Το BMW Group θα στραφεί στο μοντέλο αντιπροσωπείας στην Ευρώπη, με την μετάβαση να γίνεται από το 2024 για την Mini και από το 2026 για την BMW.

Σύμφωνα με το παραδοσιακό μοντέλο λιανικής, οι έμποροι αγοράζουν το απόθεμά τους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και αναλαμβάνουν το κόστος της προώθησης καθώς και τη διατήρηση του αποθέματος. Σε αντάλλαγμα είναι ελεύθεροι να διαπραγματεύονται την τιμή πώλησης του κάθε αυτοκινήτου, αποκομίζοντας κέρδη από το περιθώριο κέρδους στα αυτοκίνητα που πωλούν.

Στο μοντέλο της αντιπροσωπείας – που ονομάζεται έτσι επειδή η αυτοκινητοβιομηχανία ενεργεί ως αντιπρόσωπος πωλήσεων – η αυτοκινητοβιομηχανία κατέχει το απόθεμα και τιμολογεί απευθείας τον πελάτη. Οι αντιπρόσωποι λαμβάνουν αμοιβή ανά αυτοκίνητο που πωλείται, καθώς και έσοδα από υπηρεσίες μετά την πώληση. Μπορεί το κέρδος ανά αυτοκίνητο να είναι χαμηλότερο, αλλά καλύπτουν τη διαφορά με το να μην χρειάζεται να επιβαρυνθούν με δαπανηρά έξοδα απογραφής και προώθησης.

Αυτό σημαίνει ότι ο έμπορος θα ενεργεί μόνο ως αντιπρόσωπος και σύμβουλος πελατών για λογαριασμό της BMW. Ο όμιλος μπορεί έτσι να επιβάλει ενιαίες τιμές, αφού ο αντιπρόσωπος δεν θα προσφέρει εκπτώσεις στους αγοραστές αυτοκινήτων.

Θα βελτιώσουμε την εμπειρία των πελατών και θα παρέχουμε ένα ελκυστικό επιχειρηματικό μοντέλο για τους αντιπροσώπους μας και ταυτόχρονα θα αποκτήσουμε άμεση πρόσβαση στον πελάτη. Αυτές είναι οι τρεις πιο σημαντικές πτυχές στα σχέδιά μας,

δήλωσε ο Pieter Nota ο διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ του BMW Group.

Όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται στο μοντέλο αντιπροσωπείας στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου της Mercedes και του VW Group (για Cupra και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της VW και της Audi). Η Stellantis έχει ακυρώσει συμβόλαια αντιπροσώπων και διαπραγματεύεται να προχωρήσει σε πωλήσεις αντιπροσωπειών το 2023.

Η Toyota και η Renault είναι μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν με το παραδοσιακό μοντέλο λιανικής.