Ο ανταγωνισμός λειτουργεί υπέρ του καταναλωτή, με τις εταιρίες να αναγκάζονται να αναπτύξουν καλύτερα προϊόντα και σε συνάρτηση με τις ανταγωνιστικές τιμές, έχουν ως στόχο να προσελκύσουν όσο περισσότερους πελάτες γίνεται.

Ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, δεν είναι όμως ενθουσιασμένος από τις κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πλέον τα πωλούν και στην Ευρώπη.

1

Ο Tavares από τη CES όπου βρέθηκε, δήλωσε ότι ανησυχεί επειδή η αυτοκινητοβιομηχανία στη Γηραιά Ήπειρο θα πρέπει να ετοιμαστεί για έναν “τρομερό αγώνα” με μάρκες από τη Κίνα, επειδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά τους είναι σημαντικά φθηνότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα που συναρμολογούνται στα ευρωπαϊκά εργοστάσια, μιας και το κόστος παραγωγής στη Κίνα είναι πολύ χαμηλότερο σε σχέση με την Ευρώπη.

2
Photo credit: depositphotos.com

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τη πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου έχουν την δυνατότητα να κατασκευάζουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και αυτό να κοστίζει περίπου 10.000 ευρώ λιγότερο σε σχέση με ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάζεται από μια εταιρία στην Ευρώπη.

3

Δεν ισχύει το ίδιο στις ΗΠΑ, μιας και εκεί τα κινέζικα αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν υψηλούς εισαγωγικούς δασμούς, που έχουν κρατήσει σε μεγάλο βαθμό τους Κινέζους κατασκευαστές εκτός αγοράς μέχρι στιγμής.

Ο Carlos Tavares είπε:

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνονται στην Ευρώπη με ανταγωνιστικά και καλά αυτοκίνητα. Η διαφορά τιμής μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών οχημάτων είναι σημαντική. Εάν δεν αλλάξει τίποτα στην τρέχουσα κατάσταση, οι Ευρωπαίοι πελάτες από τη μεσαία τάξη θα στρέφονται όλο και περισσότερο στα κινεζικά μοντέλα. Η αγοραστική δύναμη πολλών ανθρώπων στην Ευρώπη μειώνεται αισθητά.

Η νομοθεσία στην Ευρώπη διασφαλίζει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη είναι περίπου 40% πιο ακριβά από συγκρίσιμα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη Κίνα.

Εάν οι πολιτικοί στην Ευρώπη δεν βρουν απάντηση στην ώθηση προς την Ευρώπη από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, θα υπάρξει ένας τρομερός αγώνας.

Εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αλλάξει την τρέχουσα κατάσταση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης θα έχουν την ίδια μοίρα με την ευρωπαϊκή βιομηχανία φωτοβολταϊκών πάνελ. Νομίζω ότι έχουμε ξαναδεί αυτήν την ταινία. Είναι ένα πολύ ζοφερό σενάριο. Αλλά δεν χρειάζεται να πάει έτσι.

Ο Tavares προτείνει μια λύση για να γίνουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ανταγωνιστικές σε σχέση με τις κινέζικες εταιρίες, όπως η SAIC, η BYD, η Geely, η Nio, η Hongqi και η XPeng. Μια “επανβιομηχανοποίηση” της Ευρώπης, με την επαναφορά της χαμένης παραγωγικής ικανότητας, θα μείωνε το κόστος και θα έκανε τα αυτοκίνητα πιο ανταγωνιστικά σε τιμές έναντι των κινέζικων.

4Διάβασε ακόμη

Το 2022 ήταν η χρονιά που ήρθαν οι Κινέζοι

Ωστόσο, παραδέχτηκε πως κάτι τέτοιο θα περιλάμβανε αλλαγή εμπορικών συμφωνιών που θα μπορούσαν να περιορίσουν τη δραστηριότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας στην Κίνα, κάτι που πολλές γερμανικές εταιρείες δεν θα υποστήριζαν.

Πιστεύει επίσης ότι μια διαφορετική εμπορική πολιτική για την προστασία της ευρωπαϊκής παραγωγής αυτοκινήτων θα ήταν μια βιώσιμη λύση.

5

Εάν δεν συμβεί τίποτα, ο Tavares προβλέπει ότι αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε αντιδημοφιλείς αποφάσεις από τις εταιρίες στην Ευρώπη, με αυτές να μειώνουν μαζικά τη παραγωγή αυτοκινήτων στα εργοστάσια τους στη Γηραιά Ήπειρο, προχωρώντας και σε απολύσει, μεταφέροντας τη παραγωγή σε περιοχές όπου το κόστος είναι χαμηλότερο, ενόψει του αυξανόμενου ανταγωνισμού από τη Κίνα.