Σχεδόν ένα μήνα μετά τη διαρροή των πρώτων πληροφοριών, η Volvo έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες του νέου πακέτου αναβαθμίσεων που φέρουν οι MY2023 εκδόσεις των XC40 Recharge και C40 Recharge. Επιπλέον, η εταιρία κάνει γνωστό ότι ο δεύτερης γενιάς ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που κινεί τους πίσω άξονες στα αμιγώς ηλεκτρικά C40 και XC40 αναπτύχθηκε από την ίδια.

1

Η σουηδική εταιρία προσφέρει πλέον τα C40 Recharge και XC40 Recharge με τρία νέα συστήματα κίνησης. Τα δύο εφοδιάζουν εκδόσεις με κίνηση στον πίσω άξονα -να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά τα τελευταία 25 χρόνια που η Volvo προσφέρει ένα πισωκίνητο μοντέλο-. Το τρίτο αφορά μία αναβαθμισμένη τετρακίνητη έκδοση των μοντέλων.

2Αναλυτικά

Έκδοση Αυτονομία XC40/C40 Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα XC40/C40 Τελική ταχύτητα
Single Motor RWD 460/470 χλμ. 7,4 δευτ. 160 χλμ/ώρα
Single Motor Extended Range RWD 520/530 χλμ. 7,4 δευτ. 180 χλμ/ώρα
Twin Motor AWD 500/510 χλμ. 4,9/4,7 δευτ. 180 χλμ/ώρα

Ξεκινώντας με τα δύο νέα συστήματα κίνησης που μεταδίδουν την ισχύ τους στον πίσω άξονα. Η πρώτη επιλογή με τη βασική αυτονομία είναι ένας ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει ισχύ 175 kW (238 ίππους), αυξημένη κατά 7 ίππους (3%) σε σχέση με τον απερχόμενο ηλεκτροκινητήρα των 170 kW που εφοδίαζε την έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

3

Η χωρητικότητα της μπαταρίας των ανανεωμένων XC40 Recharge και C40 Recharge με τον ένα ηλεκτροκινητήρα παραμένει στις 69 kWh, αλλά οι βελτιώσεις στην αποτελεσματικότητα της ψύξης της έχουν αποφέρει αύξηση της αυτονομίας. Για το πρώτο αυτή φθάνει πλέον τα 460 χλμ. (έναντι των 425 χλμ.) και για το δεύτερο τα 476 χλμ. (έναντι 438 χλμ.), πάντα στο κύκλο WLTP. Η φόρτιση από το 10% έως το 80% απαιτεί περίπου 34 λεπτά, καθώς τα εν λόγω μοντέλα μπορούν να φορτίσουν με έως 130 kW σε DC φορτιστή.

Συνεχίζοντας, η Volvo προσφέρει τα XC40 Recharge και C40 Recharge και με μια μεγαλύτερη μπαταρία για αυξημένη αυτονομία, που συνδυάζεται με έναν πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ισχύος 185 kW (252 ίππους), που -επίσης- μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η μπαταρία εδώ έχει χωρητικότητα 82 kWh, που αυξάνει την αυτονομία στα 515 χλμ. για το πρώτο και στα 533 χλμ. για το δεύτερο.

Ομοίως, η ισχύς φόρτισης είναι βελτιωμένη, καθώς η μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει φόρτιση 200 kW σε συνεχές ρεύμα, όταν η προηγούμενη μέγιστη τιμή ήταν 150 kW, με την φόρτιση από το 10% έως το 80% να απαιτεί περίπου 28 λεπτά.

4

Κλείνοντας, βελτιώσεις υπάρχουν και στις τετρακίνητες (AWD) εκδόσεις. Η προηγούμενη διάταξη με δύο ηλεκτροκινητήρες 150 kW (204 ίππους), έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα, αντικαταστάθηκε από το νέο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 183 kW (249 ίππους) στον πίσω άξονα και έναν νέο ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 117 kW (159 ίππους) στον εμπρός άξονα, με την συνδυαστική ισχύ να παραμένει στα 408 άλογα.

Η νέα διάταξη, σε συνδυασμό με μία μπαταρία 82 kWh και με βελτιώσεις στην αποδοτικότητα της ψύξης της, παρέχει πλέον στο XC40 Recharge Twin Motor AWD αυτονομία έως και 500 χλμ. με μόνο μία φόρτιση, αυξημένη κατά 62 χλμ. σε σύγκριση με την προηγούμενη διάταξη. Η αντίστοιχη αυτονομία για το C40 Recharge Twin Motor AWD έχει αυξηθεί στα 507 χλμ., από 451 χλμ. προηγουμένως.