Ακυρώθηκε η ποινή, ο Alonso πήρε πίσω την 3η θέση

Σχετικά άρθρα

Ντόμινο εξελίξεων μετά τη λήξη του GP της Σαουδικής Αραβίας, όπου τελικά ο Fernando Alonso ανέκτησε την τρίτη θέση, μετά το δικαίωμα αναθεώρησης της ποινής που ζήτησε Aston Martin το βράδυ της Κυριακής.

Ο Ισπανός οδηγός βρέθηκε -για λίγο- στους πρώτους γύρους στην πρωτοπορία του αγώνα, αλλά σύντομα του επιβλήθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων καθώς δεν είχε την ενδεδειγμένη θέση στη σχάρα της εκκίνησης. Ο Alonso εξέτισε την ποινή στο πρώτο του pit stop για αλλαγή ελαστικών, στον 18ο γύρο, όπου οι μηχανικοί της βρετανικής ομάδας θα έπρεπε να περιμένουν να περάσουν τα 5 δευτ. και μετά να αλλάξουν τα ελαστικά.

Ωστόσο, ένας μηχανικός ακούμπησε με το γρύλο το πίσω μέρος του μονοθέσιου της Aston Martin, χωρίς όμως να το ανασηκώνει. Έτσι, μετά την καρό σημαία επιβλήθηκε νέα ποινή στον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της F1, αυτή τη φορά 10 δευτερολέπτων, κάτι που τον έριξε εκτός βάθρου, με τον George Russell να παίρνει τους βαθμούς της 3η θέσης.

Οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν αρχικά ότι, επειδή ο πίσω γρύλος άγγιξε το αυτοκίνητο πριν περάσουν τα πέντε δευτερόλεπτα, η ποινή δεν είχε εκτελεστεί σωστά. Ωστόσο, η FIA ανέτρεψε την αρχική της απόφασή, αναφέροντας ότι προηγουμένως η Aston Martin υπέβαλε επιστολή για να επανεξετάσει την ποινή των 10 δευτερολέπτων.

Ως εκ τούτου, ο Alonso διατηρεί την τρίτη θέση του στη Τζέντα και τον 100ο τερματισμό του στο βάθρο της καριέρας του στη F1.

Στην ανακοίνωση τους οι αγωνοδίκες αναφέρουν:

Οι αγωνοδίκες έλαβαν μια επιστολή με ημερομηνία 19 Μαρτίου 2023 από την Aston Martin Aramco Cognizant Formula 1 Team με αίτηση για επανεξέταση σύμφωνα με το άρθρο 14.1.1 του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα, της απόφασης αυτής της ομάδας αγωνοδίκων να επιβάλει ποινή 10 δευτερολέπτων στο αυτοκίνητο 14 επειδή δεν εκτέλεσε σωστά την ποινή.

Προς υποστήριξη της αίτησης για επανεξέταση, στους αγωνοδίκες παρουσιάστηκαν πρακτικά της τελευταίας συνάντησης της SAC (Sporting Advisory Committee) και βίντεο από 7 διαφορετικές περιπτώσεις όπου στα αυτοκίνητα ακουμπούσε ο γρύλος ενώ εξέτιαν παρόμοια ποινή με αυτή που επιβλήθηκε στο αυτοκίνητο 14 χωρίς να τιμωρηθούν.

Η σαφής δήλωση από την ομάδα ήταν ότι η υποτιθέμενη παρουσίαση μιας συμφωνίας μεταξύ της FIA και των ομάδων ότι το να αγγίξεις το αυτοκίνητο με οποιονδήποτε τρόπο, συμπεριλαμβανομένου του γρύλου, θα συνιστούσε “εργασία” στο αυτοκίνητο για τους σκοπούς του άρθρου 54.4 (γ ) του Αθλητικού Κανονισμού, ήταν λανθασμένος και ως εκ τούτου η βάση της απόφασης των αγωνοδικών ήταν λανθασμένη.

Υπό το πρίσμα της αναφοράς, οι αγωνοδίκες έπρεπε να αποφασίσουν εάν υπήρχε ένα σημαντικό και σχετικό νέο στοιχείο [που ανακαλύφθηκε] το οποίο δεν ήταν διαθέσιμο στα μέρη που ζητούσαν την επανεξέταση τη στιγμή της σχετικής απόφασης.

Έχοντας εξετάσει τα αποδεικτικά βίντεο που παρουσιάστηκαν και έχοντας ακούσει από τον εκπρόσωπο της ομάδας της Aston Martin και τα σχετικά μέλη από τη FIA, οι αγωνοδίκες διαπίστωσαν ότι υπήρχαν σημαντικά και σχετικά νέα στοιχεία όπως απαιτείται σύμφωνα με το Άρθρο 14.1.1 για να ενεργοποιηθεί η επανεξέταση της απόφασης, ιδίως τα αποδεικτικά βίντεο και τα προφορικά στοιχεία από την ομάδα και από τη FIA.

Μας ήταν σαφές ότι το υπόστρωμα της αρχικής απόφασης, δηλαδή η παράσταση ότι υπάρχει συμφωνία, τέθηκε υπό αμφισβήτηση από τα νέα στοιχεία. Ως εκ τούτου προχωρήσαμε στην ακρόαση της ουσίας του αιτήματος για επανεξέταση.

Έχοντας εξετάσει τα νέα στοιχεία, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν υπήρχε σαφής συμφωνία, όπως είχε προταθεί στους αγωνοδίκες προηγουμένως, στην οποία θα μπορούσε να βασιστεί κανείς για να καθορίσει ότι τα μέρη είχαν συμφωνήσει ότι ένας γρύλος που αγγίζει ένα αυτοκίνητο θα ισοδυναμούσε με εργασία στο αυτοκίνητο, χωρίς περισσότερο.

Υπό τις συνθήκες αυτές, θεωρήσαμε ότι η αρχική μας απόφαση να επιβάλουμε ποινή στο αυτοκίνητο 14 έπρεπε να ανατραπεί και το κάναμε αναλόγως.

Εκπρόσωπος της FIA είπε:

Το αίτημα προς τους αγωνοδίκες για επανεξέταση της αρχικής απόφασης (έγγραφο 51) έγινε στον τελευταίο γύρο του αγώνα. Η επακόλουθη απόφαση των αγωνοδικών να ακούσουν και να παραχωρήσουν το δικαίωμα επανεξέτασης από τον αγωνιζόμενο ήταν αποτέλεσμα νέων στοιχείων σχετικά με τον ορισμό της “εργασίας στο αυτοκίνητο”, για την οποία υπήρχαν αντικρουόμενα προηγούμενα, και αυτό έχει αποκαλυφθεί από τη συγκεκριμένη περίσταση.

Επομένως, αυτό το θέμα θα εξεταστεί στην επόμενη SAC που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 23 Μαρτίου, και θα δοθεί μια διευκρίνιση πριν από το Grand Prix Αυστραλίας. Αυτή η ανοιχτή προσέγγιση για την αναθεώρηση και τη βελτίωση των διαδικασιών της είναι μέρος της συνεχιζόμενης αποστολής της FIA να ρυθμίζει το άθλημα με δίκαιο και διαφανή τρόπο.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr