Το κλασικό χειροκίνητο χειρόφρενο σε λίγα χρόνια θα γίνει παρελθόν, αφού σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, μόλις το 13% των νέων αυτοκινήτων εξοπλίζεται με τέτοιο, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιλέγουν πλέον τα ηλεκτρικά χειρόφρενα, που λειτουργούν με το πάτημα ενός κουμπιού.

Αρκετές είναι εκείνες οι εταιρίες που έχουν καταργήσει από την γκάμα τους πλήρως τα παραδοσιακά χειροκίνητα χειρόφρενα, όπως η Alfa Romeo, η BMW, η Cupra, η DS, η Honda, η Jaguar, η Land Rover, η Lexus, η Mercedes, η Mitsubishi, η Nissan, η Porsche, η Peugeot, η Polestar, η Tesla και η Volvo.

1

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το ποσοστό των μοντέλων με χειροκίνητο χειρόφρενο θα συνεχίζει να μειώνεται χρόνο με τον χρόνο, αφού το 2018 το 37% εξοπλίζονταν με τέτοιο, το ποσοστό το 2019 είχε υποχωρήσει στο 30% και το 2020 είχε μειωθεί στο 24%.

Για την ώρα, ελάχιστες είναι οι εταιρίες που “επιμένουν παραδοσιακά”, προσφέροντας χειροκίνητα χειρόφρενα, αλλά με τα πλεονεκτήματα που έχουν τα αυτόματα χειρόφρενα (ασφάλεια, ευκολία, άνεση, packaging), δεν θα αργήσουν και αυτές να στραφούν στη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Ο παρακάτω πίνακας μας δείχνει σε πόσα μοντέλα τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν κλασικό χειρόφρενο.

2