Η Tesla είναι η κυρίαρχη εταιρία στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης και όλες οι άλλες εταιρίες “τρέχουν” να την φτάσουν, αλλά με την εταιρία του Elon Musk να έχει ένα προβάδισμα περίπου 10 ετών, ο δρόμος που έχουν να καλύψουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι μακρύς και δύσκολος.
Η Tesla τόσα χρόνια έχτιζε αυτό που έγινε σήμερα και πίστεψε στην ηλεκτροκίνηση όταν κανείς δεν ασχολούνταν με αυτή και ο νέος CEO της Nikola, ο Steve Girsky, προχώρησε σε μια δήλωση, χαρακτηριστική για το πως έβλεπαν πριν μερικά χρόνια την Tesla οι άλλες μεγάλες εταιρίες.
Ο Girsky ήταν μέλος του διοικητικού συμβουλίου της GM από το 2009 έως το 2016 και το διάστημα εκείνο η General Motors θεωρούσε την Tesla “ως μια παρέα μηχανικών που έπαιζε με τις μπαταρίες φορητών υπολογιστών”. Αναλογιζόμενος τη θητεία του στην GM, ο Girsky σχολίασε:
Ρώτησα για την Tesla και μου είπαν ότι ήταν απλώς μια παρέα μηχανικών που έπαιζε με μπαταρίες φορητών υπολογιστών. Αυτή ήταν η συμβατική σοφία εκείνης της εποχής, και ξέρουμε όλοι σήμερα πώς αποδείχθηκε. Η Tesla κέρδισε ένα προβάδισμα 10 ετών σε ολόκληρο τον κλάδο.
Η Tesla σήμερα έχει σημαντικό περιθώριο κέρδους από τα μοντέλα της -σχεδόν 20% φέτος που μείωσε σημαντικά τις τιμές και 32% πέρυσι, την ώρα που η GM πιστεύει πως θα σταματήσει να χάνει χρήματα από κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πουλά κάποια στιγμή το 2025, όταν ευελπιστεί πως αυτά θα γίνουν κερδοφόρα.
Αυτό θεωρεί ο πρόεδρος της GM, Mark Reuss, τονίζοντας πως σε αυτό θα συμβάλει η πλατφόρμα Ultium, αλλά και οι μπαταρίες των LG Energy Solution και Samsung SDI που θα γίνουν φθηνότερες. Η GM, είπε, θα πρέπει να κατασκευάζει περίπου 400.000 ηλεκτρικά μέχρι τα μέσα του 2024 και να έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα έως 1 εκατ. από το 2025 και έπειτα.