Η Toyota ανακοίνωσε μεγαλύτερη από ό,τι αναμενόταν πτώση στα κέρδη τριμήνου και περιέκοψε τις εκτιμήσεις για τον στόχο παραγωγής, καθώς δυσκολεύεται με το αυξημένο κόστος των υλικών και την επίμονη έλλειψη τσιπ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως με βάση τις πωλήσεις, προειδοποίησε επίσης ότι παραμένει δύσκολο να προβλεφθεί το μέλλον μετά από την πτώση των κερδών για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο, υπογραμμίζοντας την ισχύ των επιχειρηματικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει.

Στη διάρκεια της πανδημίας η Toyota τα πήγε καλύτερα από ό,τι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά έπεσε θύμα των παρατεταμένων ελλείψεων τσιπ, υποβαθμίζοντας επανειλημμένως τους μηνιαίους στόχους παραγωγής.

Είμαστε εκτός της χειρότερης φάσης, αλλά δεν είμαστε απαραίτητα σε μια κατάσταση όπου είμαστε πλήρως εφοδιασμένοι. Δεν ξέρω πότε θα επιλυθεί το θέμα με την έλλειψη τσιπ,

ανέφερε ο Kazunari Kumakura, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, προσθέτοντας πως ίσως η Toyota αναγκαστεί να αυξήσει τις τιμές των μοντέλων της στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ.

Τα λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο μέχρι τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 25% στα 562,7 δισ. γιεν (3,8 δισ. δολάρια), πολύ χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις για 772,2 δισ. γιεν.

Τα καθαρά κέρδη της Toyota υποχώρησαν κατά 31% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, φτάνοντας τα 434,26 δισ. γιεν (2,92 δισ. δολάρια) τους τρεις μήνες έως τις 30 Σεπτεμβρίου. Οι αναλυτές τα τοποθετούσαν στα 712,38 δισ. γιεν. Τα έσοδα κατέγραψαν άνοδο 22% στο εξεταζόμενο διάστημα, στα 9,218 τρισ. γιεν, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις για έσοδα 8,771 τρισ. γιεν. Το λειτουργικό κέρδος μειώθηκε από το 9,9% στο 6,1%.

Ο Kumakura δήλωσε ότι η έλλειψη τσιπ συνεχίζεται καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν δώσει προτεραιότητα στις προμήθειες για ηλεκτρονικά είδη όπως smartphones και υπολογιστές, ενώ φυσικές καταστροφές, lockdowns εξαιτίας του κορονοϊού και διακοπές στα εργοστάσια, έχουν επιβραδύνει την ανάκαμψη στις προμήθειες των αυτοκινήτων με επεξεργαστές.

Η παραγωγή ανέκαμψε 30% στο τρίμηνο αλλά η εταιρεία προειδοποίησε τον προηγούμενο μήνα ότι οι ελλείψεις τσιπ και άλλων εξαρτημάτων θα συνεχίσουν να περιορίζουν την παραγωγή τους επόμενους μήνες.

Η Toyota τώρα αναμένει ότι θα παράγει 9,2 εκατ. οχήματα αυτή τη χρήση (Απρίλιος 2022 – Μάρτιος 2023), χαμηλότερα από τις προηγούμενες εκτιμήσεις για 9,7 εκατ. αλλά και πάλι υψηλότερα από την παραγωγή του προηγουμένου έτους στα 8,6 εκατ. οχήματα.

Επίσης, η εταιρεία διατήρησε τις συντηρητικές εκτιμήσεις για τα κέρδη, αναμένοντας λειτουργικά κέρδη 2,36 τρισ. γιεν (15,94 δισ. δολάρια) για τη χρήση μέχρι τις 31 Μαρτίου, πολύ χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις για 3 δισ. γιεν.