Κάθε χρόνο αυξάνεται το ποσοστό των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται στη Νορβηγία, με τη νορβηγική κυβέρνηση να έχει θέσει ως στόχο το 2025 όλα τα καινούρια οχήματα που θα πωλούνται εντός της επικράτειας να είναι ηλεκτρικά, υδρογόνου ή plug-in hybrids χαμηλών εκπομπών. Και φαίνεται ότι θα τα καταφέρει.
Σύμφωνα με τη Νορβηγική Οδική Ομοσπονδία (OFV), τον Μάιο η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά σχεδόν 16% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, φτάνοντας τις 13.342 πωλήσεις. Ωστόσο, από την αρχή του 2023 και μέχρι τα τέλη Μαΐου, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 50.983, ήτοι πτώση 5% από έτος σε έτος.
Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών (PHEV) άγγιξαν τα 1.092 αυτοκίνητα (μείωση 21%) και μερίδιο αγοράς 8,2%, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) αυξήθηκαν κατά 28% από έτος σε έτος, φτάνοντας τις 10.773 μονάδες που αντιπροσωπεύουν το 80,7% του συνολικού όγκου, σε σύγκριση με το 73,2% πριν από ένα χρόνο. Συνολικά, οι πωλήσεις νέων επιβατικών PHEV και BEV ανήλθαν σε 11.865 (αύξηση 21% από έτος σε έτος), και 88,9% του συνολικού όγκου (έναντι 85,1% πριν από ένα χρόνο).
Για το πρώτο πεντάμηνο του 2023, στη Νορβηγία έχουν ταξινομηθεί 45.810 (πτώση 3%) νέα επιβατικά PHEV και BEV, νούμερο που αντιπροσωπεύει το 89,9% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, με τα 42.475 (αύξηση 0,1%) και μερίδιο αγοράς 83,3% να είναι αμιγώς ηλεκτρικά και τα 3.335 (πτώση 29%) και μερίδιο αγοράς 6,5% να είναι plug-in υβριδικά.
Όσον αφορά τα μοντέλα, η Νορβηγία επιλέγει το Tesla Model Y, το οποίο με 2.691 νέες ταξινομήσεις τον περασμένο μήνα, κατέχει πάνω 20% μερίδιο αγοράς. Κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2023, ταξινομήθηκαν 12.325 Model Y (24,2% του συνόλου των νέων αυτοκινήτων). Δεύτερο έρχεται το Volkswagen ID.4 με 738 μονάδες τον Μάιο και 2.712 από την αρχή του έτους.