Ελ. Βενιζέλος: Μπάρες με “τσουχτερή” χρέωση στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων

Σχετικά άρθρα

Από τις 7 Ιουνίου ο τρόπος πρόσβασης των οχημάτων μπροστά στους χώρους Αναχωρήσεων και Αφίξεων (σημεία αποβίβασης και επιβίβασης ταξιδιωτών αντίστοιχα) του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αλλάζει, αφού θα τεθεί σε λειτουργία το αυτόματο σύστημα ανακλινόμενων μπαρών, το οποία σύμφωνα με τη διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, θα έχει ως αποτέλεσμα να αποφεύγεται ο συνωστισμός, ενώ θα υπάρχει χρέωση στους οδηγούς που καθυστερούν σε αφίξεις – αναχωρήσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Συγκεκριμένα, στις οδικές προσβάσεις μπροστά από το Κτίριο του Κύριου Αεροσταθμού -σε Αναχωρήσεις και Αφίξεις- έχουν εγκατασταθεί σημεία ελεγχόμενης πρόσβασης με ανακλινόμενες μπάρες, από τα οποία θα διέρχονται όλα τα οχήματα για να αποβιβάζουν και να επιβιβάζουν τους ταξιδιώτες.

Γιατί δημιουργήθηκε αυτή η ανάγκη

Σύμφωνα με την διοίκηση του αεροδρομίου, ήδη από το 2019, δημιουργήθηκε μπροστά στο Κτίριο του Κύριου Αεροσταθμού το δυσάρεστο φαινόμενο του συνωστισμού λόγω της μη τήρησης των κανονισμών από αυτοκίνητα που παρέμεναν για μεγάλο διάστημα στους χώρους που προορίζονται αποκλειστικά για αποβίβαση/επιβίβαση ταξιδιωτών. Η εγκατάσταση σημείων ελεγχόμενης πρόσβασης έγινε για να αποφεύγεται η συμφόρηση και η παράνομη στάθμευση που δημιουργούσε μια πολύ δυσάρεστη εμπειρία στους συγκεκριμένους χώρους.

Λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια όλων των χρηστών για την αρνητική εικόνα, οι περιοχές των Αναχωρήσεων και Αφίξεων διαμορφώθηκαν έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε όλους να έχουν 10 λεπτά δωρεάν παραμονής για να αποχαιρετίσουν ή να καλωσορίσουν τους ταξιδιώτες τους με άνεση και ασφάλεια, όπως στα περισσότερα ευρωπαϊκά και διεθνή αεροδρόμια.

Χρέωση μετά από 10 λεπτά

Οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους 10 λεπτά παραμονής και έως 2 διελεύσεις την ημέρα στα οδικά σημεία επιβίβασης και αποβίβασης ταξιδιωτών, στις Αφίξεις και στις Αναχωρήσεις αντίστοιχα, για να παραλάβουν και να αποβιβάσουν τους ταξιδιώτες. Σύμφωνα με μελέτες, ο χρόνος αυτός θεωρείται επαρκής και είναι αντίστοιχος με το χρόνο που διατίθεται σε πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Μετά τα 10 λεπτά, για την επιπλέον παραμονή των οχημάτων, θα υπάρχει χρέωση.

Η διαδικασία

Η διαδικασία είναι απλή και ισχύει τόσο για το χώρο αποβίβασης στις Αναχωρήσεις, όσο και για το χώρο επιβίβασης στις Αφίξεις:

  1. Σταματάτε μπροστά στην μπάρα.
  2. Η κάμερα διαβάζει την μπροστινή πινακίδα του αυτοκινήτου ενώ παράλληλα πατάτε το κουμπί έκδοσης εισιτηρίου και παραλαμβάνετε το εισιτήριο.
  3. Η μπάρα ανοίγει και εισέρχεστε στο χώρο ελεγχόμενης πρόσβασης.
  4. Σταθμεύετε σε ειδικά διαμορφωμένες θέσεις ολιγόλεπτης παραμονής, στην δεξιά ή στην αριστερή πλευρά του δρόμου και έχετε 10’ ΔΩΡΕΑΝ στάση για να αποχαιρετίσετε ή να καλωσορίσετε τον ταξιδιώτη σας.
  5. Στη συνέχεια κατευθύνεστε στην έξοδο και σταματάτε στις μπάρες.
  6. Σκανάρετε το εισιτήριό σας στο μηχάνημα και εφόσον η παραμονή σας είναι έως και 10’, η μπάρα θα ανοίξει και θα φύγετε χωρίς χρέωση.

Σε περίπτωση που παραμείνετε στο χώρο ελεγχόμενης πρόσβασης περισσότερο από 10’ θα υπάρχει αντίστοιχη χρέωση:

  • Επιπλέον 10 λεπτά: 5 ευρώ (Μετά τα πρώτα 10 λεπτά και μέχρι τα 20 λεπτά, χρέωση 5 ευρώ)
  • Μετά τα 20 λεπτά: 1 ευρώ/λεπτό
  • Η πληρωμή γίνεται στο μηχάνημα με μετρητά ή κάρτα
  • Η μέγιστη διάρκεια παραμονής στο χώρο δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 60 λεπτά
  • Για τα οχήματα που θα ξεπεράσουν τη 1 ώρα παραμονής, προβλέπεται η απομάκρυνσή τους από το χώρο με γερανό

Στους συγκεκριμένους χώρους ισχύει ο Κ.Ο.Κ. και σύμφωνα με τη νομοθεσία, σε περίπτωση που ο οδηγός δεν πληρώσει για την υπέρβαση της παραμονής στο χώρο, θα λαμβάνει ειδοποίηση για πληρωμή του ποσού από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Πού στοχεύει αυτή η διαδικασία

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στόχος της νέας διαδικασίας δεν είναι η χρέωση και η επιβάρυνση των χρηστών – αντίθετα, η απλή διαδικασία αποσκοπεί στη γρήγορη προσαρμογή των οδηγών σε μια πιο λειτουργική και δίκαιη για όλους χρήση των χώρων. Εξετάζοντας και αξιολογώντας τη διεθνή εμπειρία, η αντιμετώπιση κυκλοφοριακών ζητημάτων με ανάλογα συστήματα αποτελεί διαδεδομένη και επιτυχημένη πρακτική στα περισσότερα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, που πέτυχαν πολύ υψηλά ποσοστά συμμόρφωσης των οδηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση των χώρων διέλευσης των οχημάτων.

Η σωστή οδική συμπεριφορά και η ασφάλεια είναι τα βασικά συστατικά της λογικής των παρεμβάσεων και, σε αυτό το πλαίσιο, ποσά που ενδεχομένως θα προέλθουν από μη συμμόρφωση των οδηγών και υπέρβαση του χρόνου, θα διατεθούν από τον ΔΑΑ για το σχεδιασμό, την υποστήριξη και την υλοποίηση προγραμμάτων του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς”.

Ειδικές προβλέψεις θα ισχύουν για τους ταξιδιώτες με μειωμένη κινητικότητα και αυξημένες ανάγκες.

Ταυτόχρονα, η παροχή δωρεάν χρόνου παραμονής στους χώρους στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1 και 2 για 20 λεπτά, θα εξακολουθήσει να ισχύει για όλους.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...