Skoda: To Fabia θα καταργηθεί αν τεθεί σε εφαρμογή το Euro 7

Σχετικά άρθρα

Πριν ακριβώς δύο χρόνια, η Skoda αποκάλυψε την τέταρτη γενιά του Fabia, με το εμπορικό λανσάρισμα της να γίνεται στις αρχές του 2022. Επιπλέον, η τσέχικη εταιρία είχε ανακοινώσει τον Δεκέμβριο του 2020 πως η τέταρτη γενιά της Fabia θα προσφέρεται και σε Combi έκδοση από το 2023, με τον -τότε- CEO της Thomas Schafer, να δηλώνει το φθινόπωρο του 2021 πως το πρακτικό μοντέλο καταργείται και αιτία είναι οι αυστηρές απαιτήσεις ρύπων του Euro 7.

Fast forward στο σήμερα, και απ’ότι φαίνεται και η hatchback έκδοση του Fabia κινδυνεύει για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Όπως δήλωσε ο σημερινός επικεφαλής της Skoda, Klaus Zellmer, η αναβάθμιση του Fabia ώστε να πληροί τους κανονισμούς του Euro 7 θα καθιστούσε το τσέχικο supermini πολύ ακριβό και οι άνθρωποι δεν θα το αγοράζουν.

Ο Zellmer τονίζει εάν το προσχέδιο των κανονισμών του Euro 7 εγκριθεί στη τελική του μορφή, τότε δεν θα είναι δυνατό να διατηρηθεί το Fabia σε προσιτή τιμή. Αν νομίζεις ότι αυτό το έχεις ξανακούσει, είναι επειδή η Volkswagen είπε ακριβώς το ίδιο πράγμα για το Polo. Χαρακτηριστικά, ο Zellmer είπε:

Θέλουμε να σεβαστούμε το περιβάλλον, αλλά αν το τρέχον προσχέδιο γίνει πραγματικότητα μέχρι το 2025, θα πρέπει να εξοπλίσουμε τα αυτοκίνητα με τεχνολογία που είτε δεν έχει εξελιχθεί ακόμα, είτε θα είναι τόσο ακριβή που ένα αυτοκίνητο των 15.000 ευρώ θα φτάσει τα 18.000 ή 20.000 ευρώ. Το πρόβλημα είναι ότι αν φτάσεις σε αυτό το επίπεδο κόστους, το αυτοκίνητο που θέλεις να πουλήσεις γίνεται δύσκολο να το πουλήσεις. Έτσι, ο κόσμος κρατά τα [παλαιότερα και πιο ρυπογόνα] αυτοκίνητα που είναι χειρότερο.

Το Euro 7 θα τεθεί σε εφαρμογή για όλα τα νέα οχήματα από την 1η του Ιουλίου 2025 και στόχος του είναι η μείωση των εκπομπών NOx κατά 35%, σε σύγκριση με το Euro 6, και τις εκπομπές μικροσωματιδίων κατά 13%. Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, τα οχήματα πρέπει να εξοπλίζονται με νέους, ηλεκτρικά θερμαινόμενους καταλύτες καθώς και με τεχνολογία η οποία θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τις εκπομπές ρύπων και θα ειδοποιεί τον οδηγό με τον φωτισμό της αντίστοιχης λυχνίας στο ταμπλό αν αυτές υπερβούν τα όρια.

Το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο αναφέρει ότι αυτό είναι μία προσιτή μεταρρύθμιση, που δεν θα κοστίσει πολύ περισσότερο από 300 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιδιαμετρική άποψη.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Skoda Vision Gran Turismo concept

Το δικό της Vision GT πρωτότυπο παρουσίασε η Skoda που και σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το Gran Turismo 7. Το πρωτότυπο αντλεί έμπνευση από το...

Ξεκίνησε η παραγωγή του Skoda Octavia facelift

Ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου, η Skoda παρουσίασε το facelift του Octavia και σήμερα η τσέχικη εταιρία έκανε γνωστό ότι ξεκίνησε η παραγωγή του best...

Skoda Epiq concept

Η Skoda παρουσίασε σήμερα το Epiq concept, ένα πρωτότυπο αστικό SUV που μας δείχνει το πως θα μοιάζει η έκδοση παραγωγής που θα κυκλοφορήσει...