWh.