Ελαφρύτερα και μικρότερα μονοθέσια το 2026, με ζάντες 16″

Σχετικά άρθρα

Οι κανονισμοί της Formula 1 θα αλλάξουν για ακόμη μια φορά το 2026 και εκτός από τις αλλαγές στους κινητήρες, θα αλλάξει και το μέγεθος και το βάρος των μονοθεσίων. Αυτό αποκάλυψε ο Νικόλας Τομπάζης σε πρόσφατη συνέντευξή του, λέγοντας πως τα μονοθέσια θα έχουν μικρότερες διαστάσεις, με το μεταξόνιο τους να μειώνεται από τα 3,6 στα 3,4 μέτρα, ενώ το πλάτος του θα μειωθεί και αυτό, από τα 2 στα 1,9 μέτρα.

Οι παραπάνω αλλαγές θα οδηγήσουν στη μείωση του βάρους των μονοθεσίων κατά 40-50 κιλά, ενώ παράλληλα θα μειωθεί και η κάθετη αεροδυναμική πίεση που θα παράγουν, κάτι που θα επιτρέψει στις ομάδες να κάνουν λιγότερο δυνατά διάφορά μέρη του μονοθεσίου, όπως π.χ η ανάρτηση, μειώνοντας κατά συνέπεια το βάρος των μονοθεσίων.

Παράλληλα, ο Τομπάζης είπε πως εξετάζεται η χρήση μικρότερων ζαντών, 16″ αντί 18″, με μικρότερη διάμετρο τροχού και μικρότερο πλάτος τόσο μπροστά όσο και πίσω. 

Αεροδυναμικά, τα μονοθέσια του 2026 θα αποτελούν μια εξέλιξη των σημερινών μονοθεσίων, με το ground effect να παραμένει, αλλά ο Τομπάζης ελπίζει να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές που θα επιτρέψουν στα μονοθέσια να ακολουθούν το ένα το άλλο σε μικρότερη απόσταση. Τα μονοθέσια θα συνεχίσουν να έχουν συστήματα DRS, αλλά αυτά θα είναι διαφορετικά από τα σημερινά. Ωστόσο ο Τομπάζης είπε πως για την ώρα δεν έχουν καταλήξει πως θα είναι το DRS των μονοθεσίων του 2026.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Επίσημο: Εκτός Red Bull o Adrian Newey

Το πολυσυζητημένο διαζύγιο Red Bull-Adrian Newey είναι γεγονός, με την αυστριακή ομάδα να ανακοινώνει μόλις ότι ο 65χρονος Βρετανός μηχανικός και αξιότιμος σχεδιαστής της...

30 χρόνια χωρίς ε-Senna

30 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την "μαύρη" Πρωτομαγιά του 1994. Τότε που οι δείκτες του ρολογιού έδειχναν 2.17 μ.μ και στην πίστα της Ίμολα...