Ο πρόεδρος της FIA για τις ομάδες της F1: Βλέπουν τα χρήματα σαν ένα κομμάτι κέικ και πως θα τα μοιραστούν

Σχετικά άρθρα

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem δήλωσε πως “πέρασε από την κόλαση” όταν αποφάσισε να ανοίξει τις εκδηλώσεις ενδιαφέροντος προκειμένου να μπουν στην Formula 1 νέες ομάδες.

Με την ομάδα του Andretti-GM να είναι η μοναδική που πήρε την έγκριση από την FIA για να μπει στο grid το 2025 ή το 2026, εάν δώσουν το ok όλες οι υπάρχουσες ομάδες, ο Ben Sulayem ισχυρίστηκε πως:

Πέρασα από την κόλαση. Αναρωτιέμαι, τι έκανα για να αξίζω όλη αυτή την επίθεση τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο; Μου επιτέθηκαν την ημέρα που άνοιξα την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Ακόμα και όταν πέθανε ο γιος μου, μου επιτέθηκαν, με κακοποίησαν, μόνο και μόνο για να με σπάσουν, μόνο και μόνο επειδή άνοιξα την πόρτα για να μπει και άλλος κόσμος στην Formula 1. Ήταν περιττό, αντιπαραγωγικό, δεν ήταν καλό για τις επιχειρήσεις.

Μπορούν να πουν ό,τι θέλουν. Στο τέλος της ημέρας εκλέχτηκα να ασχοληθώ με το άθλημα. Τίποτα δεν πάει στην τσέπη μου. Δεν έχουμε μετόχους, δεν έχουμε διοικητικό συμβούλιο για να μοιραστούμε τα χρήματα, επομένως η αποστολή μου είναι διαφορετική από τη δική τους. Αυτό είναι πολύ σαφές.

Δεν ξέρω, πραγματικά δεν ξέρω. Ακριβώς επειδή άνοιξα μια εκδήλωση ενδιαφέροντος. Έχουμε συμβόλαιο [τη συμφωνία Concorde] για 12 [ομάδες]. Να έχω 12 και να λέω: Όχι, δεν επιτρέπεται… Είμαι εδώ για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, το πνεύμα του αθλήματος.

[Οι ομάδες] βλέπουν τα χρήματα σαν ένα κομμάτι κέικ και πως θα τα μοιραστούν.

Ας κάνουμε μια ερώτηση στον εαυτό μας. Γιατί ο Michael Andretti και η [General Motors] χρειάζονται την υποστήριξη των ομάδων; Δεν το καταλαβαίνω. Έχουν λόγο για την αποδοχή; Στο άθλημα όλοι έχουν το δικαίωμα να εκφράσουν τα συναισθήματά τους για αυτό, αλλά πώς μπορείς να αρνηθείς την GM; Δεν καταλαβαίνω. Απλά γιατί;

Η FIA έχει το δικαίωμα στην αθλητική πλευρά. Η FOM έχει στην πλευρά των χρημάτων, αλλά θα αρνηθεί η FOM; Μιλάμε για τον μεγαλύτερο κατασκευαστή στις Ηνωμένες Πολιτείες που συνεργάζεται με μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες, τη Liberty Media, και αν δεν το δουν… Αν μιλάμε για επιχειρήσεις, αυτό είναι καλό για τις επιχειρήσεις.

Η Andretti πήρε το πράσινο φως από τη FIA για να μπει στην Formula 1


Η τρέχουσα συμφωνία Concorde επιτρέπει έως και 12 ομάδες να μπουν στο grid. Ένα σημαντικό σημείο συζήτησης σχετικά με την επιθυμία του Andretti να ενταχθεί στην Formula 1 είναι ο τρόπος με τον οποίο θα κατανεμηθούν τα έσοδα. Οι υπάρχουσες ομάδες έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι το μερίδιό τους θα μειωθεί με την προσθήκη μιας επιπλέον ομάδας.

Αυτό που έχω ακούσει από νομικής πλευράς είναι ότι μπορούν να πουν όχι στα οικονομικά. Αλλά η άδεια ανήκει στη FIA, οπότε θα έτρεχαν, αλλά χωρίς να πάρουν χρήματα, και δεν νομίζω ότι θα συμβεί αυτό. Για μένα, είμαι αισιόδοξος πως η FOM δεν θα πει όχι, αλλά όλα μπορούν να συμβούν. Ελπίζω απλώς να μην πουν όχι γιατί είναι τόσο καλό για τις επιχειρήσεις, τόσο καλό για τη διατήρηση του μηχανοκίνητου αθλητισμού,

Η Andretti πήρε το πράσινο φως από τη FIA για να μπει στην Formula 1


πρόσθεσε ο Ben Sulayem.

Φήμες θέλουν την Formula 1 να ήρθε σε επαφή με την GM ρωτώντας την εάν θα ενδιαφερόταν να συνεργαστεί με άλλη ομάδα, όχι μόνο με τον Andretti. Η F1 ελπίζει πως η GM θα θέλει να ενώσει τις δυνάμεις της με μια από τις υπάρχουσες ομάδες, κάτι που θα αποσταθεροποιούσε και θα επιδείνωνε την προσφορά του Andretti.

Χωρίς την υποστήριξη της GM, η F1 θα μπορούσε ενδεχομένως να υποστηρίξει ότι ο Andretti δεν έχει τα μέσα να είναι 11η ομάδα ούτε θα μπορούσε να αυξήσει την “αξία” του αθλήματος.

Ωστόσο ο πρόεδρος της GM, Mark Reuss, ξεκαθάρισε πως η εταιρία του έχει έχει δεσμευτεί να συνεργαστεί με τον Andretti για να μπει στην F1.

Το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, ήταν κατηγορηματικά αντίθετος με την προσφορά του Andretti στη F1, εκφράζοντας τις ανησυχίες του πως θα “αραιώσει” το άθλημα. Αντίστοιχη στάση κρατά και ο Guenther Steiner, με τον Zak Brown της McLaren και τον Mike Krack της Aston Martin να είναι πιο υποστηρικτικοί απέναντι στον Andretti. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Brown έχει συνεργαστεί με τον Andretti στο παρελθόν, ενώ ο Krack δούλεψε για αυτόν στη Formula E.

Ο Andretti εξακολουθεί να πιστεύει πως θα μπει στην Formula 1 το 2025 γι’αυτό έχει ήδη ξεκινήσει τις αεροδυναμικές δοκιμές.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Το πρώτο gameplay από το F1 2024

Η EA Sports έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο gameplay από το F1 24, το επίσημο βιντεοπαιχνίδι του sport που θα γίνει διαθέσιμο στις 31...

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...